AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #1 Skrevet 28. juni 2012 Hei Jeg var nylig på et jobbintervju, og jeg har blitt invitert til et annet sted om en måned (pga fellesferie). Jeg har lite jobberfaring/utdanning, så det å få jobb i det store og hele er vanskelig og jeg har vært lite kresen i jobbsøkerprosessen. Jeg er på jakt etter min første ordentlige jobb rett og slett. Det jeg lurer på er hvis jeg får tilbud om jobb nå fra noen nå og takker ja, er det ingen mulighet å takke nei hvis jeg senere får tilbud om en annen jobb jeg heller vil ha? (oppstart er ikke før august på alle jobbene jeg har søkt). Jeg vil jo heller ikke ta sjansen på å si nei siden det er kanskje den eneste muligheten jeg har nå. Er det "lov" å takke nei etter man har takket ja? Anonym poster: 59f5569b01b686cff7e170c0d012cc38
ini Skrevet 29. juni 2012 #2 Skrevet 29. juni 2012 Det er lov så lenge du ikke har skrevet under på noe. Da har jo arbeidsgiver tabbet seg ut ved å ikke sørge for kontrakter umiddelbart..
Løvetanten Skrevet 29. juni 2012 #3 Skrevet 29. juni 2012 Jeg gjorde det. Det var ubehagelig, men jeg fikk et bedre tilbud og hadde ingen forpliktelser ovenfor den andre arbeidsplassen.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2012 #4 Skrevet 29. juni 2012 Det er nok mulig hvis dere ikke har inngått en avtale formelt sett. Derimot er det lurt å tenke seg litt om. Sier ikke at en skal la en drømmejobb glipp i alle tilfeller, men om den jobben man har sagt ja til er i et veldig stort selskap og man kan tenke seg å jobbe der senere kan det være dumt å vingle hvis man ble interjvuet av en litt høyt oppe. Anonym poster: c9230233f104c0e0eeead5f39298fb8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå