Wesla Skrevet 3. juli 2012 #21 Del Skrevet 3. juli 2012 Enig, jeg hadde tatt meg turen til legevakten. Frisk blod er som alle sier stort sett helt ufarlig, men kommer det mengder ville jeg sjekket det opp med en gang. Bare for å betrygge deg så ser det jo ofte voldsomt ut med blod i do, skal ikke mye blod til før det ser ut som det er mengder. Uansett heller en tur for mye enn en for lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2012 #22 Del Skrevet 3. juli 2012 Det kan komme en del blod og smerter og ubehag særlig mens man er på do kan forekomme. Men om du ikke alt har vært på legevakten så får du vel svar i morgen. Selv om hemoroider er vondt og plagsomt er det i allefall ufarlig så håper for din del at det ikke er noe mer alvorlig. God bedring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2012 #23 Del Skrevet 3. juli 2012 Hemoroider er en utposning på blodåren altså en åreknute. Om denne ikke blir tømt koagulerer blodet og man får en blodpropp. Ikke farlig. Denne kan være smertefull og kan sprekke. Om man hadde smerter vil de ofte gi seg når den er tømt om den ikke fyller seg oppigjen. Det er disse som av og til kan kjennes som harde kuler. Om den ikke tømmes eller sprekker og den er vond kan man få snittet den opp enten med lokalbedøvelse hos fastlegen eller i en mindre operasjon i narkose på kirurgisk. Dette er ikke farlig men kan være utrolig smertefullt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #24 Del Skrevet 4. juli 2012 takk for hjelpen, dere. Jeg har nå vært hos legen. Det viste seg at det var en hemoride, men det var såvidt jeg forsto på legen, ikke farlig / alvorlig, selv om det gjorde vondt. Fikk salver og stikkpiller. Nå gjelder det bare å sette seg inn i hvordan sette stikkpiller. Legen min er av den sorten som ofte har dårlig tid og forklarer ting i hui og hast, så jeg fikk dessverre ikke spurt så mye mer som jeg ville. Håper derfor at salver og stikkpiller vil hjelpe, og at jeg ikke får det vondt under ferien min. Vil nødig sitte i syden og fylle doen med blod... Håper det beste da. Hva tror dere, hjelper det som oftest? Anonym poster: 07861f64dac762e1dd7df9cbcdca5160 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 4. juli 2012 #25 Del Skrevet 4. juli 2012 takk for hjelpen, dere. Jeg har nå vært hos legen. Det viste seg at det var en hemoride, men det var såvidt jeg forsto på legen, ikke farlig / alvorlig, selv om det gjorde vondt. Fikk salver og stikkpiller. Nå gjelder det bare å sette seg inn i hvordan sette stikkpiller. Legen min er av den sorten som ofte har dårlig tid og forklarer ting i hui og hast, så jeg fikk dessverre ikke spurt så mye mer som jeg ville. Håper derfor at salver og stikkpiller vil hjelpe, og at jeg ikke får det vondt under ferien min. Vil nødig sitte i syden og fylle doen med blod... Håper det beste da. Hva tror dere, hjelper det som oftest? Anonym poster: 07861f64dac762e1dd7df9cbcdca5160 Angående det å sette stikkpiller: legg deg på siden med bøyde knær, bruk en finger til å føre den opp i endetarmen. Den butte enden skal inn først, altså omvendt av det som virker logisk. Grunnen til dette er at muskelsammentrekningene i tarmen kan dytte den ut igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #26 Del Skrevet 4. juli 2012 Angående det å sette stikkpiller: legg deg på siden med bøyde knær, bruk en finger til å føre den opp i endetarmen. Den butte enden skal inn først, altså omvendt av det som virker logisk. Grunnen til dette er at muskelsammentrekningene i tarmen kan dytte den ut igjen. takk skal du ha! Skjønte det slik at det var best å tømme tarmen før den settes. Men jeg må ikke på do, systemet går tregt... hva gjør jeg da? vente, eller sette den likevel? Anonym poster: 07861f64dac762e1dd7df9cbcdca5160 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2012 #27 Del Skrevet 4. juli 2012 Bruk salve først eventuelt sette den om du tror det er lenge til du må på do. Bruke mye salve innvendig også. Om pillen forsvinner litt langt opp er det ikke sikkert den har så god efekt. Pga dette ville ikke min lege at jeg skulle bruke disse. Mente det var bedre med salve fordi den holdt seg bedre i området. Men når du har fått så bruk begge deler! Men som sagt MYE salve. Dersom salven du har fått også er litt lokalbedøvende og du er nøye med å påføre ofte, så er det ikke sikkert du har så mye plager når du har kommet godt i gang. Salvene trekker også sammen blodkarene slik at det kan godt hende blødningen gir seg også. Men husk å ta med smertestillende på tur om du skulle få smerter. Paracet og voltaren/ibux funker om du kan bruke disse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå