Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt innkalt til jobbintervju på en kafe, og jobben går ut på og lage mat, stå i kassa og servere maten.. Jeg har aldri jobbet på en kafe, så jeg lurer på om det er noen her med erfaring eller peiling som kan hjelpe meg på vei.

Hvilke kvaliteter er arbeidsgiver på utkikk etter? Hvilke spørsmål kan jeg forvente å måtte svare på? Jeg har egentlig aldri vært på noe ordentlig jobbintervju, har hatt samme jobb i tre år og den fikk jeg nesten kun ved å dukke opp..

Anonym poster: abb7c7767913db35cf8fa0085d28bef3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.. Kvaliteter jeg vil tenke er relevant i en slik stilling er nøyaktighet, godt humør, ikke blir (for) stresset når det er mange kunder, svare kunder høflig uansett om de tar feil eller har rett, komme på tiden, og å være til å stole på. Har ikke jobbet i kafe selv, men i kassen på matbutikk og div barnehage/sfo/treningssenter.. Du MÅ ha god evne til kundebehandling. Hyggelig tone, men også klare å være saklig dersom det skulle være uenigheter/uklarheter.

Spørsmål pleier ofte å dreie seg om dine svake/sterke sider, hvorfor vil du jobbe akkurat HER, hva skiller deg fra andre søkere, hvorfor burde du ansettes, osv. Ønsker deg lykke til!! :)

Gjest finurlig
Skrevet

Jeg har ikke jobbet på cafè selv, men kan tenke meg at det er viktig at du kan håndtere stress, være effektiv, følge rutiner og være serviceinnstilt :)

Ang. Spørsmål er det svært forskjellig, jeg har vært på intervju hvor det eneste spørsmålet var "når kan du begynne?" Og intervjuer hvor jeg har blitt spurt ut i det uendelige.

De mest gjentatte spørsmålene er nok som følgende:

- nevn 3 gode/dårlige sider ved deg selv

- fortelle om fremtidsplaner

- hvordan du liker å arbeide (alene, gruppearbeid, etc)

- forklare hvordan du er som person

- hvorfor du vil jobbe hos dem

Lykke til! :)

AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis er de ute etter noen som har supergodt humør, er veldig energisk og liker mennesker. Og som kan jobbe effektiv, holde hodet kaldt og være nøye og ordentlig.

Anonym poster: 14689479cecc737311cdf3c0d7a9e074

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tips, skal ta alle med meg videre :klemmer:

Anonym poster: abb7c7767913db35cf8fa0085d28bef3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...