AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #1 Skrevet 28. juni 2012 Jeg har møtt en fantastisk mann. vi bor på samme sted(jeg er ikke derfra), men er på ferie hjemme. Vi liker hverandre men vet ikke om det er følelser inne i bildet. Denne mannen er en veldig følsom mann og har brent seg veldig på et tidligere forhold. Han har blitt veldig preget av dette og kommer på en måte aldri over dette. Siden han har brent seg sånn, så har han vanskelig for å se hvor god han er som person. Han sier han ikke vet om han har noe mer av seg selv å gi til noen. Han er redd for å bli glad i en person igjen og slipper ingen inn. Han har noen perioder der han er veldig deprimert fordi han tenker på det som har skjedd. og han sier han ikke vil dra meg inn i dette. at han blir flau og føler seg slem. Jeg har sagt veldig mange gode ord til han om hvor fantastisk han er. og at det er vanskelig å komme over den kneiken når noe fælt har skjedd. Men jeg føler ikke at han tar det til seg, men at han stenger meg litt ute. Han sier han ikke mener å stenge meg ute, men er bare redd for å bli glad i en person igjen. for i starten er alt liksom som en dans på roser, men så kommer det indre frem etterhvert. Noe som skjedde i det forholdet han brant seg på. Hva skal jeg gjøre. jeg har blitt så glad i personen, men han tørr jo ikke bli glad i meg pga tidligere erfaringer. veldig frustrert :/ Anonym poster: 3b52aeb7bf3db4c180aea75911d4f403
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #2 Skrevet 28. juni 2012 Ingen som har noen råd ? Anonym poster: 91ca71204f3d8023581676aa73cfdf70
Steinar40 Skrevet 28. juni 2012 #3 Skrevet 28. juni 2012 (endret) Det er ikke lett å gi noen gode råd. Du risikerer at han kommer til å være sånn i mange år fremover. Har du så god tid? Endret 28. juni 2012 av Steinar40
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #4 Skrevet 28. juni 2012 Min erfaring er at det er veldig slitsomt å drive og støtte og bygge opp en person som sliter med dårlig selvtillit og depresjon, hvis vedkommende ikke tar tak i ting selv også. For eksempel ved hjelp av profesjonell behandling, og/eller at han faktisk er så åpen for å ta til seg (dra nytte av?) det han får av tilbakemeldinger, råd og komplimenter. Eksen min hadde litt sånne problemer, jeg selv sikkert også når det gjaldt selvtillit, og det funka bare ikke. Etter hvert føles det som den andre ikke hører på deg i det hele tatt, samtidig som han sikkert har det kjipt som ikke greier å gjøre noe med de vanskelige tingene. Og kanskje føler enda mer på det når han er i et forhold. Dårlig samvittighet etc. Jeg hadde ikke orket det, og jeg synes det er en ganske håpløs holdning å tenke at nye forhold kommer til å utvikle seg like negativt som de han har hatt. Selv om det kommer an på hva som har skjedd - om han har blitt såret ut av det blå, eller om han har bidratt til å ødelegge forholdet på grunn av atferd han ikke vil/kan gjøre noe med... Mitt forrige forhold endte med at vi var veldig frustrerte og irriterte på hverandre - det skjedde også ting underveis som er så kjipe at jeg ikke vil skrive det her -, men etter bruddet har begge fått det veldig greit, vi går ikke og tenker over fortiden, kommer greit overens som venner/bekjente og er klare for nye forhold med noen vi faktisk funker sammen med... Anonym poster: 58875d926f3442826c88ca709336ef50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå