Gå til innhold

Har du opplevd at kjæresten din har sagt at en venninne er søt?  

1. 1. Har du opplevd at kjæresten din har sagt at en venninne er søt?

• ja
      11
    • nei
      9

Anbefalte innlegg

Gjest princessa1000
Skrevet

Hei!

Jeg er en jente, som ofte får høre at jeg er pen og søt Jeg har for noen uker siden blitt kjent med en gutt på nettet. Han er veldig pen, synest jeg, og vi snakker heletiden med hverandre over msn...ofte mange ganger for dagen! Begge har fått følelser for hverandre og vi har hatt en fin tone hele tiden

Men igår så ble jeg sjalu! Jeg har fått min venninne til å registrere seg på samme sted som jeg møtte han, og hjalp henne med å legge inn bilde av seg selv! Hun er ikke direkte pen, men sjarmerende og har et litt rampete utseende.

Jeg spurte han om han hadde sett bilde av venninnen min?

Da sa han: "hun er søt og ser litt rampete ut"! Jeg må innrømme at det stakk inni meg da! Det er flaut å innrømme det, men det føltes som om at jeg ikke klarte å være glad lenger. Jeg blir så sjalu , fordi jeg ikke skjønner hva han mener.....I mitt hode betyr søt det samme som pen/ attraktiv, men vet ikke om det var det han mente?

Samtidig kan det jo hende at han bare ville gjøre meg glad ved å rose venninnen min sitt bilde? Ikke vet jeg....synest det er så vanskelig når jeg ikke vet hva han tenker! For alt jeg vet, kan det hende at han er tiltrukket av henne allerde, hun er jo litt flørtete av seg:)

Jeg føler meg teit, som blir sjalu så fort, men kan ikke styre d! Blir liksom usikker på om det er meg han liker, eller om han liker henne eller andre bedre.......

Jeg sa til han etter at han hadde sagt det, at jeg håpet at han ikke syntes at hun var søtere enn meg, da sa han "nei da..ikke vær sjalu da"

så sa jeg "var det rart det da?". Så sa han:"Da må du tro bedre om deg selv", så sa han" du er nå skjønn" og så skulle han legge seg fordi han ble så trett! Men jeg spør meg selv: Hva var meningen med å si det til meg? hintet han om noe, eller hvorfor sa han d? Han kunne vel holdt det for seg selv? Dessuten tar jeg meg mer nær av slike ting, viss en jeg har noe på gang med kommenterer en venninne på den måten! Hadde det vært en ukjent hadde jeg taklet det.

Hvordan kan jeg vite hva han mente med dette? Jeg føler plutselig at alt det fine han har sagt om meg, ikke betyr noe.....viss han skal si at venninnene mine er søte, så kommer jeg aldri mer til å føle meg spesiell og glad viss han kaller meg søt, slik er det desverre bare!

Hva ville der gjort, viss dere var meg?

Flere som har opplevd liknende?

jeg hadde aldri sagt noe slikt om kameratene hans.....det er vel kansje derfor jeg blir så såret, fordi jeg tror at alle tenker som meg!

Men kan jo hende at han tenker på en helt annen måte, og ikke mener det samme som jeg tror?

Jeg må tilføye at jeg har hatt uflaks før med at gutter som jeg har hatt noe på gang med har falt for venninene mine, og det er kansje litt derfor jeg reagerer slik.....

Er det forressten vanlig at gutter dier slikt om andre jenter, viss han er forelsket i en person?

Gi meg et svar snart!!!

Jeg blir KJEMPE glad for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis kjæresten min sier at en venninne av meg er søt (el. lignende) betyr det jo bare at han har øyne i hodet, og registrerer at jenta har utseendet med seg.

Blir ikke det minste sjalu for det! (Hadde han sagt at en venninne av meg var sexy, derimot... da hadde det nok stukket litt ja.. :-? )

Du får bare høre på hva han sier. Ikke tolk så mye inn i det, da bare sliter du deg selv ut.

Skrevet

Jeg syns ikke at du skal legge noe særlig i at han syns at din venninne er søt. Han syns sikkert at du er søtest. Kjenner du ingen andre gutter som du syns er søte?

Jeg har flere venner og venninner som jeg syns er tiltrekkende, søte, pene - uten at jeg mener mere enn det.

Nå har du lært at du ikke skal fiske etter svar du kan plages av

Hilsen Trille

Skrevet

Om du hadde vært sammen med fyren håper jeg du ville reagert annerledes. Siden du ikke er sammen med han skjønner jeg deg litt da alt er usikkert og en vil jo så gjerne at den andre kun tenker på deg og ser kun deg for alt i verden.

Ingen gutt med vett i hodet ville vel snakke nedsettende om venninnene til den man er glad i? Spesielt ikke i en fase hvor man ønsker gjøre godt inntrykk. Jeg hadde i alle fall reagert negativt om han hadde sagt hun var stygg istedet for søt, fordi det sier litt om hva han mangler om sosial kompetanse i fohold til hva jeg ønsker av en gutt.

La dette ligge og gå videre.

Om du er så usikker burde du ikke få venninnen din inn på hans msn med bilde.

Skrevet

Vet ikke, men "hun er søt" kan kanskje sammenliknes med å si at "epler er sunt"?

Sønnen min på 17 kan svare "hun er søt" - når jeg har spurt hva han synes om en eller annen. Tror det er noe han lirer av seg, for å slippe flere spørsmål... (han har dame) og være hyggelig.

Tror ikke nettvennen din mener noe - men skjønner at du er usikker siden dere ikke er i et forhold.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jo jeg har venner jeg synes er søte, men jeg sier ikke til den jeg liker at han har en venn som er søt, dessuten blekner jo alle i forhold til han....

Kansje det er vanskelig for meg å forstå at ikke han tenker likt som meg....?

Ja, det er flaut å innrømme at jeg er så sjalu, men jeg er ike sjalu når han forteller meg ting om andre damer, så det er så irriterendes å være så sjalu nå, at jeg ikke kan konsentrere meg om noe annet!!!

Hva betyr egentlig søt? Har det flere betydninger? Betyr det forskjellige ting rundtomkring i landet?

meg....?

Noen som vet?

Klem

Jeg syns ikke at du skal legge noe særlig i at han syns at din venninne er søt. Han syns sikkert at du er søtest. Kjenner du ingen andre gutter som du syns er søte?

Jeg har flere venner og venninner som jeg syns er tiltrekkende, søte, pene - uten at jeg mener mere enn det.

Nå har du lært at du ikke skal fiske etter svar du kan plages av

Hilsen Trille

Gjest en gutt
Skrevet

Hva skulle han svart da? Hun er stygg?

For meg er søt en hyggelig replikk på et spørsmål. Hun er jo din venninne, så han ville sikkert glede deg. Han kunne jo svart svart: Hun ser OK ut.. men det er jo ikke akkurat positivt ladet.

Du burde kanskje tenkt deg litt om før du spurte?

Hadde han sagt: Hun er dødspen

uten at du hadde spurt hadde jeg forstått deg bedre.

Du har nok ingen ting å frykte! Bare vent.. så blir det nok masse :kysse: på deg!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei takk for svar!

Bra at en gutt svarer også, fordi da har du kansje å litt mer peiling på hvordan han tenker!!

Det hjalp litt, det du skrev....men sjalusien er nok ikke helt vekk ennå!

Får vel aldri helt svar på hva han egentlig mente, så jeg kommer vel til å ha en ekkel følelse en stund til.

Hva ville du sagt i hans situasjon? Jeg ville ikke at han skulle si noe negativt, men jeg syntes liksom det han svarte var så lett å tolke på den måten at syntes hun var attraktiv!

Hvordan skal jeg klare å virke naturlig etter dette? Jeg er jo ganske såret, selv om det høres teit ut!!!!

På forånd, takk:)

Hva skulle han svart da? Hun er stygg?

For meg er søt en hyggelig replikk på et spørsmål. Hun er jo din venninne, så han ville sikkert glede deg. Han kunne jo svart svart: Hun ser OK ut.. men det er jo ikke akkurat positivt ladet.

Du burde kanskje tenkt deg litt om før du spurte?

Hadde han sagt: Hun er dødspen

uten at du hadde spurt hadde jeg forstått deg bedre.

Du har nok ingen ting å frykte! Bare vent.. så blir det nok masse :kysse: på deg!

Skrevet

Du bekrymrer deg for mye.

Du er usikker på hva søt betyr? Søt er et av de mest ufarlige ordene jeg vet om. Jeg kan si at en gutt på 16 er søt, ikke fordi jeg synes han er pen, men fordi hans vesen kan beskrives som søt - har ingenting med at jeg faller for 16-årige gutter.

Søt er et sukkersøtt ord i mine ører, og har lite med ordet pen å gjøre.

Glem dette. Flørt videre med drømmegutten din. Slutt å spørre om ting du kun vil ha en type svar på, hvor du bare blir forvirret og usikker når du får en annen type svar.

På msn er alt skriftlig. Lett å misforstå om en er ute etter visse tegn, da man vil tolke ting i den retningen - selvoppfyllende profeti.

Skrevet
Hvis kjæresten min sier at en venninne av meg er søt (el. lignende) betyr det jo bare at han har øyne i hodet, og registrerer at jenta har utseendet med seg.

Blir ikke det minste sjalu for det! (Hadde han sagt at en venninne av meg var sexy, derimot... da hadde det nok stukket litt ja.. :-? )

Du får bare høre på hva han sier. Ikke tolk så mye inn i det, da bare sliter du deg selv ut.

Enig. Det var en harmløs kommentar han kom med synes jeg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Joda, nå har jeg skrevet en lang mail til han om det jeg følte og han svarte meg også! Han skrev: "du ska ikke være sjalu.. ikke int i ho.. ho va pen d va ho, men e ikke int i ho.. har jo sagt at æ e flørtat.. e bare sånn ;)"

Så nå har han hvertfall innrømmet at han synest hun var pen......Så da er vel spørsmalet egentlig om jeg er istand til å takle å høre slike ting?

Det er liksom bare det at jeg ikke vil føle at han har så mange andre i tankene enn meg, og hvertfall ikke en god venninne!

Jeg hadde aldri sagt det om en av vennennne hans, om de var aldri så pene......Hadde ikke intressert meg å tenke på at en venn av han var pen, alle blir jo stygge i forhold til han!

Sånn er det bare for meg, men tydeligvis ikke for han, så har vanskeligheter med å skjønne motivet hans for å si d!

Synd at han sa d, fordi selv om jeg ikke vil d, så kommer jeg til å ha en dårlig følelse hver gang jeg snakker med han!

Og hver gang han sier at jeg er pen, kommer jeg ikke til å bli glad lenger, fordi jeg vet at det er mange som er pene i hans øyne....og så lenge han ikke understreker at jeg er penest i hans øyne, så kommer jeg til å være lei meg:(

Noen forslag til hvordan jeg skal få vekk sjalusien? Hypnose?

Klem

Du er usikker på hva søt betyr? Søt er et av de mest ufarlige ordene jeg vet om. Jeg kan si at en gutt på 16 er søt, ikke fordi jeg synes han er pen, men fordi hans vesen kan beskrives som søt - har ingenting med at jeg faller for 16-årige gutter.

Glem dette. Flørt videre med drømmegutten din. Slutt å spørre om ting du kun vil ha en type svar på, hvor du bare blir forvirret og usikker når du får en annen type svar.

På msn er alt skriftlig. Lett å misforstå om en er ute etter visse tegn, da man vil tolke ting i den retningen - selvoppfyllende profeti.

Gjest Anonymous
Skrevet

Joda, nå har jeg skrevet en lang mail til han om det jeg følte og han svarte meg også! Han skrev: "du ska ikke være sjalu.. ikke int i ho.. ho va pen d va ho, men e ikke int i ho.. har jo sagt at æ e flørtat.. e bare sånn ;)"

Så nå har han hvertfall innrømmet at han synest hun var pen......Så da er vel spørsmalet egentlig om jeg er istand til å takle å høre slike ting?

Det er liksom bare det at jeg ikke vil føle at han har så mange andre i tankene enn meg, og hvertfall ikke en god venninne!

Jeg hadde aldri sagt det om en av vennennne hans, om de var aldri så pene......Hadde ikke intressert meg å tenke på at en venn av han var pen, alle blir jo stygge i forhold til han!

Sånn er det bare for meg, men tydeligvis ikke for han, så har vanskeligheter med å skjønne motivet hans for å si d!

Synd at han sa d, fordi selv om jeg ikke vil d, så kommer jeg til å ha en dårlig følelse hver gang jeg snakker med han!

Og hver gang han sier at jeg er pen, kommer jeg ikke til å bli glad lenger, fordi jeg vet at det er mange som er pene i hans øyne....og så lenge han ikke understreker at jeg er penest i hans øyne, så kommer jeg til å være lei meg:(

Noen forslag til hvordan jeg skal få vekk sjalusien? Hypnose?

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...