Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle få 10.000 kr, men så har jeg fått bare litt av dem.. er det bare feriepenger eller bare skattepenger jeg har fått??? eller kommer ikke jeg til å få mer ? :((

Anonym poster: 3842e6652ec84e439303c82f3427e31a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk kontoutskriften din - så ser du lett hvem du har fått penger av.

Står rett ut om det er lønn( feriepenger) eller om det er skattepengene.

Om skattepengene er rett sjekker du på altinn.no

Om feriepenger (lønn) er rett , sjekker du på "lønnslippen" din eller spørr arbeidsgiver..

Feirepenger og skattepenger har ingenting med hverandre å gjøre. Kommer fra to ulike plasser og er så og si uavhengig av hverandre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

det sto skattepenger... men feriepengene har jeg ikke fått enda :( pleide å få de sammen før

Skrevet

Feriepenger og skattepenger har ingenting med hverandre å gjøre..

• Liker 2
Skrevet

det sto skattepenger... men feriepengene har jeg ikke fått enda :( pleide å få de sammen før

Feriepenger og skattepenger blir ALDRI utbetalt av samme person/organisasjon/bedrift/instans (whatever). De har ingenting med hverandre å gjøre.

skattepenger kommer fra skattetaten

feriepenger kommer fra arbeidsgiver

om du har fått de utbetalt samtidig - men som to ulike utbetalinger, kan være ren og skjær tilfeldighet.

Kontroller altinn.no med hva du har fått utbetalt om det stemmer..

at du fortsatt mangler feriepenger - må du først finne ut om når det er lønnsutbetaling fra din arbeidsgiver før du kan purre på manglende utbetaling.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du kan enda få feriepengene dine, de skal utbetales rundt den tid bedriften tar ferie. Jeg ventet også på feriepengene mine og jeg fikk dem idag.

Hvis det drar ut hadde jeg ringt bedriften. Har også lest at hvis man for eksempel ikke skulle få feriepengene pga en slu arbeidsgiver så skal man sende skriftlig brev til arbeidsgiveren med krav om å få dem og man må sende brevet rekommandert. Hvis de enda ikke betaler ut kan man gå til forliksråd.

Som de nevner her betales feriepenger ut av bedriften, det står lønn på kontoutskrift. Skattepenger fra kemneren.

Alle som har jobbet har rett på feriepengene sine. Du får dem nok snart :)

Endret av Lilasc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...