Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

HAR prøvd å søke her altså (PROMISE!) men finner ikke svar på dette.. Jeg skal bruke Pergo fra 5.mensdag og i 5 dager.. NÅR skal vi ha sex?? får man eggløsning med en gang man slutter på pillene liksom? Herregud..jeg er litt newb!!!!

Anonym poster: 0ae442a21c470b12a2ca57a81fc3643d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed om sex på dag 11 - 13 og 15 da jeg begynte med pergo på dag 3. Tror de regner med El ca 1 uke etter siste pille.

Det viste seg for meg å være feil, da eggløsningen kom senere enn dette. Jeg vil derfor anbefale annenhver dag fra ca dag 11/12 og minst 1-2 uker frem. Jeg brukte EL-tester samtidig og kunne time det litt etter det.

lykke til!

Skrevet

eg brukte el-tester for å finne el. min el var ca. den samme på pergo som utan så eg trengte ikkje å teste så mykje.

AnonymBruker
Skrevet

ahh, oki, da har jeg misforstått gynekologen min! mente han sa at fem dager piller, fem dager sex :-p hehe, får sjekke med el-tester i tillegg!

Skrevet

hehe, nei.

Meiner min gynekolog sa at eg skulle starte på pillene dag 3-5 etter fyrste mensdag, også ta pillene slik som beskrevet (meiner det var dobbel kur eg hadde, så skulle ta 2 piller kvar dag i 5 dager).

Meiner at gynekologen sa at EL kunne forskyve seg litt, men det stemte ganske greit i forhold til normal EL for min del.

Skrevet

Haha... Ikke fem dager sex, nei ;)

Du tar pillene i fem dager, deretter går det noen dager, så kommer eggløsning. Du er fruktbar noen dager før denne dagen, og selve eggløsningsdagen. Selv får jeg eggløsning på syklusdag 16 på dobbelt dose, andre får på dag 14, andre igjen på dag 18....

De beste tipsene er 1) bruk eggløsningstester 2) ha sex annenhver dag fra mens er ferdig, da treffer dere uansett 3) ikke overdriv prøvingen, da skyter man bare tomskudd etterhvert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Heregud, da har jeg nok hørt veldig feil ja :sjenert:

Tusen takk for at dere svarer meg - begynner i morgen, dette blir spennende!!!

Gjest Slowpoke
Skrevet

Jeg får EL på dag 18-19 av Pergo. Jeg fyller ut i kalender for å klare å holde følge med dagene. EL tester er et godt tips, jeg sresset mye mindre når jeg hadde dem å forholde meg til.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, herregud... da er mannen bortreist de dagene jeg sannsynligvis får eggløsning da :-( TYYYPISK!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...