Manuela22 Skrevet 28. juni 2012 #1 Skrevet 28. juni 2012 Hei! Jeg har fått tilbud om bolig i Grünerløkka Studenthus. Jeg har fått hybel i den firkantede delen av studenthuset hvor jeg deler bad og kjøkken med en annen person. På nettet finnes det ikke noen bilder hvordan det ser ut der, bare hvordan det ser ut i silohyblene... Vil gjerne starte å planlegge hvordan det skal se ut, og trenger et bilde for å gjøre det Er det noen her inne som bor i en slik hybel, og som kan ta bilde av rommet slik at jeg får sett hvordan det ser ut? Tusen takk! :D
Strixvaria Skrevet 29. juni 2012 #2 Skrevet 29. juni 2012 (endret) Hei! Gratulerer med studentbolig! Jeg har aldri vært inne i siloen selv, men dersom du vet sånn ca. kvm-størrelsen hjelper det en del ift. hva du kan regne å få plass til av møbler og lignende. Mitt beste tips er å ikke gå bananas med interiør- og møbelshopping, da du risikerer å ende opp med hundre ting du aldri kommer til å få bruk for (snakker av erfaring.. ) + at du bør se leiligheten/hybelen med egne øyne for å se hva du får plass til, både ift. møbler og hvor mye skapplass du har til kjøkkenting og lignende. Alternativt kan du sende en mail til SiO og spørre om å få plantegning av hybeltypen du skal bo på, så får du se hvordan rommet ser ut "ovenfra"; hvor lange veggene er osv. Gjorde selv det da jeg bestemte meg for å søke om internflytting til et annet studenthus enn der jeg bodde, for å se om de møblene jeg hadde kjøpt meg kom til å få plass. Det hjelper veldig å se hvordan rommet ser ut, om det f.eks. er helt firkantet, eller om det er noen skråvegger osv. Siden det ser ut som om du har en firkant-løsning, så kan du sikkert gå ut fra det. Lykke til! Edit: skriveleif Endret 29. juni 2012 av Strixvaria
Manuela22 Skrevet 29. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 29. juni 2012 Hei! Gratulerer med studentbolig! Jeg har aldri vært inne i siloen selv, men dersom du vet sånn ca. kvm-størrelsen hjelper det en del ift. hva du kan regne å få plass til av møbler og lignende. Mitt beste tips er å ikke bo bananas med interiør- og møbelshopping, da du risikerer å ende opp med hundre ting du aldri kommer til å få bruk for (snakker av erfaring.. ) + at du bør se leiligheten/hybelen med egne øyne for å se hva du får plass til, både ift. møbler og hvor mye skapplass du har til kjøkkenting og lignende. Alternativt kan du sende en mail til SiO og spørre om å få plantegning av hybeltypen du skal bo på, så får du se hvordan rommet ser ut "ovenfra"; hvor lange veggene er osv. Gjorde selv det da jeg bestemte meg for å søke om internflytting til et annet studenthus enn der jeg bodde, for å se om de møblene jeg hadde kjøpt meg kom til å få plass. Det hjelper veldig å se hvordan rommet ser ut, om det f.eks. er helt firkantet, eller om det er noen skråvegger osv. Siden det ser ut som om du har en firkant-løsning, så kan du sikkert gå ut fra det. Lykke til! Tusen takk for svar Ja, jeg får skrive en mail til SiO og spørre om plantegning over hybelen 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå