Gå til innhold

Pakkeliste: 10 dager i New York

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi reiser ikke på ferie før i september, men planleggingen er i full gang - jeg gleder meg så innmari!

Jeg og kjæresten skal være der i 10 dager og har tenkt å shoppe MYE. Jeg lurer derfor på hvor lite vi kan klare oss med i kofferten? Vi reiser med to kofferter og har forhåndsbestilt en koffert til hjem som vi kjøper der borte. Vi vil pakke med oss minimalt ned slik at vi har god plass i kofferten hjem, men vi vil ha såpass med klær at vi klarer oss noen dager og kan kjøpe klær å bruke resten av ferien der borte.

Jeg har startet og hittil ser listen slik ut, hvordan ser det ut? For mye eller for lite? Tar gjerne i mot tips :)

Min liste:

- 2 bukser (reiser i en)

- 2 cardigan ( reiser i en)

- 3 topper ( reiser i en)

- 3 bh'er (reiser i en)

- 12 truser (reiser i en)

- 12 par sokker (reiser i ett par)

- 1 dressjakke

- 2 kjoler

- belte

- Joggesko (reiser i)

- Pensko

- Støvletter

Samboers liste:

- 2 bukser (reiser i en)

- 2 skjorter (reiser i en)

- 2 t-skjorter

- 4 boksere (reiser i en og kjøper der borte)

- 3 par sokker (reiser i ett par og kjøper der borte)

- 1 dress

- 2 slips

- 1 shorts

- belte

- Joggesko (reiser i)

- Pensko

Håndbagasje:

- Pass, visum, penger, kredittkort, bankkort, forsikringskort, reisedokumenter etc.

- Mobil

- Kamera + minnebrikke

- Reiseguider

- Solbriller

- Reisepute

- Pledd

- Ipod

- Antibac

Annet som skal pakkes i kofferten:

- Ladere til kamera + mobil

- Liten kikkert

- Toalettsaker (tannbørste, tannkrem, tanntråd, munnskyll, deodorant, liten shampoo + balsam til de første dagene, liten dusjsåpe, liten bodylotion, renseservietter, ansiktskrem)

- Sminke + speil

- Hårføner

- Hårbørste

- Hårskum + hårspray

Hvordan er temperaturen i New York i september, hva bør vi satse på av påklednning?

-CoffeeCup :kaffekopp:

Endret av Coffee_Cup_
Videoannonse
Annonse
Gjest Bobler
Skrevet

Visum er ganske viktig.

Ellers kan du reise i joggesko, og kun pakke pensko og støvletter.

Jeg hadde nok også droppet hårføneren, men jeg foretrekker å lufttørke håret. :)

Skrevet

Visum er ganske viktig.

Ellers kan du reise i joggesko, og kun pakke pensko og støvletter.

Jeg hadde nok også droppet hårføneren, men jeg foretrekker å lufttørke håret. :)

Takk for svar :)

Visum er klart, det glemte jeg å skrive på listen - takk!

Jeg reiser i joggeskoene og hårføneren må nok være med - er helt avhengig av den ;)

Skrevet

Dropp støvlettene, det er da ikke støvlettsesong og du er jo allerede dekket på finsko-fronten! :)

AnonymBruker
Skrevet

Skal sitere det beste pakketipset jeg har lest:

Pakk det aller nødvendigste. Ta deretter ut halvparten, og beregn dobbelt så mye penger. God tur!

Anonym poster: 374ec917771ad380084259f7c17fea7c

• Liker 2
Skrevet

Hei,

Pledd får du utdelt på flyet så det kan du droppe. Om du skal bo på et hotell av en viss kvalitet, så vil hårføner og shampoo være på rommet. Hvilket hotell skal dere bo på?

Klok av skade ville jeg hatt ladere til mobil og kamera i håndbagasjen. Kjedelig om kofferten blir borte. Det skjedde oss en gang, og vi fikk ikke kofferten før dag tre.

God tur til verdens beste by, dere vil ikke kjede dere ett sekund!!

Skrevet

Enig i at støvletter er unødvendig! Har vært i NY i høstferien de siste to årene, og skal i år igjen (jippiiiii!), og det har vært rundt 20 grader begge gangene.

AnonymBruker
Skrevet

Annet som skal pakkes i kofferten:

- Ladere til kamera + mobil

Husk adapter. Anbefaler et hendig lite universaladapter fom funker i alle land.

Anonym poster: 374ec917771ad380084259f7c17fea7c

Skrevet

Hei,

Pledd får du utdelt på flyet så det kan du droppe. Om du skal bo på et hotell av en viss kvalitet, så vil hårføner og shampoo være på rommet. Hvilket hotell skal dere bo på?

Klok av skade ville jeg hatt ladere til mobil og kamera i håndbagasjen. Kjedelig om kofferten blir borte. Det skjedde oss en gang, og vi fikk ikke kofferten før dag tre.

God tur til verdens beste by, dere vil ikke kjede dere ett sekund!!

Flott, da kan jeg stryke pledd fra listen. Vet du om vi får pute på flyet også? Vi skal fly med SAS, direktefly.

Vi skal bo på Hotel Stay. Har ikke de største forventningene til hotellet, så tar med en hårføner og en liten shampo til de første dagene. Har planer og å handle det der borte.

Er nok smart å pakke en lader i håndbagasjen hvis vi skulle være så uheldig å ikke få bagasjen med en gang (mitt verste mareritt!)

Takk :) Vi gleder oss kjempe masse og kan nesten ikke vente! Har du noen tips til hva vi bør prioritere å se og oppleve i NYC?

Skrevet

Åååå heldigeeee! Dere må jo gjøre de vanlige turist-tingene. Anbefaler Ellis Island, Empire State, 30 Rockefeller (at night anbefales, mindre folk, pluss at det er ganske kult å se NY om natten), SoHo, Greenwich Village. The MET er jo ganske stilig, Guggenheim, hvis du liker museer/utstillinger, National History Museum. Søk rundt om på nettet etter gode småtips utenfor turistkjernen (rundt Times Square, opp mot nedre del av Central Park).

For all del, se teater! De mest fantastiske teaterscenene i verden finner du i New York, og ofte finner du rabattbilletter på nettet (bestill på nettet, avtal å hent i billettluken på teateret ELLER kjøp billig samme dagen på TKTS på Times Square).

Ta med gode sko. I New York så går man så og si hele dagen. Gode sko. Og kjøp en paraply der borte, plutselig så bøtter det ned.

God tur! Fy fader så sjalu jeg er! NY er min favorittby i hele verden!

AnonymBruker
Skrevet

Du har med deg alt for mye. 12 truser, seriøst?

Anonym poster: 4572e03dbef3cb485aab5f0904178e54

Skrevet

Åååå heldigeeee! Dere må jo gjøre de vanlige turist-tingene. Anbefaler Ellis Island, Empire State, 30 Rockefeller (at night anbefales, mindre folk, pluss at det er ganske kult å se NY om natten), SoHo, Greenwich Village. The MET er jo ganske stilig, Guggenheim, hvis du liker museer/utstillinger, National History Museum. Søk rundt om på nettet etter gode småtips utenfor turistkjernen (rundt Times Square, opp mot nedre del av Central Park).

For all del, se teater! De mest fantastiske teaterscenene i verden finner du i New York, og ofte finner du rabattbilletter på nettet (bestill på nettet, avtal å hent i billettluken på teateret ELLER kjøp billig samme dagen på TKTS på Times Square).

Ta med gode sko. I New York så går man så og si hele dagen. Gode sko. Og kjøp en paraply der borte, plutselig så bøtter det ned.

God tur! Fy fader så sjalu jeg er! NY er min favorittby i hele verden!

Takk!!

Jeg gleeeeder meg sykt mye, kan nesten ikke vente med å dra! Første turen våres til NY :)

Skrevet

Du har med deg alt for mye. 12 truser, seriøst?

Anonym poster: 4572e03dbef3cb485aab5f0904178e54

Ja, jeg er seriøs! Skal være borte i 10 dager, en ren truse til hver dag + to ekstra er vel ikke FOR mye? Da slipper jeg å måtte på "truseshopping" for det er ikke det mest spennende jeg gjør :P

Skrevet (endret)

12 truser til 10 dager er ikke rart, det ville jeg også tatt med:) Er stress å shoppe truser på ferie når man går tom (har løpt en gresk by rundt, det var seriøst UMULIG å finne noe normalt undertøy..)

Ta med hårføner du, den som er på hotellet er ofte dårlig, og henger også oftest fast i veggen på badet (upraktisk hvis feks kjærsten vil på do mens du skal tørke håret)

Adapter er veldig viktig, det får du i reisebutikker. De har ikke samme stikkontakter som vi.

Man får pledd og "pute" på flyet men den puten pleier ikke å være mye å skryte av altså^^ Jeg har ikke reist SAS da, bare BA og et annet selskap. Ville tatt med meg lesestoff + musikk til flytur + ventetid på flyplass. En pocketbok kan du bare kaste der borte, også kjøpe en ny til hjemveien.. Øreproppene kan du også bruke til å se film på flyet;)

Hvis det er litt varmt på dagtid ville jeg tatt med en shorts eller et skjørt også. Et skjørt med strikk i livet er fint å ha på seg på shopping synes jeg, enkelt å ta av og på.

Jeg ville også hatt en hettegenser til flyturen men jeg fryser alltid på fly og er litt avhengig av myke hettegensere...

Hvis du har en liten hendig paraply kan du ta med den tilfelle regn. Hvis du ikke har så kan du kjøpe en der borte (kan være vanskelig å finne en som er liten og lett når det trengs). Jeg er en regnjakke-person så jeg har alltid med meg en skalljakke.

Husk å sjekk at dere ikke har regionssperre på bankkortet deres, det glemte jeg å ordne før jeg dro til utlandet sist...woops..^^

Endret av SoftKitty

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...