Gå til innhold

Brudgommen vil gifte seg i bunad..

Kan jeg bruke kjole når brudgommen har bunad?  

3 stemmer

1. 1. Kan jeg bruke kjole når brudgommen har bunad?

• Ja
      27
    • Nei
      7

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg fortsatt ha en hvit brudekjole jeg alltid har drømt om?? :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det synes jeg. Begge deler er jo festantrekk og vakre sådan.

Skrevet

Jeg ville nok synes det var litt rart om bruden kom i en flagrende hvit kjole med masse mønster og blonder og langt slør og brudgommen har bunad. Synes begges antrekk bør passe sammen, men selvsagt, det er jo ditt bryllup og du gjør slik du vil. :)

Skrevet

JA!! du kan helt klart ha hvit kjole. Heldige deg som har en mann du kan kle i bunad!

Min kjære nekter å så mye som å ta i en..... :cry:

Skrevet

Mannen min giftet seg i festdrakt (bildet ligger ute i albumet), og jeg hadde hvit kjole. Synes det passet kjempegodt sammen. Du skal være glad du har en mann som vil ha på bunad synes jeg :D

Skrevet

Godt å se at såpass mange sier ja... Heier på det. :P

Skrevet

Jeg hadde syntes det var litt pussig om gommen kom i bunad og bruden i brudekjole, for jeg synes ikke det passer helt sammen. Om kjæresten min hadde vært villig til å ta på seg bunad skulleg jeg gladelig ha oppgitt drømmen om hvit kjole :wink: . (Men så har jeg aldri hatt noen drøm om Brudekjolen med stor B heller....)

Skrevet

Da ville nok jeg ha foretrukket og gått ibunad selv også, men det er min mening............

Skrevet

JEg skal ha kjole og mannen bunad, men jeg kommer ikke til å velge den store hvite kjolen med langt slør og glitter og stas. JEg kommer aller helst til å ha en rød kjole med vakre broderier, eller så kommer jeg til å ha en helt enkel hvit kjole og ikke slør eller tiara. Bare pyntet med blomster...

Men jeg har fått mange negative tilbakemeldinger når det gjelder dette. men for min del så er det ikke noe alternativ å ha bunad selv. Da ville jeg i så tilfeller vært nødt til å kjøpe/leie en bunad jeg ikke 'hører' til siden jeg selv bare har bergensbunad og den er i alle fall ikke fin nok i denne sammenhengen. Men tenk da; mann i bunad, du i kjole, dere kommer til å være nydelige begge to!! :hoppe:

Skrevet

Var i et bryllup for noen år siden der dette var tilfelle. Bruden visste fra før at brudgommen ønsker bunad, slik at hun valgte kjole som sto til. Nydelige bryllupsbilder!

Så jeg synes absolutt det går an :D

Skrevet

Etter min mening skal ett brudepar utfylle hverandre, og jeg synes at harmonerende klesdrakter er med på å forsterke det inntrykket på bryllupsdagen.

Balansen blir helt gal når den ene bærer brudekjole/dress og den andre nasjonaldrakt, det er like ille begge veier (kvinne i bunad, mann i dress eller mann i bunad og kvinne i brudekjole).

Skrevet

Jeg synes faktisk dette høres utrolig fint ut.

Dersom dere bruker det bevisst, kan det bli en flott symbolikk på at dere er to selvstendige individer som velger å leve sammen resten av livet - ikke èn sammensmeltet klump med en gang ringen glir ned på fingeren!

:wink:

Skrevet

Synes for øvrig ikke det er noe å skrike opp om, at folk har ulike drakter på seg når de gifter seg ? Man MÅ jo ikke kombinere en mannsbunad med 100 meter tyll og kniplinger heller ?

Om man bare tar hensyn til drakten mannen skal ha, og ikke ser ut som en bløtkake, så bør vel det gå bra ?

Synes forøvrig folk skal gjøre det de vil.

Hvorfor henge seg så inderlig opp i hva som er "riktig" ?

Skrevet

Har vært i to bryllup der mann har hatt bunad og hun ordinær brudekjole. Så helt fint ut for meg.

Skrevet

Please; la en av diskusjonene våre være uten krangling?

Som sagt så synes jeg dette går helt fint.

Har du funnet noen kjoler du kunne tenke deg?

Skrevet

Her i bygda mi skjer det ofte i bryllup at den som er fra bygda, kvinne eller mann kler seg i bunad og den uttabygdsfra kler seg i dress eller kjole ! Går helt fint d!

Syns nesten herrebunaden er mye finere enn dress !!!!! :wink:

Skrevet
Syns nesten herrebunaden er mye finere enn dress !!!!! :wink:

Ikke bare nesten!!

Alle gutter er råsexy i bunad. (kanskje ikke pappa da, men han er fin da...) :ler:

Skrevet

He-he, ja det var da voldsomt til diskusjon. Grunnen til at jeg spurte var nettopp at jeg har fått tilbakemeldinger som dette (både JA og NEI) og lurte på den generelle oppfatningen.

Ønsker meg en kjole uten glitter, perler, sløyfer, knytinger eller annet dill-dall. Synes den Märtha hadde var veldig fin. En enkel kjole, med et spesielt snitt. Kanskje noen har forslag til kjole som passer til bunad til og med?

:P

Skrevet

hehe var ikke bare nesten jeg egentlig mente........ de ER finere og ja magnhild de ER ganske så sexy oxo :kgblunk:

Skrevet

Gelmte jo å svare deg; ja, jeg synes du kan ha hvit kjole til bunadskledd brudgom!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...