Gå til innhold

Til dere som ikke ønsker å få barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Starlit

Heldigvis kan man finne seg andre barnløse venner og venninner om de som stifter familie ikke er interessert i å fortsette vennskapet etter at de har verpet :)

Anonym poster: 4f196bbc46357fcd406050f9a118c826

Se opp for barnevognmafiaen! ;)

Vil tro at cafèr, kjøpesentre og badestrender er et mareritt for dere..

Er jo ikke så mange småbarnsmødre ute heller, tror jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må jo være utrolig ensomt..

Blir jo selvfølgelig noe annet om man har mange venner å forholde seg til. Men værre om vennene selv går steget videre og stifter familie. For da kan de jo ikke underholde de single/barnløse veninnene lengre..

----

Mulig jeg er rar.

Ikke alle som önsker masse venner, barn, stor familie osv...det betyr ikke at de er ensomme av den grunn.

Jeg har venner som har stiftet familie. Klart de har ikke tid til å gjöre alt de vil når de vil, men vi omgås da fortsatt med hverandre. Barn betyr jo ikke slutten på vennskapet om man prioriterer riktig. Og de underholder ikke meg. Ingen av vennene mine underholder meg. Vi omgås.

Og ja, jeg syns du er rar. Fordi du ikke klarer å forstå at ikke alle mennesker önsker og drömmer om det samme som deg.

Jeg kan fint forstå at for noen så er mann, barn, villa og hele pakka viktig, men jeg kan også forstå at for andre så gjelder helt andre mål i livet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle jeg være det? Jeg synes det bare er koselig å se små barn på cafeer og strender rundt omkring,selv om jeg ikke vil bli mor selv. Jeg elsker å være " tante " til mine venninners barn for ja, de omgås faktisk med meg til tross for at de har barn! Det ER mulig! :)

Anonym poster: 4f196bbc46357fcd406050f9a118c826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får rett på meg om jeg har missforstått, men det høres for meg ut som du tror frivillige barnløse ikke liker at andre får barn, eller at barn ikke burde være en del av sammfundet, slik er det ikke. Noen selvfølgelig, men det er ingen regel.

Å få barn er, som du sa, en voksenoppgave. Desverre er det litt for mange som ikke venter til de blir voksne før de blir foreldre. Det å velge å ikke få barn er derimot en moden og ansvarsfull avgjørende, både når en er umoden og som voksen.

Eneste av egenskapene fra innlegg 23:30 som er felles for frivillig barnløse er interessen for å selv ha barn ikke er tilstede.

Tror Ryvre er inne på noe med sosial klasse, jeg er den eneste jeg kjenner uten høyere utdannelse som er frivillig barnløs....

Anonym poster: 48bff0f499345c232629f103c06c5cac

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se opp, nei jeg pleier å kaste egg på de, slik er det fritt frem for det egoistiske, sære rare menneske som jeg er som ikke er voksen nok eller har de rette verdiene til å oppdra barn gå i fred for de :sjenert:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Ikke alle som önsker masse venner, barn, stor familie osv...det betyr ikke at de er ensomme av den grunn.

Jeg har venner som har stiftet familie. Klart de har ikke tid til å gjöre alt de vil når de vil, men vi omgås da fortsatt med hverandre. Barn betyr jo ikke slutten på vennskapet om man prioriterer riktig. Og de underholder ikke meg. Ingen av vennene mine underholder meg. Vi omgås.

Og ja, jeg syns du er rar. Fordi du ikke klarer å forstå at ikke alle mennesker önsker og drömmer om det samme som deg.

Jeg kan fint forstå at for noen så er mann, barn, villa og hele pakka viktig, men jeg kan også forstå at for andre så gjelder helt andre mål i livet.

Nei er jo ikke alle som er familiære av seg, eller har et godt forhold til familien sin :)

Og nei. Man må ikke ha en stor familie.

Selv planlegger jeg og sambo å ha max 2 barn, i tillegg til å ha både katt og hund.

Mann, barn, villa osv ser jeg ikke på som tvang eller superviktig, men som en ønskedrøm :)

Jeg ser på det som noe hyggelig og idyllisk.

jeg ville nesten følt meg litt på sidelinjen, om jeg omgikk vennene mine med sine barn..om jeg var uten mann og barn.

Nå for tiden går jeg bare og misunner andres familielykke :) Og jeg gleder meg til å være der.

For all del går det ann å finne på ting med vennene sine, selv om de har barn. Men en kan ikke være med dem absolutt hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig nysgjerrig på hvorfor noen ikke ønsker seg barn?

Jeg ønsker meg barn fordi de blir mine avkom, familie, glede og kjærlighet. Dessuten er det ganske betryggende å tenke på at man har barn når man blir gammel. Enten du er hjemme eller på sykehjem, så er det kjekt å ha familie?

Jeg jobber selv som assistent på et sykehjem, og det er stor forskjell på pasientene. Noen har vært gift og har barn, og har derfor mye besøk. Andre har aldri vært gift, eller har vært gift, men ingen barn. De har sjeldent besøk, fordi de har ikke familie igjen.

En ting til jeg legger merke til, av de voksne damene jeg jobber med, så er det STOR forskjell på de som har barn og de som ikke har barn. Jeg føler at voksne mennesker uten barn har en tendens til å være litt sære. Spesielt damer. Jeg føler hvertfall at de damene med barn behandler meg mye bedre enn de uten barn.

Noen tanker?

Anonym poster: db41495d7b75c64bca72c750a6f4204a

Kanskje er de som ikke ønsker a4 livet med volvo og golden retriver sære for deg. Jeg er ikke en av de som kjenner det i eggstokkene når det går en eler flere forbi med barnevogn. Jeg henger meg heller opp i at de blokkere veien og blir fornærmet om man prøver å komme forbi. Jeg synes det generelt sett virker mer som mas enn kos men synes jo selvfølgelig noen av de er søte også. Problemet er foreldrene som ikke klarer å si nei, og oppdra de ordentlig. Det er jo ikke barnets feil at det kan være litt ufyselig til tider. og glemte nesten å nevne at ikke alle har trangen, som shakespeare nevner i halvparten av sonnetene sine, å leve videre gjemmon slekten. Jorden er overbefolket som det er. Men alle ønsker vel å ha merket denne verden på en måte?"slik skal óg du, når du blir mindre skjønn, dø usett hvis du ikke får en sønn" <-- ts?

Endret av eeeden
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Se opp, nei jeg pleier å kaste egg på de, slik er det fritt frem for det egoistiske, sære rare menneske som jeg er som ikke er voksen nok eller har de rette verdiene til å oppdra barn gå i fred for de :sjenert:

:klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klo:

Slik du skriver om oss som er frivillige barnløse her i denne tråden at å oppdra barn er en voksenoppgave, at jeg ikke har, eller har manglende

Energi, modenhet samt gode personlige egenskaper/kvaliteter, at du mener vi må passe oss for barnevogn mafiaen, fikk meg til å lure på om det var slik du oppfattet oss, som barnslige mennesker helt uten takt og tone. Det fikk meg til å skrive et ironisk svar til deg.

Jeg pleier vanligvis ikke å stå og skrike hva jeg mener om folk ute på gaten jeg heller i det virkelige liv, men her kan jeg gjøre det. At du ønsker deg barn og romantiserer familielykken, kjekt for deg, jeg synes imidlertid denne familie drømmen virker som et mareritt. Men gjør det meg til et mindre modent menneske med mindre gode personlige egenskaper? Det virker i denne tråden som de med barn eller som har ønsker om barn kjenner meg, hva jeg vil med livet mitt, hvordan jeg er. Fakta er vel at siden du ikke kjenner noen som ikke ønsker seg barn, så vet du veldi lite om meg eller andre i denne tråden. Om våre egenskaper og energinivå, hvorfor utale seg om det da?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje er de som ikke ønsker a4 livet med volvo og golden retriver sære for deg. Jeg er ikke en av de som kjenner det i eggstokkene når det går en eler flere forbi med barnevogn. Jeg henger meg heller opp i at de blokkere veien og blir fornærmet om man prøver å komme forbi. Jeg synes det generelt sett virker mer som mas enn kos men synes jo selvfølgelig noen av de er søte også. Problemet er foreldrene som ikke klarer å si nei, og oppdra de ordentlig. Det er jo ikke barnets feil at det kan være litt ufyselig til tider. og glemte nesten å nevne at ikke alle har trangen, som shakespeare nevner i halvparten av sonnetene sine, å leve videre gjemmon slekten. Jorden er overbefolket som det er. Men alle ønsker vel å ha merket denne verden på en måte?"slik skal óg du, når du blir mindre skjønn, dø usett hvis du ikke får en sønn" <-- ts?

:popcorn:

Anonym poster: 4d2e98b7aba60a8cb5b25a1f2b3402ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Slik du skriver om oss som er frivillige barnløse her i denne tråden at å oppdra barn er en voksenoppgave, at jeg ikke har, eller har manglende

Energi, modenhet samt gode personlige egenskaper/kvaliteter, at du mener vi må passe oss for barnevogn mafiaen, fikk meg til å lure på om det var slik du oppfattet oss, som barnslige mennesker helt uten takt og tone. Det fikk meg til å skrive et ironisk svar til deg.

Jeg pleier vanligvis ikke å stå og skrike hva jeg mener om folk ute på gaten jeg heller i det virkelige liv, men her kan jeg gjøre det. At du ønsker deg barn og romantiserer familielykken, kjekt for deg, jeg synes imidlertid denne familie drømmen virker som et mareritt. Men gjør det meg til et mindre modent menneske med mindre gode personlige egenskaper? Det virker i denne tråden som de med barn eller som har ønsker om barn kjenner meg, hva jeg vil med livet mitt, hvordan jeg er. Fakta er vel at siden du ikke kjenner noen som ikke ønsker seg barn, så vet du veldi lite om meg eller andre i denne tråden. Om våre egenskaper og energinivå, hvorfor utale seg om det da?

Selv om ikke jeg kjenner noen som har valgt å ta avstand fra familieliv, så hører jeg historier om barnløse som ikke tåler eller har forståelse for andres familieliv.

Dette opplevde en av søsknene mine på arbeidsplassen sin, da de hadde en slik kvinnelig sjef. Men hun har heldigvis nå sagt opp jobben sin selv :)

Ja, får inntrykk av at de som ikke tåler synet av søte barnevogner på byen, er barnløse..

Skjønner bare ikke hva som er så provoserende med foreldre som tar ansvaret for barna sine jeg:)

Jeg sier heller ikke at barnløse ikke har personlige egenskaper, men at kvinner som ønsker seg barn har egenskaper som gjør at de vil/kan ta vare på et barn, og som vil komme barna til gode..

De som ikke ønsker seg barn, bruker gjerne tiden sin til å trene, reise, feste og kanskje klatre på karriærestigen?

Dette er selvsagt spennende sysssler det også, for de som ikke trenger å tenke på noen :)

Endret av Starlit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om ikke jeg kjenner noen som har valgt å ta avstand fra familieliv, så hører jeg historier om barnløse som ikke tåler eller har forståelse for andres familieliv.

Dette opplevde en av søsknene mine på arbeidsplassen sin, da de hadde en slik kvinnelig sjef. Men hun har heldigvis nå sagt opp jobben sin selv :)

Ja, får inntrykk av at de som ikke tåler synet av søte barnevogner på byen, er barnløse..

Skjønner bare ikke hva som er så provoserende med foreldre som tar ansvaret for barna sine jeg:)

Jeg sier heller ikke at barnløse ikke har personlige egenskaper, men at kvinner som ønsker seg barn har egenskaper som gjør at vil/kan ta vare på et barn, og som vil komme barna til gode..

De som ikke ønsker seg barn, bruker gjerne tiden sin til å trene, reise, feste og kanskje klatre på karriærestigen?

Dette er selvsagt spennende sysssler det også, for de som ikke trenger å tenke på noen :)

Mener du at en kvinnes oppgave her i livet er føde barn? Ikke det at jeg har noe i mot folk som vil ha barn men holdninger som dette provoserer meg litt. Jeg visste ikke at det fantes folk som tenkte på kvinner uten barn som barnløse :fnise:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier heller ikke at barnløse ikke har personlige egenskaper, men at kvinner som ønsker seg barn har egenskaper som gjør at de vil/kan ta vare på et barn, og som vil komme barna til gode..

:klaske:

Nå så herlig sagt av deg. Ja jeg bryr meg ikke om noen jeg, bare meg selv, og meg og meg, og om det skulle bli litt kjærlighet igjen så bruker jeg den på meg selv. hele universet snurer rundt skreppamedleppa for hun tenker ikke på noen andre enn seg selv

:ironi:

Få litt mer innsikt i livet ditt, utvid horisontalen din litt ikke baser din viten på se og hør historier om noen som kjente noen som kjente noen som ikke vil ha barn.

Men jeg synes du kan leve et egoistisk liv som sprer genene dine videre og du synes det samme om meg :)(det er viktig å slenge med en slik en :) for da kan en si alt uten at det er negativt ment tydeligvis)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stille vann

Har noen her sagt at de syntes det er provoserende at foreldre tar ansvaret for barna sine?

Og hva mener du med det siste du skriver "for de som ikke trenger å tenke på noen"?

Det finnes mange folk der ute som føler at livet deres er komplett uten barn. Er det så vanskelig å forstå? Eller å akseptere? Det betyr IKKE at de ikke hadde klart å gi et barn en flott omsorg og oppdragelse. De ønsker bare ikke barn, de føler seg hele uten.

Da du skriver virker det som om alle som ikke vil ha barn er bitre og hater barn. Det er jo bare tull! At du ikke kjenner noen som ikke vil ha barn er litt merkelig, det er ganske mange som ikke ønsker barn. Vil også legge til at det er mange som har barn som ikke burde hatt det.

(Mange foreldre tror også at de er superforeldre, at de er perfekte forbilder for barna sine, bl.a. foreldre som ikke følger loven og ser på f.eks. skatteundragelser og kjøp av svart arbeidskraft som helt greit. :sjenert: Hva er det for slags forbilde?)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stille vann

:klaske:

Nå så herlig sagt av deg. Ja jeg bryr meg ikke om noen jeg, bare meg selv, og meg og meg, og om det skulle bli litt kjærlighet igjen så bruker jeg den på meg selv. hele universet snurer rundt skreppamedleppa for hun tenker ikke på noen andre enn seg selv

:ironi:

Få litt mer innsikt i livet ditt, utvid horisontalen din litt ikke baser din viten på se og hør historier om noen som kjente noen som kjente noen som ikke vil ha barn.

Men jeg synes du kan leve et egoistisk liv som sprer genene dine videre og du synes det samme om meg :)(det er viktig å slenge med en slik en :) for da kan en si alt uten at det er negativt ment tydeligvis)

Hehe, ja, det glemte jeg i innleget mitt!

:):):klaske:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, ja, det glemte jeg i innleget mitt!

:):):klaske:

Nei men Stille vann da :fnise: slikt må aldri glemmes spesielt ikke denne ---> :) alt blir så koselig med den

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Har noen her sagt at de syntes det er provoserende at foreldre tar ansvaret for barna sine?

Og hva mener du med det siste du skriver "for de som ikke trenger å tenke på noen"?

Det finnes mange folk der ute som føler at livet deres er komplett uten barn. Er det så vanskelig å forstå? Eller å akseptere? Det betyr IKKE at de ikke hadde klart å gi et barn en flott omsorg og oppdragelse. De ønsker bare ikke barn, de føler seg hele uten.

Da du skriver virker det som om alle som ikke vil ha barn er bitre og hater barn. Det er jo bare tull! At du ikke kjenner noen som ikke vil ha barn er litt merkelig, det er ganske mange som ikke ønsker barn. Vil også legge til at det er mange som har barn som ikke burde hatt det.

(Mange foreldre tror også at de er superforeldre, at de er perfekte forbilder for barna sine, bl.a. foreldre som ikke følger loven og ser på f.eks. skatteundragelser og kjøp av svart arbeidskraft som helt greit. :sjenert: Hva er det for slags forbilde?)

Var jo noen her som ymtet om at det var provoserende med barnevognmafiaen på byen ;) * Kremt..host!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Mener du at en kvinnes oppgave her i livet er føde barn? Ikke det at jeg har noe i mot folk som vil ha barn men holdninger som dette provoserer meg litt. Jeg visste ikke at det fantes folk som tenkte på kvinner uten barn som barnløse :fnise:

Hva er vi kvinner laget for da? :) Til pynt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, TUSEN TAKK :takke:

Og Starlit, du er rundt 20 er du ikke? I så fall, voks opp og kom tilbake når du har fått mer livserfaring. Uttalelser som denne blant annet:

Ok :) Nei, barneoppdragelse er jo ikke for alle, da man skal lære barna sine om riktige holdninger og verdier.

tyder på at du trenger mer erfaring i livet ditt. Eller kanskje det er du som ikke har nok glede i livet ditt at du tror at det å få barn vil løse alt annet :klo:

Edit: Glemte selvsagt denne :) for å gjøre innlegget mitt hyggelig :)

Endret av Gitte89
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...