Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt på en jobb, og for noen uker siden ble jeg kontaktet ang. intervju. Intervjuet ville finne sted i juli, fordi hun som var ansvarlig (samme person som ringte) skulle på ferie før det. Jeg vet altså ikke om jeg har fått denne jobben eller ikke ennå.

Men for noen dager siden ringte personen igjen og sa at de trengte mer folk, men siden hun var på ferie, så kunne hun ikke ansette meg ennå, men hun tilbydde meg "prøvejobbing" frem til intervjuet vårt etter ferien hennes i juli.

Hun vil altså at jeg skal møte opp og jobbe noen dager i neste uke, men uten at hun selv er til stede, og uten at jeg vet om jeg har fått jobben eller ikke. Regner ikke med at jeg kommer til å bli tilbudt noen kontrakt innen første vakt, for det hørtes ikke slik ut. Jeg har heller ikke fått spurt henne om lønn ect. fordi hun ringte meg på en dårlig linje fra Spania.

Jeg ville egentlig ha denne jobben, men kjenner at jeg får litt kalde føtter, ettersom det høres litt useriøst ut å la noen begynne på en jobb uten å ha fått den offisielt eller å ha avtalt mer rundt. At intervjuet mitt er ETTER de første vaktene er jo meget merkelig i seg selv. Jeg setter ikke all verdens krav, jobb er jobb, men vil helst ha en sjef som behandler meg profesjonelt, og dette høres ikke helt etter boka ut i mine ører.

Så er mitt spm: om jeg møter opp og jobber disse dagene uten kontrakt: hva er mine rettigheter, om jeg i det hele tatt har noen, dersom jeg ikke får jobben?

Er en jobb i butikk, og jeg er 24 år.

Anonym poster: 7e44528ecefc43303c1968b4b37deb15

Videoannonse
Annonse
Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Har selv jobbet på lille persille en hel dag. Var egentlig "opplærings prøvetid", men ble kastet rett ut i arbeidet og ble behandlet som dritt av sjefen. Fikk aldri en krone for en hel dag med arbeid så jeg vil råde deg til å ikke gjøre noe før du har en kontrakt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres veldig useriøst ut, dere må hvertfall inngå en skriftlig avtale på at du prøvejobber, og du skal også ha lønn for dette. Om sjefen ikke er villig til å gi deg dette så ville jeg styrt unna, da hadde jeg tolket det slik at vedkommende bare er på vei etter noen som kan jobbe og som kan utnyttes fordi h*n var for slapp til å skaffe folk til ferien.

Anonym poster: 4c7cce37aefae632536097a4eb8b4e8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har selv jobbet på lille persille en hel dag. Var egentlig "opplærings prøvetid", men ble kastet rett ut i arbeidet og ble behandlet som dritt av sjefen. Fikk aldri en krone for en hel dag med arbeid så jeg vil råde deg til å ikke gjøre noe før du har en kontrakt.

Så det er derfor de søker etter ekstrahjelper/deltidsansatte hele tiden - de klarer ikke holde på noen :fnise:

Har lurt på det en stund, siden lille persille alltid dukker opp på sånne "ledig stilling"-sider, både på finn og nav. Pussig.. :gjeiper:

Anonym poster: 29bf102e3c892864df9726eb1eb2d7c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...