Gjest Pepsi89 Skrevet 28. juni 2012 #1 Skrevet 28. juni 2012 Skulle egentilig ha mensen nå på mdandag, tok en test i dag som var negativ. Har hatt mye ubeskyttet sex, da planen er å bli gravid. Kan jeg være gravid for det om det viste negativ nå? Når bør jeg teste igjen?
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #2 Skrevet 28. juni 2012 Vet du når du hadde eggløsning da? Kan være du har testet for tidlig. Test annenhver dag så rekker evt hcg å stige litt mellom hver test. Anonym poster: 7db90f896769dd0441b8fa9edfa803b0
Gjest Pepsi89 Skrevet 28. juni 2012 #3 Skrevet 28. juni 2012 Eggløsning ligger på mellom 2-3 uker etter første mensdag.. Nå på mandag var da 4 uker siden første mensdag.. Bruker bare å ha ca 3 uker mellom hver mens..
Silfen Skrevet 28. juni 2012 #4 Skrevet 28. juni 2012 Dersom EL ligger 2-3 uker etter første mens, og du kun har 3 uker syklus, så har du ingen mulighet til å bli gravid på egenhånd og du bør oppsøke hjelp. Lutealfasen bør være minimum 10 dager for at man skal kunne bli gravid.
Gjest Pepsi89 Skrevet 28. juni 2012 #5 Skrevet 28. juni 2012 Tok en el-test(fra billigtester) nå og får fram 2 streker. Kontrollstreken er sterkere enn den andre, men 2 streker var det, vistes tydelig. Skjønner ingen ting. Fikk mensen 28mai og det er nå over 4 uker siden første dag i siste mens. Tok jo en graviditetstest(gfra billigtester) i dag som var negativ. Hva gjør jeg nå?
Silfen Skrevet 28. juni 2012 #6 Skrevet 28. juni 2012 EL-tester viser positivt resultat ved graviditet. Men EL-tester vil også alltid ha to streker. Når streken er svakere enn kontrollstreken er resultatet ikke positivt. Ved graviditet vil streken raskt bli like sterk som kontrollstreken. Vent og se noen dager og ta en test igjen. Er mensen fremdeles ikke kommet og er resultatet fortsatt negativt, så kan du bestille en time hos legen for sjekk og/eller få målt hcg.
Athene Skrevet 28. juni 2012 #7 Skrevet 28. juni 2012 Tok en el-test(fra billigtester) nå og får fram 2 streker. Kontrollstreken er sterkere enn den andre, men 2 streker var det, vistes tydelig. Skjønner ingen ting. Fikk mensen 28mai og det er nå over 4 uker siden første dag i siste mens. Tok jo en graviditetstest(gfra billigtester) i dag som var negativ. Hva gjør jeg nå? Du beskriver en negativ eggløsningstest. EL-test: Teststrek må være sterkere eller like sterk som kontrollstrek Graviditetstest: Teststrek kan være svak. Er du regelmessig eller da? Er det lenge siden du sluttet på hormonprevansjon? Sannsynligvis har eggløsningen din skjedd senere enn du har trudd. Når det gjelder eggløsning er det som silfen sier. Det må være minst 10-11 dager fra eggløsning til mens for at man skal kunne bli gravid, da egget trenger tid til å komme ned i livmoren og feste seg. Du lagde en helt lik tråd for noen dager siden, som jeg svarte deg i. Det er lettere om du fortsetter i den tråden, og leser svarene du får der, i stedet for å starte en ny en om det samme.
Gjest Pepsi89 Skrevet 2. juli 2012 #8 Skrevet 2. juli 2012 Tok en ny graviditetstest i dag, men fortsatt negativ
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #9 Skrevet 2. juli 2012 Har du prøvd temping? Det er den beste metoden for å finne om og når du har eggløsning. Hvis det viser seg at lutealfasen (perioden mellom eggløsning og neste mens) er for kort har ikke egget tid til å feste seg, som andre har skrevet. Anonym poster: 1b6ee1f060499f3c3ee268233b67af93
Gjest Pepsi89 Skrevet 2. juli 2012 #10 Skrevet 2. juli 2012 sluttet m p-piller i mars og fikk mens med en gang.. å så tok det lang tid til neste mens som var 28 mai.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #11 Skrevet 3. juli 2012 Syklusen din har ikke stabilisert seg enda, og det kan ta noen måneder før den har gjort det. Du er neppe gravid nå, og bør heller vente til mensen har stabilisert seg før du faktisk kan håpe på graviditet. Anonym poster: 7df7bde938444c3e238ffb1b6b9efc1a
Gjest Pepsi89 Skrevet 12. juli 2012 #12 Skrevet 12. juli 2012 kom noen små dråper blod i dag.. det var alt.. hva kan det være? det er 10 dager siden jeg fikk negativ gt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå