AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #1 Skrevet 28. juni 2012 Jeg vet om en famile som jobber svart og tjener godt over en million+++ i året. står nesten 500 til sammen for begge i det offenlige.. De har i tilegg et fosterbarn, som de forskjellsbehandler så til de grader. De har en hytte til 4 mill, campingvogn, freshe biler, feit båt med flere soverom,mega stort hus, og et fosterbarn som de klager på at de går i underskudd av å ha. ?? (han spiser visst veldig mye) Har kommet inn klager fra flere hold på hvordan de behandler han... Dette irriterer meg så grenseløst, og jeg har lyst til å rapportere det de holder på med. Det er grenser på hvor langt man kan dra det, uten at folk reagerer. Anonym poster: d73610142052f4e588a1e659d747d900
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #2 Skrevet 28. juni 2012 Synes du skal passe dine egne saker, jeg. Det er ikke sikkert alt er slik du ser det utenifra, vet du. Anonym poster: 67719c17cc7adb1e98703f5b6376ee10 4
Citha Skrevet 28. juni 2012 #3 Skrevet 28. juni 2012 Synes du skal passe dine egne saker, jeg. Det er ikke sikkert alt er slik du ser det utenifra, vet du. Anonym poster: 67719c17cc7adb1e98703f5b6376ee10 Men hvis det ikke er slik hun ser det, så finner jo dem hun sier fra til ut det da. Og dersom det virkelig er slik hun beskriver, så blir det kanskje bedre for alle parter. Det er jo sånn som at hvis man har sterk mistanke om at noen mishandler barna sine, så sier man gjerne fra til barnevernet. Er mistankene falske vil jo det komme fram, men da har man i alle fall brydd seg å tatt ansvar. Du kan garantert være anonym, TS. 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #4 Skrevet 28. juni 2012 Men hvis det ikke er slik hun ser det, så finner jo dem hun sier fra til ut det da. Og dersom det virkelig er slik hun beskriver, så blir det kanskje bedre for alle parter. Det er jo sånn som at hvis man har sterk mistanke om at noen mishandler barna sine, så sier man gjerne fra til barnevernet. Er mistankene falske vil jo det komme fram, men da har man i alle fall brydd seg å tatt ansvar. Du kan garantert være anonym, TS. Hun sa ingenting om mishandling, hun sa forskjellsbehandling. Herregud. Forskjellbehandling trenger ikke alltid ha negativt fortegn. Barn er forskjellige og må behandles på forskjellig vis. Vi har f.eks et barn med ad/hd som ødelegger alt han får fingrene i. Jeg har ikke tall på hvor mange sykler, sykkelhjelmer, ski, spill, sko, klær osv han har ødelagt gjennom årene. Klart han får nytt, men bortsett fra klær, så kjøper vi stort sett brukt. Skulle vi kjøpt alt av sports- og fritidsutstyr til ham nytt for hver gang han ødelegger ville vi vært ruinert for lenge siden. Søsteren hans fikk splitter ny sykkel til 12-årsdagen, og den har hun enda. Like fin, og nå er hun 16. Jeg synes folk skal passe seg for å konkludere for mye rundt ting de kanskje ikke kjenner godt nok til. Anonym poster: 67719c17cc7adb1e98703f5b6376ee10 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #5 Skrevet 28. juni 2012 Å tipse barnevernet om omsorgssvikt skal du være forsiktig med. Du bør ha klare bevis på at barn blir utsatt for omsorgssvikt. Skattesvindel derimot melder du fra til økokrim ([email protected]). Er det snakk om skattesvindel i millionklassen og du kan legge ved noen "bevis" så blir det garantert fulgt opp. Anonym poster: 7d8543208b372e619e85fff7b64e2c3c 1
Citha Skrevet 28. juni 2012 #6 Skrevet 28. juni 2012 Hun sa ingenting om mishandling, hun sa forskjellsbehandling. Herregud. Forskjellbehandling trenger ikke alltid ha negativt fortegn. Barn er forskjellige og må behandles på forskjellig vis. Vi har f.eks et barn med ad/hd som ødelegger alt han får fingrene i. Jeg har ikke tall på hvor mange sykler, sykkelhjelmer, ski, spill, sko, klær osv han har ødelagt gjennom årene. Klart han får nytt, men bortsett fra klær, så kjøper vi stort sett brukt. Skulle vi kjøpt alt av sports- og fritidsutstyr til ham nytt for hver gang han ødelegger ville vi vært ruinert for lenge siden. Søsteren hans fikk splitter ny sykkel til 12-årsdagen, og den har hun enda. Like fin, og nå er hun 16. Jeg synes folk skal passe seg for å konkludere for mye rundt ting de kanskje ikke kjenner godt nok til. Anonym poster: 67719c17cc7adb1e98703f5b6376ee10 Ja jeg leste det, det jeg skrev var bare et annet eksempel
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #7 Skrevet 28. juni 2012 Ja jeg leste det, det jeg skrev var bare et annet eksempel Ja, også ble det et eksempel på hvordan ei fjær fort kan omdannes til fem høns - noe som ganske sikkert også er grunnlaget for startinnlegget. Anonym poster: 67719c17cc7adb1e98703f5b6376ee10
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #8 Skrevet 28. juni 2012 Finnes ikke noe mer uforskammet en skattesvindel. Om det virkelig stemmer bør du absolutt rapportere det, på vegne av alle oss lovlydelige skattebetalere som knapt nok har råd til å betale regningene hver måned. Anonym poster: f4623dc5818a5d88390817070f6fb6cb 2
Citha Skrevet 28. juni 2012 #9 Skrevet 28. juni 2012 Ja, også ble det et eksempel på hvordan ei fjær fort kan omdannes til fem høns - noe som ganske sikkert også er grunnlaget for startinnlegget. Anonym poster: 67719c17cc7adb1e98703f5b6376ee10 Hehe, jeg beklager! Var bare mitt syn på saken, for jeg har selv en venninne som har meldt ei jente til barnevernet på grunn av at hun fikk til slutt for store mistanker om hvordan barna hadde det. Hun tenkte fram og tilbake hele tiden hva hun egentlig burde gjøre, men kom til slutt fram til at hun ikke hadde klart å leve med det hvis mistankene hennes virkelig var sanne og hun ikke hadde gjort noe for å hjelpe. I den saken hadde hun faktisk rett da, og moren får nå hjelp fra barnevernet til å gjøre alt riktig Men nok om det! Var jo skattesvindel denne tråden handlet om. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #10 Skrevet 28. juni 2012 Er dette et eksempel på reell skattesvindel, eller er det sjalusi... Anonym poster: 20e29fb4c0828a3578d6428845eef220 2
Mafalda Skrevet 28. juni 2012 #11 Skrevet 28. juni 2012 Er dette et eksempel på reell skattesvindel, eller er det sjalusi... Tenkte litt det samme da jeg leste TS' startinnlegg Men det kan jo likevel hende at det er reelt, selv om det lukter litt sjalusi her? TS, hvis du objektivt sett er rimelig sikker på at det dreier seg om skattesnyting (vet hvilke svarte jobber de tar osv), håper jeg du rapporterer. Det er ikke greit at noen snylter på fellesskapet på den måten. Men jeg ville vært forsiktid med å anta og tro for mye. For alt du vet kan jo den megasvære båten være belånt opp til roret 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #12 Skrevet 28. juni 2012 Det tror jeg ingenting på. Dreier det seg om så mye, så er det nesten umulig å bli oppdaget av skattemyndighetene. Da må de hvitvaske penger og til og med det blir vanskelig. En annen ting noen "luringer" har gjort som jeg kjenner til, er å ha eget firma med utenlands bank. Så melder de flytting til et annet land og får penger via en konto skattemyndighetene ikke får snusen på. Jeg kjente en som gjorde det (han er død nå), men det var så mye trøbbel med den banken at han nesten ikke fikk ut et øre. Når han døde tok bakmennene bak banken alle pengene hans. Nå skal det sies at han bodde i utlandet halve året da. Anonym poster: 935920c2ebe8a499c8afd6e45898a009
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #13 Skrevet 28. juni 2012 Tja, bevis det, de kan for all del ha fått penger fra kiwi sin datogaranti, er ikke mulig å bevise det. Jeg kjenner en som er uføretrygdet, og er like på det med kiwigarantien og håver inn ca 200k i året på det, kan heller bevise det ene eller andre når det gjelder den summen. Du har lite å gå på, og virker mer som sjalusi. Men så begynner jeg å tenke, hvordan vet du lønnen deres? For har de 1 million seg i mellom i året så er det ikke uvanlig å ha litt av hvert, og i tillegg så får de jo støtte til fosterbarnene, så det går ikke av "egen lomme". Og hytte til ditten og datten, har du noen gang tenkt på at dette kan være arv? At de har/hadde foreldre med formue? Faren min har nylig fått forskudd på arv, en gigantisk hytte (mer hus enn hytte) oppi gudbrandsalen, med en gigantisk tomt. Vi snakker ikke om småpenger her, men inntekten hans ville aldri ha dekket både det og huset han har i bærum, pluss bil osv. Men du ville vel trodd at han også jobbet sort? Som folk over meg, du må slutte å anta, som jeg sier til min mor: Tro gjør du i kirken, ikke noe annet sted, har du ikke noe håndfast så holder du kjeft. Anonym poster: 8712d72646a72238dc74b1c7ea97618f 1
Ixnay Skrevet 28. juni 2012 #14 Skrevet 28. juni 2012 (endret) Det slo også meg at det kanskje kunne være snakk om arv eller noe. Men, hvis du er ganske sikker på at de snylter så er det vel ikke noe å lure på om man skal melde fra. Meld til økokrim som en over foreslo, de undersøker saken nærmere. Er det ikke noe der, så er det ikke noe der, men snylter de så fortjener de å bli tatt, slik at de kan begynne å bidra til samfunnets fellesgoder de også! Gratispasasjerer er noe dritt Edit: Til AB 12:33, det er ikke ts jobb å bevise det, hvis hun har sterke mistanker så er det i fellesskapets beste at hun melder fra. Så er det opp til andre å undersøke, for så å bevise at det er noe i anklagen. Endret 28. juni 2012 av Ixnay
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #15 Skrevet 28. juni 2012 Hva jobber de med? Hvis du er HELT sikker på at de jobber svart med så stor omsetning så tipser du selvsagt anonymt om det. Forskjellsbehandling er lov, omsorgssvikt er derimot ulovlig. Anonym poster: 8005d8078be3d2f0b5d6e38e43ebc611
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #16 Skrevet 28. juni 2012 Det kan hende at inntekten ser så lav ut på skattelistene fordi dette paret har sykt høye lån for å få råd til dette. Og dermed får de masse rentefradrag for alt du vet. Hvis du er sikker på at de jobber svart - meld inn, men hvis du bare tror de jobber svart fordi de eier en hel masse bør du nok finne noen bevis før du melder. Anonym poster: d39aff50ea34111e7b4b40ff586f4c1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå