Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg jobber på to jobber nå i sommerferien fram til skolestart igjen. går vernepleierutdanning på HIST. Problemet er at jeg vet ikke helt hvilken jobb jeg skal ta. Det er snakk om helgestilling hver tredje helg på begge plassene og vet ikke hvem av dem jeg vil fortsette på etter sommeren.

På den første jobben så er det veldig godt times betalt med 260 kr timen og jeg jobber kun ti timer pr helg.

På den andre jobben så trives jeg mye bedre, men er dårligere betalt og må jobbe 20 timer pr helg.

Så vet ikke helt om hva jeg skal velge, da mnd lønnen vil bli den samme.

Så velge den jobben hvor jeg trives mye bedre, men må jobbe dobbelt så mange timer. Eller den første hvor jeg trives helt greit(litt ensomt da jeg er alene) men så trenger jeg bare jobbe halvparten så mye.

Hva ville du valgt?

(visste ikke helt hvor jeg skulle poste innlegget så posten den her.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den du trives best på!

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Siden du er student ville jeg valgt den jobben som er best betalt. Vil tro at du har et ganske sosialt liv ellers som student :-). Men det jeg også ville tatt i betraktning er hva som er mest nyttig arbeidserfaring å ha når du er ferdig utdannet vernepleier og skal søke fulltidsjobb :-).

• Liker 3
Skrevet

Som student ville jeg tatt den jobben som er best betalt. Som student er man fattig og trenger penger og er ikke snakk om så alt for mange timer..

Når man skal begynne å jobbe fullt, så vil for min del trivsel viktigst.

Skrevet

Jeg ville valgt den jobben der jeg trives best (det har mye å si i forhold til at man blir lei og/eller utbrent), og får mest relevant arbeidserfaring. Hvis du arbeider mye alene det ene stedet, vil jeg tro du ikke har like mye/bra oppfølging og mulighet for å lære litt "ekstra". Følg magefølelsen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...