Gå til innhold

Stankelbein med vinger

QueenOfTheSidewalk

Anbefalte innlegg

Jeg så et stort stankelbein med vinger (Hva heter det igjen?) . Den var inne i dusjen med meg, så jeg løp ut igjen. Løp ned for å hente fluesmekkern, men da jeg kom opp igjen var den sporløst forsvunnet. Jeg har letet etter den en halvtime nå uten resultater. Hvor kan den ha gjemt seg? :kjempesinna: Får ikke sove før jeg finner den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kaller de for flygende langbein i alle fall :opplyser: Jeg er hysterisk redd for edderkopper og stankelbein selv, men akkurat de flygende klarer jeg på underlig vis å takle - synes de ser så klumsete ut, så det hjelper litt kanskje.

Underlig at den bare forsvant da :klo: Sitter nok bare i ro et sted det ikke er lett å se den. På gulvet under vasken eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så et stort stankelbein med vinger (Hva heter det igjen?) . Den var inne i dusjen med meg, så jeg løp ut igjen. Løp ned for å hente fluesmekkern, men da jeg kom opp igjen var den sporløst forsvunnet. Jeg har letet etter den en halvtime nå uten resultater. Hvor kan den ha gjemt seg? :kjempesinna: Får ikke sove før jeg finner den.

Jeg hadde en stankelben på badet igår kveld. Jeg bare lukket døren og slukket lyset, og idag var det dødt ..

Syns stankelben, eller langben er sjarmerende, jeg da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

De er satans utsendte, de der. Jeg takler dem ikke selv, og jeg trodde jeg skulle få hjerteinfarkt en tidlig morgen jeg våkna etter å ha sovet med vinduet åpent og det satt sikkert 20 stk. på veggene. :forvirret: Prøv å skru på en lampe, så kommer den kanskje mot lyset. Jeg vet ikke om det er noe i det, men det har fungert her noen ganger :) Den gjemmer seg sikkert for å skremme livet av deg når du minst aner det, den jævelen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er satans utsendte, de der. Jeg takler dem ikke selv, og jeg trodde jeg skulle få hjerteinfarkt en tidlig morgen jeg våkna etter å ha sovet med vinduet åpent og det satt sikkert 20 stk. på veggene. :forvirret: Prøv å skru på en lampe, så kommer den kanskje mot lyset. Jeg vet ikke om det er noe i det, men det har fungert her noen ganger :) Den gjemmer seg sikkert for å skremme livet av deg når du minst aner det, den jævelen.

20 stk? Da hadde jeg fått sjokk også!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Candy Pie

:hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp::sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: SÅ mange ???

Jeg hadde brent ned hele huset. Er ikke tull en gang. De djevlene der er det verste som finnes !

Jeg mener det, jeg er LIVREDD dem. Har alltid vært det og kommer alltid til å være det.

Har ikke ord for hvor ekle de er. Jeg får panikk hver gang jeg ser en, gjør vondt i hele kroppen og jeg begynner nesten å gråte. Kommer de uventet mot meg, kan jeg faktisk begynne å gråte...haha

Ja, jeg tror de tiltrekkes av lys? Jeg hadde lagt meg og satt med macen i sengen, hadde det mørk i rommet. Plutselig stod satan selv på skjermen min. ALDRi, og da mener jeg ALDRI har jeg blitt så redd før.

De fjottene der er det eneste insektet jeg dreper. Tro det eller ei, men jeg dreper ikke mygger en gang. Men de der...

Noen som vet hvorfor man er redd for sånne ting?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Søgni

20 stk? Da hadde jeg fått sjokk også!

Ja, det var ekstremt, og jeg lurte på hva jeg hadde gjort for å fortjene en slik skjebne en stund der :) Jeg vet ikke hvorfor det var så mange, men det var på sensommeren (erfarer at det er flest av dem da) og det var lys på rommet mitt. Jeg tror det må være noe i at de dras mot lyset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var ekstremt, og jeg lurte på hva jeg hadde gjort for å fortjene en slik skjebne en stund der :) Jeg vet ikke hvorfor det var så mange, men det var på sensommeren (erfarer at det er flest av dem da) og det var lys på rommet mitt. Jeg tror det må være noe i at de dras mot lyset.

Ja, alle insekter dras mot lyset, så derfor er det lurt å ha det helt mørkt når man sover med åpent vindu.

Man kan ofte se insekter sverme om utelamper.

Du ble ikke herdet og kvitt angsten, da? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Jeg har det som sagt slik med edderkopper og de stankelbeinene uten vinger, så jeg forstår det meget godt!!!!

Sensommer/ høst er et mareritt med tanke på den slags udyr - tror de trekker mot hus eller noe da? De er jo overalt!!!! :bond: Det er virkelig helt forferdelig! :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg kaller de for mutantkongler.

Det er det at de ser så klønete ut som gjør meg så redd, de virker jo helt gale der de flyr rundt og vifter med de ekle bena, og det er helt umulig å forutse hvor de skal fly. De gir meg helt panikk, hadde jeg våknet med 20 stk på soverommet hadde jeg sikkert gjemt meg under dyna og ringt etter hjelp :ler:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det at de ser så klønete ut som gjør meg så redd, de virker jo helt gale der de flyr rundt og vifter med de ekle bena, og det er helt umulig å forutse hvor de skal fly.

Spot on!

Heldigvis har jeg en katt som gjerne klatrer oppover veggene for å få tak i dem, for deretter å nomme hele dyret. Ikke så mye som en beinbit igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater de!! Synes de er så skumle.. En gang var det en som fløy i fjeset på meg, tror jeg aldri har skreket og grått så mye i hele mitt liv. Får helt angst når de kommer inn.. For å gjøre det enda verre har jeg en ubrukelig katt som ikke jakter på innsekter og en samboer som synes det er veldig morsomt når jeg blir redd! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel av de minst farlige insektene vi har i Norge, men det betyr ikke at jeg avviser den frykten mange av dere føler. Frykt er som regel helt irrasjonell og stammer i mange tilfeller fra en "traumatisk" opplevelse som man ofte ikke husker selv.

Alle insekter trekkes mot lys. Glemte en gang balkongdøren åpen med lyset på innenfor. Satt i et annet rom med lyset av og så tv. Da jeg skulle legge meg var rommet med den åpne døren fylt men insekter av all slag... Tok litt tid før jeg fikk lagt meg den kvelden :kjefte:

Om du har muligheten til det, sett opp dør vindu med utelampen på, slukk alt lys inne og vent... Da vil veldig mange av de fly ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Langbein er edderkoppen, mens Stankelbein er superedderkoppen med vinger! Woahahaæææh!

- Nei slapp av, Stankelbein er ingen edderkopp, men en kjempemygg! :danse:

Den påstår at den er veggis og bare suger på planter, men eksemplarer har blitt funnet innkapslet i ravklumper fra omtrent samme tid som mammutens utryddelse. Tilfeldig? Neppe! :redd:

Trolig gjemmer en hel flokk seg under sengen din, og ved første snork, kaster de seg i lufta som en krigshissig jagerflybataljon, og tramper omkring på deg der du sover din søteste og uskyldigste søvn, mens de hånflirer en summende ond pipelatter, og planlegger et koordinert angrep på halspulsåren din.

At de har levd på plantemateriale de siste par hundretusen årene, gjør jo bare sitt til at de vil opparbeide et forskrekkelig blodsug, når deres indre mygg en dag uunngåelig våkner. :sjokk:

Og de er hensynsløse skapninger. Villig vekk ofrer de sine slektninger og venner, for at de skal fly inn i sprekker mellom klærne dine, i et forsøk på å fremprovosere hjertestans, slik at de kan få matro, og kunne innta sitt måltid med lyset på. :jepp:

De fleste stankelbeinarter lever som larver i jorda, før de tar flysertifikatet. Dette styrker min teori om at de er enslags mørke engler sendt fra Helvete. :opplyser:

Endret av Kamikatze
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langbein er edderkoppen, mens Stankelbein er superedderkoppen med vinger! Woahahaæææh!

- Nei slapp av, Stankelbein er ingen edderkopp, men en kjempemygg! :danse:

Den påstår at den er veggis og bare suger på planter, men eksemplarer har blitt funnet innkapslet i ravklumper fra omtrent samme tid som mammutens utryddelse. Tilfeldig? Neppe! :redd:

Trolig gjemmer en hel flokk seg under sengen din, og ved første snork, kaster de seg i lufta som en krigshissig jagerflybataljon, og tramper omkring på deg der du sover din søteste og uskyldigste søvn, mens de hånflirer en summende ond pipelatter, og planlegger et koordinert angrep på halspulsåren din.

At de har levd på plantemateriale de siste par hundretusen årene, gjør jo bare sitt til at de vil opparbeide et forskrekkelig blodsug, når deres indre mygg en dag uunngåelig våkner. :sjokk:

Og de er hensynsløse skapninger. Villig vekk ofrer de sine slektninger og venner, for at de skal fly inn i sprekker mellom klærne dine, i et forsøk på å fremprovosere hjertestans, slik at de kan få matro, og kunne innta sitt måltid med lyset på. :jepp:

De fleste stankelbeinarter lever som larver i jorda, før de tar flysertifikatet. Dette styrker min teori om at de er enslags mørke engler sendt fra Helvete. :opplyser:

:fnise: Ja, alle småkryp er fra helvete. Det er i grunn mange gaver vi har fått fra satan:

- Mastercard

- alkohol

- duer

- pepsi max

- småkryp

Jeg fikk den ut vinduet i går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Candy Pie

:fnise: Ja, alle småkryp er fra helvete. Det er i grunn mange gaver vi har fått fra satan:

- Mastercard

- alkohol

- duer

- pepsi max

- småkryp

Jeg fikk den ut vinduet i går :)

:O

Pepsi max er sendt fra Jesus & co den :)

Men alt det andre, bortsett fra Duer kanskje ( ?) Er jeg enig i :jepp:

Insekter har ikke følelser ? Jeg får litt dårlig samvittighet om jeg dreper et liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...