Gå til innhold

Pistasjekrem

Anbefalte innlegg

Gjest gulfugl
Skrevet

Har spist noen sånne karlsbadere med pistasje fra baker hansen, og de er så vanvittig gode! Spesielt kremen inni, den er av en annen verden :rodmer:

Hvordan kan jeg lage noe lignende hjemme? (tenker på kremen altså) Noen ideer?

Skrevet

Tror de selger en søt pistasjkrem hos Olivers & co. De hadde det i alle fall inne til jul, men helt billig er den nok ikke!

Om du skal lage selv, ser jeg for meg at det trengs litt eksprimentering. Du kan kjøre usaltede pistasjnøtter i blender med en nøytral olje eller smeltete smør, samt sukker og ekte vaniljesukker etter smak. Bare å prøve seg frem!

Skrevet

Her er oppskrift på en eggekrembasert pistasjkrem (men det tror jeg ikke Baker Hansens er, altså. Den virker som om den består av finmalt pistasj med tilsatt fett og søtt).

200 gram malt pistasj

6 dl melk

4 eggeplommer, middles store

125 g sukker

35 g hvetemel

15 g maisstivelse (maizena)

vaniljeessens

Fremgangsmåten er som vanlig vaniljekrem, se bildene.

Gjest NozMonster
Skrevet

Tror de selger en søt pistasjkrem hos Olivers & co. De hadde det i alle fall inne til jul, men helt billig er den nok ikke!

Om du skal lage selv, ser jeg for meg at det trengs litt eksprimentering. Du kan kjøre usaltede pistasjnøtter i blender med en nøytral olje eller smeltete smør, samt sukker og ekte vaniljesukker etter smak. Bare å prøve seg frem!

jammen se på den du, et lite googleklikk, og en ny verden åpner seg

---> http://www.oliviers-co.no/pistasjkrem.html

oppskrift: http://trinesmatblogg.no/2010/03/11/sitronboller-med-pistasjkrem/

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kjøpt pistasjkrem hos den lokale italienske delikatesseforetningen. Smaker himmelsk i bolleknuter og nesten enda bedre over god vaniljeis. Sammen med noen lettristede grovhakkede pistasjekjerner, mmm.

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

What?? Må smake dette :-D

Gjest gulfugl
Skrevet

NAM! :hjerter: Her må jeg nesten bare prøve alt sammen, tror jeg!

AnonymBruker
Skrevet

eg kjøpte pistasjekrem på olivers and co.det og sitron olje.blandet det sammen og hadde det på jordbær.var supergodt :)

Anonym poster: d57df52ad402110a07edadf8e7086c59

Skrevet

Pistasjekremen til Oliviers er nyyyyydelig!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...