Gå til innhold

Brasiliansk + bedøvelseskrem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker å driste meg til å ta brasiliansk voks i sommer, og har store planer om å hive i meg ett par paracet før timen og evt smøre på bedøvelseskrem, og da kommer spørsmålet mitt: noen som vet hvilken reseptfri bedøvelseskrem som er sterkest/funker best? :happy: OG evt om noen har erfaring med dette og vet ca hvor lenger den virker? Ser for meg at jeg må ta buss osv for å komme meg til byen, så det er jo ikke mye vits i å smøre "høna" med den slags om virkninga er borte når det virkelig gjelder :gjeiper:

Tips om dyktige salonger i Trondheim mottas også med Stor takk! :nigo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Emla er reseptfritt, men det funker ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Velg en salong som bruker sukkervoks, så trenger du ikke bedøvelse. Det er ikke på laaaaaangt nær så vondt som vanlig voks.

Jeg har veldig lav smerteterskel men klarte meg veldig bra med sukkervoks.

Anonym poster: 8c449527550a63c7a5e67db997f37264

Skrevet

Hva er forskjellen på på smerte med vanlig voks og sukkervoks? Hårene blir røsket ut med rota uansett..

Skrevet

Lycon voks! Den stikker ikke på huden, og er stripsfri - antar at det er lignende effekt med sukkervoks.

Det er ikke nødvendigvis vondt at håret blir trukket ut, men man blir mye mer øm om overflaten av huden også blir trukket av - og om man da går over samme sted flere ganger.

AnonymBruker
Skrevet

Sukkervoks tar hele håret med rota uten å ta hud. Vanlig voks på lange stripe drar med ett tynt lag av hud også. Sukkervoks er en klump med voks som hudpleieren holder varm i hånden og tar litt og litt om gangen, slik at smerten blir lettere å takle. Jeg har prøvd begge deler og det kan, for min del, ikke sammenlignes en gang. Etter den vanlige voksen var jeg sår en stund, med sukkervoksen kjente jeg ingenting når behandlingen var over.

Skrevet

Velg en salong som bruker sukkervoks, så trenger du ikke bedøvelse. Det er ikke på laaaaaangt nær så vondt som vanlig voks.

Jeg har veldig lav smerteterskel men klarte meg veldig bra med sukkervoks.

Sukkervoks? Aldri hørt om :rolleyes: Hva er forskjellen?? :jepp:

Skrevet (endret)

Hehe, ser jeg har fått svar på spørsmålet mitt lenger oppe! :fnise:

Endret av alvestøv
AnonymBruker
Skrevet

^

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har erfaring med emla-krem, og opplever at den fungerer (jeg har brukt den når jeg skal ta blodprøver etc). Problemet med den er at det lett blir mye gris, og helt sikkert ennå mer dersom du skal ha den "nedi der". Emlaplaster er genialt fordi det ikke griser, men det er sikkert vondt å rive av der nede.

Anonym poster: d9914e3e804a1edc91d10ae911d3f97f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...