Gå til innhold

valentines middag til Ham?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I ett anfall av galskap sa jeg at jeg skulle lage mat til ham på lørdag. Jadda....i utgangspunktet greit nok, problemet er at jeg ikke er særs dyktig på kjøkkenet.

Så, tips til noe enkelt og godt, som "selv mor kan få til" takk:)

(ikke oppskrifter som inneholder råvarer som har gris i seg, han spiser ikke grisekjøtt nemlig)

Skrevet

liker han pizza? hehe.. har tenkt å lage pizza til typen min på lørdag.. og forme den som et hjerte :P ehe..

Gjest Brunhilde
Skrevet

Det er ikke så lett å gi råd når man ikke vet hva folk liker.

Jeg ville servert hvitvinsdampede blåskjell eller artisjokk. Begge deler er for meg den ultimate erotiske maten... Og så sjokolade av et eller annet slag til dessert!

Yummy - det var da som pokker at jeg ikke har noen å lage til! :wink:

Skrevet

En god biff liker vel de fleste menn. Det er enkelt å lage, for medium stekt steker du den først til kjøttsaften siver ut på overflaten, snur og venter til kjøttsaften siver ut der også, ca 2 min. på hver side. La hvile litt.

Kjempegodt sammen med bakt potet (1 time og 15 min ved 200 grader) og kryddersmør. Eller hva med fløtegratinerte poteter? Skjær poteter i skiver og legg i en kjele sammen med en løk i skiver og så mye hakket hvitløk du vil ha. Ha i salt, pepper, revet muskat og en kartong kremfløte. Legg på lokk og kok opp, la småkoke 10 minutter. Ikke rør i den! Hell over i en ildfast form, dryss på revet ost og gratinér i ovnen. Eller hva med helt enkelt pommes frites?

Champignonstuing elsker i allefall min samboer til biff. Fres litt hakket løk og hvitløk i smør (samme panne som biffen, så alle kjøttsaftene setter smak på stuingen) og tilsett skivet frisk champignon og stek det mykt. Ha i noen spiseskjeer crème fraîche eller fløte om du vil, en skvett worcestershiresaus, sennep, soyasaus, paprikapulver og annet snadder. Og så saus og litt forskjellige grønnsaker til. Dette hadde i allefall gjort min samboer lykkelig! :blunke:

Skrevet

Min sambo har bursdag på valentindagen! Så han får selvsagt det han ønsker seg til middag. Og det er ... tada! ...pølser! Må legge til at det ikke er Gilde-pølser han vil ha, men pølser fra en slakterforretning . lammepølser, bratwurst, løkpølser osv. Så hvordan få dette til å bli spennende? Vi skal lage hjemmelaget ketchup og potetmos. Så får spenningen ligge i dessert og forrett... Men dette var kanskje ikke et egentlig romantisk tips :ler:

Amarone

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...