Gjest Carmelita Skrevet 9. februar 2004 #1 Skrevet 9. februar 2004 Nå har jeg vært på KG en stund, og har fått et bilde av noen brukere. Har du en formening om hvordan de forskjellige brukerne er?
Gjest Ethereal Skrevet 9. februar 2004 #2 Skrevet 9. februar 2004 Det får man vel helt automatisk, men jeg tar meg selv i nakken og prøver å huske at det bilde man danner seg, ofte er ganske unyansert, siden folk framhever og skjuler sider ved seg selv, noe som er helt naturlig.
Arkana Skrevet 9. februar 2004 #3 Skrevet 9. februar 2004 Jeg har bare vært her noen uker men har allerede et bilde av i allefall et par brukere her. Som Ethereal prøver jeg å huske at det er et lite nyansert bilde, men likevel blir det jo gjerne slik at man "godtar" mer fra de man liker og mener er saklige og fornuftige, i motsetning til de man synes er usaklige, arrogante osv.
Emy Skrevet 9. februar 2004 #4 Skrevet 9. februar 2004 Eh,....ja....og det sier jeg og skammer meg litt ettersom jeg under en tidligere tråd har erklært at jeg aldri har fordommer mot noen. Men jeg tar også meg selv i nakken når jeg begynner å tenke slik og minner meg selv på at detter tross alt er et internett-diskusjonsforum
Gjest Madley Skrevet 9. februar 2004 #5 Skrevet 9. februar 2004 Er ikke det ganske naturlig at man danner seg bilder av menneser som svarer på tråder da? Man gjør sge IRL opp meninger om mennesker man snakker med, basert på deres meninger og oppførsel. Ergo det gjør jeg her også. Og når noen er konsekvent frekke og uhøflige , så "liker" ikke jeg den/de. Mens andre rister man litt på hodet over og andre igjen oppsøker man nærmest trådene til. Så det å si at man er fordomsfri er en liten overdrivelse. For vi har alle fordommer, innerst inne. Bare innrøm det!
Gjest sexysadie Skrevet 9. februar 2004 #6 Skrevet 9. februar 2004 Har fått flere PM etter treffet at jeg var mye triveligere og prate med RL. Det må jeg vel bare ta til etteretning.
Gjest care Skrevet 9. februar 2004 #7 Skrevet 9. februar 2004 Har fått flere PM etter treffet at jeg var mye triveligere og prate med RL. Det må jeg vel bare ta til etteretning. Ja det må gjøre. Forøvrig hadde jeg mer en formening om dette da jeg vanket her ofte. Nå gidder jeg ikke tenke over det :blunke:
Gjest Poirot Skrevet 9. februar 2004 #8 Skrevet 9. februar 2004 Jeg møtte noen og fikk beskjed om at jeg var mer tøysete enn de trodde.
Holly Hobbie Skrevet 9. februar 2004 #9 Skrevet 9. februar 2004 Jeg har mine ideer om noen ...mens andre aner jeg ikke hvordan er. Noen forestiller jeg meg hvordan ser ut, snakker og ter seg, mens andre forblir mer diffuse oppe i hodet mitt. Ikke nødvedigvis negativt, det altså! Vet ikke om folks oppfatning av meg her inne samsvarer med andres mening om meg i RL.
Isiselin Skrevet 9. februar 2004 #10 Skrevet 9. februar 2004 Det gjør jeg helt klart. Derfor er det så morsomt når jeg får en støkk av at nicket skriver noe som overhodet ikke passer sammen med bildet jeg har skapt av personen bak nicket. Til pass for mine fordommer og antagelser da! Tror det er vanskelig for en person å ikke danne seg et bilde av noen en gjenkjenner som personen bak et nick..., men jeg tror det er like vanskelig å treffe rett i sine antagelser før en blir kjent med det virkelige mennesket bak nicket.
Suzy Skrevet 10. februar 2004 #11 Skrevet 10. februar 2004 Klart jeg har holdninger til endel av de andre brukerne - det er jo helt naturlig! Ikke alle meningene mine er like veloverveide( :oops: ), men jeg prøver så godt jeg kan å være saksorentert og ikke angripe personer når jeg debatterer...
Livets datter Skrevet 10. februar 2004 #12 Skrevet 10. februar 2004 Jeg TROR faktisk at avataren ER brukeren!
Tusenfryd Skrevet 10. februar 2004 #13 Skrevet 10. februar 2004 Jeg TROR faktisk at avataren ER brukeren! Takk for de ordene...
VesleBråka Skrevet 10. februar 2004 #15 Skrevet 10. februar 2004 Har fått flere PM etter treffet at jeg var mye triveligere og prate med RL. Det må jeg vel bare ta til etteretning. Akkurat derfor jeg ikke vil på treff. Da føler jeg meg forpliktet til å være trivelig etterpå også, ta til etterretning å oppføre meg mer likt RL her. Og det vil jeg ikke. Jeg synes det er flott å kunne bruke bare noen få sider av meg selv her, og stort sett hoppe over trivelighet. Rett på sak uten RL tøys og hygge
Gjest Gjesta Skrevet 10. februar 2004 #16 Skrevet 10. februar 2004 Jeg har dannet meg et bilde av mange av brukerne her inne, men mer eller mindre diffust. Med det mener jeg at jeg vet hvem jeg føler at jeg er på bølgelengde med, og med hvem jeg ikke er det, for å si det sånn. Jeg er ikke flink til å tenke på at "dette er bare nettet, ingen klarer å gi et 100% riktig bilde av seg selv her" - jeg tar folk for det de utgir seg for (bevisst eller ubevisst) - og enten liker jeg det, eller så gjør jeg det ikke... K
MarianneE Skrevet 10. februar 2004 #17 Skrevet 10. februar 2004 Jeg møtte noen og fikk beskjed om at jeg var mer tøysete enn de trodde. Det var bra, for (dette er ment på verdens mest positive måte!) jeg oppfatter deg som veldig streng og striks. Men, det betyr jo ikke at du er slik i virkeligheten. Heldigvis! :blunke:
Gjest Poirot Skrevet 10. februar 2004 #18 Skrevet 10. februar 2004 Det var bra, for (dette er ment på verdens mest positive måte!) jeg oppfatter deg som veldig streng og striks. Men, det betyr jo ikke at du er slik i virkeligheten. Heldigvis! :blunke: Nettopp. For jeg er jo her fordi jeg liker å diskutere. Det betyr ikke at jeg ikke fjaser og ler mye ellers.
Mossa Skrevet 10. februar 2004 #19 Skrevet 10. februar 2004 Noen legger man spesielt merke til, enten for deres meninger, for fargesprakende språk, eller bare en morsom/merkelig avatar. Og da er det klart man gjør seg noen tanker om disse personene.
Gjest Myumi Skrevet 10. februar 2004 #20 Skrevet 10. februar 2004 Jeg innrømmer at jeg ser for meg Poirot som en saling blanding av Judge Judy og Monica i Friends med Norges Lover teipet fast i panna :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå