Gå til innhold

Hjelper hjemme-ZUMBA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer rett og slett på om noen her har gått ned i vekt med hjemme-ZUMBA?

Noen erfaring og tips og komme med?

Har kjøpt meg "ZUMBA® FITNESS EXHILARATE™ BASIC KIT" og synes det er gøy, men vanskelig ;)

På forhånd takk :Nikke:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte det jeg også, men fant ut at jeg ikke hadde så god plass og alt det der hjemme så ble til at jeg gjorde det på treningssenter i stedet for. Men det hjelper jo der, så hvorfor det ikke skulle hjulpet hjemme vet jeg ikke.

Anonym poster: 407f77fb7f6b90fe7a61f1a3f2629707

Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg har trent Zumba exhilarate hjemme 4-5 ganger i uka i nesten 3 mnd nå og merker litt forskjell. Nå skal det sies at jeg ikke har regulert kostholdet særlig mye, så jeg har trent mest for å bli sprekere og komme i bedre form. Få litt bedre helse og kondis rett og slett. Hvis du ikke har ambisjoner om å rase ned i vekt og er motivert til å fortsette med hjemmetrening, synes jeg du skal fortsette! Alle monner drar og det hjelper absolutt på formen (både kondis og litt på kroppsfasongen) å trene zumba jevnlig. Det kan være litt vanskelig, men øvelse gjør mester. Noen av programmene kan jeg nesten utenat nå, selv om jeg syntes de var litt vanskelige til å begynne med. Jeg har etterhvert begynt å blande litt fra flere DVD'er når jeg trener. World mix DVDen og Zumba Toning fra Ripped-DVDen er mine to favoritter.

Hvis du forventer å gå ned en del i vekt og miste mange cm, må du nok i tillegg regulere kostholdet og telle kalorier. Jeg som ikke har regulert kostholdet så veldig (annet enn at jeg ikke spiser snop og drikker brus på ukedagene) har blitt litt strammere, fått litt mer markerte muskler i armene og lårene og kanskje mistet noen få cm etter tre måneder. Ikke voldsomme resultater, men jeg føler meg mye bedre nå enn for tre måneder siden, både i kroppsfasong og i kondis. Og jeg synes fremdeles det er gøy å hoppe foran TVn hjemme. Man har ikke mange unnskyldninger for å la være når treningen er så lett tilgjengelig ihvertfall. Du må selvsagt klare å presse deg selv litt og ta skikkelig i hvis du skal bli sprekere av å trene hjemme, men jeg klarer det og da kan vel hvem som helst klare det! :) Eneste jeg irriterer meg over er at de medfølgende vektene er litt puslete, men det går jo an å kjøpe tyngre vekter, enten lilla zumba toning sticks eller andre typer vekter.

• Liker 1
Skrevet

All trening er bedre enn ingen trening. Zumba kan variere veldig mye i intensitet, og det avhenger mye av hva du gjør det til selv. Men dersom alternativet er ingen trening, så sier jeg bare KJØR PÅ!

• 1 måned senere...
Gjest Blubberella
Skrevet

Det viser seg at jeg har mistet hele 4 cm rundt hvert lår, ca 3 cm rundt rumpa, 2 cm rundt overarmer og halvannen cm rundt magen av å trene zumba fire-fem ganger i uka i snart 4 mnd. Dette uten å ha levd på diett, så ja jeg vil absolutt påstå at hjemmezumba fungerer! :) Ting tar tid, men det visste jeg jo før jeg begynte, og spesielt når jeg ikke følger diett.

Nå har jeg investert i tyngre vekter, så nå blir det enda hardere zumbatrening! I tillegg benytter jeg dager med oppholdsvær til å gå tur (powerwalk) i 30-40 min istedet for å hoppe foran TVn innendørs. Babysteps kanskje, men både kondisen og kroppsformen har forbedret seg! :)

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke om du trener hjemme eller på senter som betyr noe, men antall kcal du forbrenner.

Om du spiser mer kcal enn du frobruker så går du ikke ned i vekt.

Anbefaler deg å spise sunt (du kan logge maten et par-tre dager på diett.no, så ser du fort om du ligger i energibalanse eller ikke) og å trene.

Det er forskjellige intensitetsnivåer på Zumba, men det er jo også forskjell på hvor hardt du tar i når du trener... Slappe armer og slappe bevegelser gir ikke det samme utbytte som stramme muskler og energisk trening! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...