AnonymBruker Skrevet 29. juni 2012 #1 Skrevet 29. juni 2012 Vi kjøpte en ny, dyr tapet, som vi betalte 5000 kr for til en 5 meter lang vegg. Veggen er en brun sponplate, som vi har sparklet over. Tapeten var kronglete å legge, og det var en farlig jobb, rett over trappa. Vi brukte ca 4 timer på å legge tapet over 3 meter. Problemet er at sparklingen viser GODT gjennom tapeten! Det ser forferdelig stygt ut. Først trodde vi at det kom til å bli bedre når tapeten tørket, men det har det altså ikke blitt.. Da vi kjøpte tapeten fikk vi absolutt ingen informasjon om at veggen burde males hvit, eller at vi ikke burde ha denne tapeten oppå en sponplate. Har vi noen rettigheter her? Min mor synes vi burde få ny tapet, + at butikken skulle lagt ny tapet for oss. Hva synes dere? Anonym poster: 01307fde2693abb76b1f042a6783b9e7
SmallTalk Skrevet 29. juni 2012 #2 Skrevet 29. juni 2012 (endret) Ærlig talt! Du kan da ikke mene at butikken skal erstatte tapeten deres fordi dere ikke har peiling på hva som må gjøres med en vegg før dere setter opp en tapet? Dere leste vel bruksanvisningen til tapeten før dere satte den opp? Der pleier det nemlig å stå dersom det f.eks må være hvite vegger/plater som underlag. Dere har driti dere ut, og dere får bare ta det som en lærepenge. Hadde dere hatt spørsmål om tapetseringen, så burde dere stillt de spørsmålene når dere var i butikken. Det er ikke butikken sitt ansvar å være barnevakt for kundene sine, og man er selv ansvarlig for å spørre om hjelp. Endret 29. juni 2012 av SmallTalk 8
Ryvre Skrevet 29. juni 2012 #3 Skrevet 29. juni 2012 Jeg er enig med SmallTalk. Dette er en dum feil fra deres side. Det er helt normalt å måtte male en vegg hvit først om ikke tapeten er mørk og veldig tykk. 1
SmallTalk Skrevet 29. juni 2012 #4 Skrevet 29. juni 2012 I det store og det hele så er det vel vanlig å måtte gjøre ett eller annet med ubehandlede sponplater før man setter opp tapeten, hvis ikke så vil jo limet forsvinne inn i veggen og tapeten falle av? Enten i form av at man maler sponplatene hvite (det er vel det mest vanlige) eller at man limvasker veggen først? 1
Mischa Skrevet 29. juni 2012 #5 Skrevet 29. juni 2012 Må si meg enig med de andre. Tror ikke dere får så mye medhold på dette dessverre. Vet hvor vanskelig det er å pusse opp og få ting slik man så for seg, så føler med deg! 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2012 #6 Skrevet 29. juni 2012 Moren din bør ikke komme med råd og innspill på ting hun ikke har peiling på. Hadde dere troppet opp i butikken og fremlagt slike krav hadde de ansatte avvist dere ganske så bestemt samt tilbrakt lunsjpausen med å le av dere. Anonym poster: 610dc16bd316c6173f346d621f8add52 1
Tilim Skrevet 29. juni 2012 #7 Skrevet 29. juni 2012 Når man skal tapetsere på nye plater eller over gammelt hvor man har sparklet litt, må man grunne på veggen enten med grunning eller bare vanlig maling for å mette platene og sparkelen slik at det ikke drar inn alt vannet i limet med en gang, da blir det dårlig heft. Dessuten er det også greit å grunne opp med nogenlunde lik farge som tapeten, hvis det skulle bli særlig med krympestriper mellom skjøtene.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2012 #8 Skrevet 29. juni 2012 Butikken har da ikke noen erstatningsplikt her. Foreslår at dere leser dere opp på hvordan arbeidet bør utføres før neste gang dere skal pusse opp på egen hånd. Anonym poster: f097b317e86abb97f611b83f9de2a515
Sin Skrevet 29. juni 2012 #9 Skrevet 29. juni 2012 Nå er det jo ikke tapeten dere har problemer med her egentlig, men at dere har gjort dårlig forarbeid. Spurte dere i butikken om det var noen spesielle hensyn dere måtte ta før dere la tapeten? 1
Gjest Wei Wei Skrevet 29. juni 2012 #10 Skrevet 29. juni 2012 Det er ikke noe feil ved tapeten. Det er veggen dere har problem med. Så dere har vel ingen retigheter. Det er det samme som å lime tapet på en sykkel og så klage på at det ser stygt ut. Produsenten kan ikke tenke på alle mulige underlag og derfor stod det ingenting om type vegg på tapeten. Men synd. Hvor lenge har den tørket? Er dere sikre på at det ikke blir bedre med tiden? Hadde dere en mørk vegg med bare noen små plasser som ble sparklet? 1
Gjest Skrevet 29. juni 2012 #11 Skrevet 29. juni 2012 Blir som at jeg skal klage til Bauhaus ettersom de ikke forklarte meg at jeg burde malt sponplatene mine svarte før jeg la tapeten! Har måttet gjort det i ettertid med en virkelig tynn pensel!
Rosalie Skrevet 30. juni 2012 #12 Skrevet 30. juni 2012 Dere har rett og slett driti på draget. Og det er vel ikke noe butikken skal betale dere erstatning for, vel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå