Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg gikk 2 år allmennfag for mange år siden, så ut i jobb og sykmeldt pga skade. Ønsker nå å gå yrkesfag for å bli noe f.eks snekker eller bilmekaniker. Kommunen tilbyr ikke voksenopplæring innen slike retninger, og jeg er for gammel til å søke meg inn med ungdomsrett. Er det umulig for meg å ta en slik utdanning da?

Håper noen vet =)

Anonym poster: 6eb9c3d66dfea3a6cce3ba57661dcb1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er plass på den linjen du søker på, kan du komme inn uten ungdomsrett :)

Skrevet

Også mener jeg det er slik at hvis du har fullført almenfagene fra dine tidligere skoleår kan du søke om fritak fra dem når du begynner på nytt nå.

Skrevet

har ikke hørt annet enn negativt om snekkeryrket. Forholdsvis dårlig betalt til tross for at det er et tungt, støvete/skittent yrke som krever en del kompetanse og en må jobbe i alt slags vær. Etter noen år er en luta lei og har vondt i ryggen.

Gjest Sitrondrops
Skrevet

Tror du kan snakke med skolen eller privtistkontoret der du bor om å få bli hospitant. Er noen skoler som godtar det. Men da må du kanskje betale matriellet selv pluss at du ikke har noen rett på å oppta tiden til læreren, var i alle fall det under reform 94 men kan hende det er forandret.

Snekker kan man tjene ganske bra som, men det er et hardt yrke hvis man skal ha eget firma. Få inn penger for jobbene man gjør er noe dritt hvis folk ikke betaler eller er sene med betalingen.

Men det er et veldig fritt yrke hvor man bestemmer dagen sin selv, dog hardt for kroppen, hvor mange får slitasje skader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...