AnonymBruker Skrevet 29. juni 2012 #1 Skrevet 29. juni 2012 Hei! Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette, så det ble her. En liten kjøttmeis klarte i dag å fly inn i stua. Den har selvfølgelig krasjet noen ganger, og katten slo den litt med poten. Heldigvis har vi en perserkatt som ikke klarer å gjøre skade uansett hvor hardt den prøver! Men, er usikker på hvorvidt den er skadet eller ikke. La merke til at den satt litt skjevt, men klarte tross alt å fly opp i vinduskarmen et par ganger. Jeg har lagt den i en mørk bøtte med mykt underlag, vann og et håndkle over for ikke å stresse den mer enn nødvendig. Tar den med til veterinær om jeg ser den har skader eller lignende. Noen tips, eller noen som har vært oppi lignende situasjon selv? Har så vondt av den lille karen! Anonym poster: aa67b9f140028a4f6df03b75294eb135
Tabris Skrevet 29. juni 2012 #2 Skrevet 29. juni 2012 (endret) Hvis den ikke ser synlig skadet ut, så ville jeg satt den ut. Kanskje litt beskyttet i gresset, og holdt katten inne en stund. Hvis den ikke er spesielt syk, så vil den fly bort av seg selv. Hvis ikke, så kan du eventuelt ta den med til dyrlegen i morgen. Endret 29. juni 2012 av Tabris
Amys Skrevet 29. juni 2012 #3 Skrevet 29. juni 2012 (endret) Enig med Tabris. Jeg tror uansett ikke vetrinæren vil kunne gjøre så mye om den ikke har synlige skader (annet enn å avlive, og da synes jeg egentlig fuglen burde få sjansen til å fly avgårde på egen hånd i kveld om den klarer). Om den virker litt klønete kan det være en fugleunge som ikke flyr så bra enda? (spesielt hvis den ser litt "fluffy" ut og har kortere stjert enn vanlig). EDIT: har hatt fugler inne et par ganger som har virket litt fortumlet etter vinduskrasj, men alle har (heldigvis) fløyet av gårde etter å ha blitt plassert ute. Om de skulle ha hodeskader av noe slag tenker jeg at det er bedre at de blir noens middag enn at den kanskje dør etter et par dagers "sykeopphold". (selvfølgelig noe annet om fuglen har brukket vinge eller noe). Endret 29. juni 2012 av Amys
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå