Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 36 uker på vei og har sinnsykt vondt i ribbeina og mellomgulvet :( Har lest at det er vanlig å kjenne pressa på de nederste ribbeina, men jeg har så vondt at huden over ribbeina og mellomgulvet har hovnet opp. Og det hjelper ikke at hun sparker meg masse i ribbeina heller! Jeg klarer ikke sove eller finne riktig sittestilling. Bh har jeg ikke klart å ha på meg de siste ukene.. Ligger her på sofaen og syns synd på meg selv :( har så sinnsykt vondt!

Hadde dere det sånn mot slutten av svangerskapet? NOen tips til hva som kan lindre smertene??

Gjest Magdalene
Skrevet

Man skal være litt obs på smerter i mellomgulvet med tanke på svangerskapsforgiftning.

Sier ikke at det er det hos deg altså, men vær litt obs på de andre symptomene.

Selv hadde jeg sinnsykt vondt i mellomgulvet og i ribbeina på slutten av mitt sv.sk.

Skrevet

Å det visste jeg ikke. Hva slags andre symptomer burde jeg være obs på?? Vet ikke så mye om svangerskapsforgiftning.. :/

Skrevet

Hodepine, synsforstyrrelser, høyt blodtrykk, proteiner i urin mener jeg var andre symptomer fra da jeg hadde det for to år siden. Ville ringt legen hvis jeg var deg, svangerskapsforgiftning kan komme kjapt og er veldig vanlig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt slike smerter litt av og på fra uke 25. Nå er jeg i uke 33 og har intense smerter, særlig på den ene siden av magen. Jeg har sjekket meg for svangerskapsforgiftning på forrige kontroll for en uke siden, og alt så fint ut da. Hadde jeg ikke hatt kontrolli den uken likevel, hadde jeg tatt en ekstra tur innom legen for å sjekket meg.

Smertene er intense, og kommer særlig om kvelden når magen er litt full av mat. Det er vanskelig og sove, og når jeg snur meg kan det kjennes ut som en kniv som stikker meg i siden, en intens og rivende smerte. Ikke noe kjekkt.

Har ikke så mange råd å komme med. Selv håper jeg at det skal gå litt over når magen vokser enda litt lenger ut, og at det kanskje muligens kan lette litt på trykket om ribbena. Foreløper liger min lille i tverrleie, og jeg er glad jeg slipper de sterke føttene som skal oppi der å sparke for øyeblikket.

Anonym poster: 78bb70feaee2a9eb2aa67de90bd41d4e

Skrevet

Jeg var hos jordmor forrige uke og kunne ikke finne på urinprøven. Har heller ikke hatt de andre symptomene så er nok ikke svangerskapsforgiftning.

Jeg har hatt disse smertene fra rundt uke 28 ca, og har bare blitt verre med ukene. Jeg kjenner meg så godt igjen ab , bare det at jg nå har konstant vondt.. Babyen har snudd seg med hode ned og det har ikke hjulpet på trykket på ribbeina. Og nå sparker hun masse på ribbeina og mellomgulvet i tillegg.. Jeg trodde trykket ville gi seg når hun snudde seg, Men jo større magen blir jo verre blir smertene. Føles ut som noen av ribbeina skal knekke noen ganger..

Skrevet

Ville ha fått de til å ta en leverprøve av deg. Har selv slike smerter, høyt blodtrykk og vann i kroppen, men ingen protein i urinen. De er uansett bekymret for at det skal være svangerskapsforgiftning og har tatt prøver av meg. Jeg sliter forresten mest med disse smertene om natten, sitter veldig intenst øverst på høyre side av magen. Kan forresten også være galle. Masse lykke til!

Skrevet

Har vært på sykehuset i dag, fikk beskjed om at jeg mest sannsynlig har fått magesår :( har sinnsykt vondt! Nå må jeg bare holde ut med disse smertene til hun blir født :(

Skrevet

Auu.. :( Føler med deg! Jeg har hatt begge deler, både magesår og muskelfestesmerter i gjennom halve svangerskapet. (magesåret var ikke samtidig altså) Jeg fikk til slutt betennelser i muskelfestene øverst på magen mot ribbeina. Huden ble etterhvert følelsesløs og ble ikke bra før nesten et år etter fødsel. Det var utrolig vondt og plagsomt! Spes i sitte lenge var problematisk. Egentlig var dette det mest problemstiske med svangerskapet.. Smertene gikk over når babyen kom ut.. ;)

Magesåret var aller verst om natta. Det hjelper å spise litt og litt jevnt og trutt. Hele døgnet.. Melk lindret. Og å ikke spise store, eller sterke måltider. Føler du at det er i magesekken (og "bak" den) det gjør mest vondt? En hul, gnagende og sviende følelse. Evt stråler til ryggen. Eller er det ømt når du presser på ribbeina/muskelfestene? Hos meg var det som å trykke på potetmel i perioder. Er det som sistnevnte ville jeg trodd det var overbelastede muskelfester..

Skrevet

Det er sinnsykt vondt! Jeg har vondt i mellomgulvet og smertene stråler til ribbeina og litt ned på magen. Det er en sviende og stikkende smerte. Ingen sitte eller liggestillinger hjelper:( legen sa at magesekken min ligger der nå og den er irritert og sår. Fikk en mikstur jeg må drikke ved smerter og etter måltider..

Ja natta er verst, uff er helt uutholdelig! Får bare håpe denne miksturen lindrer smertene litt:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...