Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg skal si opp deltisjobben min. Jeg har ingen kontrakt hvor det står noe om oppsigelsestid. Eneste jeg har som kan ligne en kontrakt, er ei side hvor det står generelle opplysninger om jobben, min stilling og lønnsutbetaling. Det er kun sjefen min som har skrevet under på den. Jeg antar at det er 1 måneds oppsigelse. Er ikke det ganske vanlig?

Så kommer det til selve oppsigelsen. Jeg må si opp innen i morgen, og sjefen har ikke vært på kontoret denne uken. Er det vanlig å gi et skriftlig dokument? Kan man si opp over mail? Hvis jeg skal si opp skriftlig, kan det være håndskrevet?

Anonym poster: 9ff38ee40f2a25a8afe7a3aad02c40a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du kan skrive med maskin men sted,dato og underskrift skal være hånskrevet.

Du kan varsle sjefen din om hva du har bestemmt deg for, men skriv den ferdig og skriv dagens dato på. Du kan varsle sjefen via mail, da det er mange som ikke vil ha med jobben å gjøre mens de har ferie.

1 mnd er vanlig oppsigels, men jeg har vært borti 2 ukers også der det var gjensidig avtale om det.

Gjest Frk.Franzen
Skrevet

Da jeg jobbet i en klesbutikk sa jeg opp med ett håndskrevet dokument. Fikk slutte etter en uke eller noe.

Skrevet

Det spørs hvor lenge du har jobbet om hvor lenge oppsigelsestiden er.

Jeg jobbet et sted under seks mnd(prøvetiden, som er i alle yrker), men ville ikke mer, ta var den på to uker. for de over vare det 2 eller 3 mnd. Det spørs fra sted til sted. Men du har mindre oppsigelsestid om du ikke har jobbet over prøvetiden.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! :)

Men hva skrier man egentlig i en oppsigelse? Bør man gi en begrunnelse for valget, eller holder det med typisk "jeg sier opp min stilling." ?

Skrevet

Det holder lenge å skrive for eksempel:

"Jeg sier opp min stilling på Rema 1000 Spikkestad."

Du kan begrunne hvis du vil, men det er ikke nødvendig. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du kan skrive med maskin men sted,dato og underskrift skal være hånskrevet.

Du kan varsle sjefen din om hva du har bestemmt deg for, men skriv den ferdig og skriv dagens dato på. Du kan varsle sjefen via mail, da det er mange som ikke vil ha med jobben å gjøre mens de har ferie.

1 mnd er vanlig oppsigels, men jeg har vært borti 2 ukers også der det var gjensidig avtale om det.

Kan være greit å sende på sms også, og henvise til oppsigelse på mail. Nei, velger man å sjef så forventer jeg også en viss grad av tilgjengelighet.

Anonym poster: 2e7ab2173115b206c762cc10bb0193f6

AnonymBruker
Skrevet

Er det useriøst med et håndskrevet brev? Jeg har ikke tilgang til printer. Føler det er bedre å levere et brev, enn mail?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slutta på en arbeidsplass ved å henge arbeidsuniformen (med påsydd navnelapp) utenfor døren til jobben tidlig på morgenen og så dra derifra. Det var den drittjobben og den drittsjefen.

Anonym poster: 0c9294246128e7df1168389bd38a9cb3

AnonymBruker
Skrevet

Er det useriøst med et håndskrevet brev? Jeg har ikke tilgang til printer. Føler det er bedre å levere et brev, enn mail?

Det spiller absolutt ingen rolle. Det viktigse er at den er signert. Du kan skrive på dopapir hvis du har lyst til det.

Anonym poster: 4273b98519ea213b97eea30911b2e266

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...