Gjest Isabell96 Skrevet 28. juni 2012 #21 Skrevet 28. juni 2012 Jeg har mange venner som driver med heroin og andre stoffer, som ikke har noen problemer med det... Det betyr absolutt ikke at det er greit å anbefale det videre, og hjelpe folk å kjøpe det.
Yme Skrevet 28. juni 2012 #22 Skrevet 28. juni 2012 Det er synn at unge mennesker risikerer å ødelegge resten av livet sitt pga umodne, unødvendige valg. Det er så mye av det om dagen, og det er mange som får livsvarige konsekvenser av det... For ikke å snakke om hvor idiotisk det er å støtte en branjse som livnærer seg av å lure og ødlegge mennesker. 2
Yme Skrevet 28. juni 2012 #23 Skrevet 28. juni 2012 Melanotan er ikke et avhengighets stoff! Man verken blir høy av det eller avhengig. Det kan ikke sammenlignes med crack osv. Avhengighet er totalt irrelevant, og disse tingene kan absolutt sammenlignes. Hvordan kan du være så sta, og ta sånne her valg, om ting du ikke kan noe om? 1
Gjest Isabell96 Skrevet 28. juni 2012 #24 Skrevet 28. juni 2012 Avhengighet er totalt irrelevant, og disse tingene kan absolutt sammenlignes. Hvordan kan du være så sta, og ta sånne her valg, om ting du ikke kan noe om? Fordi man blir jo ikke rusa av melanotan? Og ikke avhengig heller. Har ikke lest om det noen som helst plasser. Er vell ganske sta til tider, men har egentlig alltid vært sånn.
Yme Skrevet 28. juni 2012 #25 Skrevet 28. juni 2012 Fordi man blir jo ikke rusa av melanotan? Og ikke avhengig heller. Har ikke lest om det noen som helst plasser. Er vell ganske sta til tider, men har egentlig alltid vært sånn. Men som sagt er ikke avhengigheten og rusen relevant. Det er jo skadeeffekten som er poenget her, så da kan det sammenlignes. Jeg vil ikke at du skal føle at jeg herser med deg, eller rakker ned på deg på noen måte, men dette er faktisk ganske viktig, for du risikerer å få ødelagt livet ditt. Kan du fortelle meg litt om grunnene som gjør at du vil ta melanotan? 1
Gjest Isabell96 Skrevet 28. juni 2012 #26 Skrevet 28. juni 2012 Men som sagt er ikke avhengigheten og rusen relevant. Det er jo skadeeffekten som er poenget her, så da kan det sammenlignes. Jeg vil ikke at du skal føle at jeg herser med deg, eller rakker ned på deg på noen måte, men dette er faktisk ganske viktig, for du risikerer å få ødelagt livet ditt. Kan du fortelle meg litt om grunnene som gjør at du vil ta melanotan? Helt ærlig, fordi jeg er missfornøyd med meg selv. Er egentlig ganske fornøyd med livet generelt, men jeg vil liksom være best mulig. Føler aldri at jeg er bra nok uansett hva jeg gjør. Er redd for å bli skikkelig bleik, har nettopp vært i Hellas og farga er allerede begynt å gå bort -.- Også får man en varig brunfarge av melanotan + at man mister matlysten. Det ser jeg også som positivt, for da kan jeg jo gå ned 3-4kg ekstra. Ikke det at jeg egentlig trenger det, men hadde ikke gjort meg noe. Grunnen er rett og slett at man blir brun og slank. Sånn ser jeg på det vertfall, eneste som er kjipt er at jeg ikke har noe jobb, så må bruke av feriepenga mine på det.
noreally Skrevet 28. juni 2012 #27 Skrevet 28. juni 2012 Du kommer til å ødelegge hele kroppen din. Du er bare 16, og er i fjortissfasen din, der å være brun, er kult. Forresten "you only life once = YOLO" skal du ikke missbruke. Du lever en gang, ikke ødelegg livet ditt med å ta melanotan. Det er en grunn til at det er et ulovlig stoff, det er farlig. Det er useriøse folk som selger det. Du har lest om dosering og slikt og sier du, men du vet ikke om du tar riktig dosering, siden kun en lege kan vite sånn, og en lege ville aldri sagt hvor mye melanotan man skal ta. Er det en lege som hadde sagt hvor mye du skulle ta, skulle legen hatt sparken. Du vet heller ingenting om å sette sprøyter, uansett hvordan sprøyter man tar på seg selv, skal man vite at man treffer. Noe som igjen gjør det farligere. Du får føflekker. Føflekker er ikke bare føflekker, det kan være føflekker med kreft, og det har skjedd i SVÆRT mange tilfeller. Cellene mister styringer og danner kreftceller. Blåe lepper, siden blodårene blir ødelagt. De tettes av søppel fra stoffet melanotan. Pigmentflekker, disse vil du skamme deg over når du blir eldre og skammer deg over det. Da vil du ikke tenke "you only live once". Du blir ikke brun, du blir grå. Du kan bli tatt, og få straff, siden det er ulovlig. Du er trossalt 16 år, du kan komme i fengsel. Foreldrene kan få skylden siden de mest sannsynlig gir deg penger, og ikke tar nok ansvar for deg. Giftige stoffer og bakterier som kan være i stoffet vil komme rett inn i kroppen. Dette kan føre til alvorlige infeksjoner, blant annet blodforgiftning.
Gjest Isabell96 Skrevet 28. juni 2012 #28 Skrevet 28. juni 2012 (endret) Du kommer til å ødelegge hele kroppen din. Du er bare 16, og er i fjortissfasen din, der å være brun, er kult. Forresten "you only life once = YOLO" skal du ikke missbruke. Du lever en gang, ikke ødelegg livet ditt med å ta melanotan. Det er en grunn til at det er et ulovlig stoff, det er farlig. Det er useriøse folk som selger det. Du har lest om dosering og slikt og sier du, men du vet ikke om du tar riktig dosering, siden kun en lege kan vite sånn, og en lege ville aldri sagt hvor mye melanotan man skal ta. Er det en lege som hadde sagt hvor mye du skulle ta, skulle legen hatt sparken. Du vet heller ingenting om å sette sprøyter, uansett hvordan sprøyter man tar på seg selv, skal man vite at man treffer. Noe som igjen gjør det farligere. Du får føflekker. Føflekker er ikke bare føflekker, det kan være føflekker med kreft, og det har skjedd i SVÆRT mange tilfeller. Cellene mister styringer og danner kreftceller. Blåe lepper, siden blodårene blir ødelagt. De tettes av søppel fra stoffet melanotan. Pigmentflekker, disse vil du skamme deg over når du blir eldre og skammer deg over det. Da vil du ikke tenke "you only live once". Du blir ikke brun, du blir grå. Du kan bli tatt, og få straff, siden det er ulovlig. Du er trossalt 16 år, du kan komme i fengsel. Foreldrene kan få skylden siden de mest sannsynlig gir deg penger, og ikke tar nok ansvar for deg. Giftige stoffer og bakterier som kan være i stoffet vil komme rett inn i kroppen. Dette kan føre til alvorlige infeksjoner, blant annet blodforgiftning. Vell ja, skjønner hvor du vil. Er fullt klar over sånne ting, ikke det at jeg har tenkt noe over den dærre ''fengselsbiten'', men det skjer da sannsynligvis heller ikke. Foreldra mine aner ikke dette engang, og det er mange tusen som bestiller melanotan over nett uten at det gjør noe. Greit nok det med ''fjortissfasen'', men er nok ikke det at jeg er inni den fasen som gjør det at det å være brun er kult. Bor faktisk på en liten plass i lille Nord-Norge, hvor ingen her har prøvd det. Er sinnsykt mange bleike her, men jeg kler å være brun veldig mye faktisk. Hvert år når jeg kommer hjem fra syden å ser brunfarga mi, føler jeg meg 60% penere, rett og slett fordi jeg er mye penere som brun. Endret 28. juni 2012 av Isabell96
Yme Skrevet 28. juni 2012 #29 Skrevet 28. juni 2012 Helt ærlig, fordi jeg er missfornøyd med meg selv. Det er alltid det. Dette er stort sett den eneste grunnen til at folk forandrer på kroppen sin med farlige inngrep som dette her. Er egentlig ganske fornøyd med livet generelt, men jeg vil liksom være best mulig. Føler aldri at jeg er bra nok uansett hva jeg gjør. Er redd for å bli skikkelig bleik, har nettopp vært i Hellas og farga er allerede begynt å gå bort -.- Jeg kan ikke gå så dypt inn på dette, men det er masse psykologi bak sånt, og man ser ikke seg selv på en realistisk måte. Du vil automatisk se at du er bleikere enn du er, fordi du er "redd" for å være bleik, på en måte... Og det er vel greit nok at du vil være brun, men er det virkelig verdt å riskere livet for det? Hva med alternativer som solarium? Det er billigere, og det er faktisk bra for deg, så lenge du ikke overdriver bruken (snakk med en lege om det) Også får man en varig brunfarge av melanotan + at man mister matlysten. Det ser jeg også som positivt, for da kan jeg jo gå ned 3-4kg ekstra. Ikke det at jeg egentlig trenger det, men hadde ikke gjort meg noe. Når du mister matlysten, vil du gå ned i kilo fordi du mister muskler. Du vil fortsatt ha fett på kroppen, min musklene dine forsvinner... Hjertet og lungene dine er muskler. Vil du slanke vekk dem? Det finnes mye bedre alternativer, som å spise sunn mat og holde seg aktiv. Ikke bare går man ned i vekt av det, men det virker positivt på hjernen, så man føler seg bedre med seg selv, og blir et mer lykkelig menneske. Grunnen er rett og slett at man blir brun og slank. Sånn ser jeg på det vertfall, eneste som er kjipt er at jeg ikke har noe jobb, så må bruke av feriepenga mine på det. Hvorfor er det viktig å være brun og slank? Hva vil skje når du er det? 1
Gjest Bond Skrevet 28. juni 2012 #30 Skrevet 28. juni 2012 I og med at trådens innhold strider mot norsk lov, stenges tråden. Bond, mod
Fremhevede innlegg