Gjest Ashley_Johanna Skrevet 29. juni 2012 #1 Skrevet 29. juni 2012 Til høsten begynner datteren vår i barnehagen, og jeg har så smått begynt å grue meg til å jobbe fulltid med hun i barnehage hele dagen. Hittil har hun vært sammen med bestemoren sin, men en barnehage blir jo noe helt annet med masse barn, få ansatte, mye støy ... Hvordan gjør dere det med jobben etter dere fikk barn? Jobber redusert eller fulltid? Andre ting? Hvordan fungerer det?
Mafalda Skrevet 29. juni 2012 #2 Skrevet 29. juni 2012 Jeg jobber fullt. Det går fint, men det er hektisk- det er ikke til å komme bort fra. Får gjort litt husarbeid i ukedagene, men er avhengig av familiedugnad lørdag/søndag for å få det ordentlig. Beste tipset mitt er å stå opp litt tidligere enn man egentlig trenger. Da er du spart for mye stress
Susan Sto Helit Skrevet 29. juni 2012 #3 Skrevet 29. juni 2012 Vi jobber fulltid begge to. Men med fleksitid og sånt, så klarer vi fint å levere sent og hente tidlig. Hvertfall første halvår. Det hjelper mye på følelsen av å ha tid til barn. Ellers er de ansatte i barnehagen vår supre, så vi føler oss veldig trygge på at det er fint og morsomt og trygt for ungene å være i barnehagen.
Ciara Skrevet 29. juni 2012 #4 Skrevet 29. juni 2012 Vi jobber fullt, men har fleksitid begge to. Jeg synes det går helt fint Vi bytter på å levere og hente, og er så heldige at besteforeldrene henter i blant fordi de har lyst. I tillegg har vi fast ukeshandel og fast vaskedag, så minst mulig av ettermiddagene i uka skal gå bort til husarbeid.
La Guapa Skrevet 29. juni 2012 #5 Skrevet 29. juni 2012 Vi jobber fulltid i krevende stillinger begge to. Vi har tre barn.To hjemmeboende og ei som kommer annenhver helg. En i barnehage , to i skole. Jeg kan jobbe hjemmefra hvis jeg ønsker det de dagene jeg ikke har mye møtevirksomhet. Jeg legger inn noen arbeidstimer på kveldstid etter leggetid for ungene slik at jeg kan levere sent på barnehagen og hente tidlig + delta på tilstelninger. For å få hjulene til å gå rundt har jeg nå skaffet meg hjelp i huset. En dame vasker huset og legger på rent på sengene.Hun kommer hver 14.dag. Det hjelper veldig mye synes jeg. Jeg kavet veldig mye før jeg innså mine begrensninger. Jeg sleit lenge før jeg hørte på mannen min og så at det ikke var et nederlag å skaffe seg hjelp i huset.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2012 #6 Skrevet 29. juni 2012 Her begynte vesla i familiebarnehage da hun var 11 mnd, da jobbet jeg 80 % (korte dager) og de to første månedene brukte jeg innarbeidede timer og feriedager slik at hun hadde fire dagers uke. (I tillegg var hun jo en del syk, barnehagebasilusker, så ble jo noen uplanlagte hjemme dager av det også). Da hun var 1 år og 8 mnd begynte hun i stor barnehage og jeg begynte å jobbe 100%, det samme gjør far. Vi har litt forskjøvet arbeidstid, så den ene leverer og den andre henter. Vår familiebarnehage og den større barnehagen har vært flinke til å "se" de små, gi de oppmerksomhet og dele de i grupper etter alder og behov. Så det er ikke nødvendigvis fullt kaos i en barnehage... Ellers så har jeg mulighet til noe hjemmekontor, så jobber ofte litt etter leggetid og avspaserer med kortere dager evt en fridag. Anonym poster: d4f6630d3d7cd9a9d36c635c8f8ada5d
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2012 #7 Skrevet 29. juni 2012 Husk livet er kort og tiden med barn får man aldri igjen. Jobb mindre og lek mer Anonym poster: 30d7e09f6122e40fc45bdcad0745b2c1 2
Gjest ab Skrevet 29. juni 2012 #8 Skrevet 29. juni 2012 Her jobber vi turnus begge 2, i tillegg har vi begge 80 prosentstillinger, hvilket vil si vi har i gjennomsnitt 3 arbeidsdager hver per uke. Har mye tid til barna, stort sett en av oss som har fri på dagen så vi kan levere seint og hente tidlig. Siden vi har mye fri på dagtid når ungene er i barnehagen får vi gjort unna alt av husarbeid, handlig, klesvask, trening osv når ungene er i barnehagen så ettermiddag,kveld og helg er stort sett fri for alt som må gjøres så vi har tid til og finne på hyggelige ting med barna. I tillegg er det veldig godt og ha tid til seg selv noen dag/dager i uka, for helgen går stort sett i ett hele tiden. Og en ting til som jeg setter veldig pris på er at vi kan lage middag før vi henter barna så spiser vi med en gang vi kommer hjem fra barnehagen, så trenger vi ikke ha sultne og trøtte unger rundt oss når vi lager middag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå