Gjest Starlit Skrevet 11. juli 2012 #241 Del Skrevet 11. juli 2012 Ja til økt innvandring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2012 #242 Del Skrevet 11. juli 2012 Det ingen snakker så mye om er KJÆRLIGHETEN du føler for egne barn. Jeg er så heldig å ha vært hodestups forelsket i en gutt/mann både som ung og "halvgammel", jeg har hobbyer jeg brenner for, jeg har venner og familie som betyr enormt mye for meg, men, ingen av disse tingene kan måle seg med kjærligheten jeg føler for mine barn. Og det går alle som velger ikke å få barn glipp av, og det er det vi som har valgt å få barn ikke forstår. Vi unner alle å oppleve den intense kjærligheten til egne barn. Det finnes ikke noe i verden som gir deg den samme følelsen... Det er meningen med livet. En klisje ja, men jeg tror de aller, aller fleste foreldre er enige med meg. Ting faller på plass og man får et annet syn på livet når man har fått et eget barn. Folk som ikke har barn har ingen begreper om hva det vil si å ha barn. Man kan tro at man klarer å forestille seg det, men det klarer man ikke. Å velge å ikke få barn er å velge uvissheten og uvitenheten. Vi er alle biologisk programmert til å finne en partner og formere oss. Denne programmeringen kjenner de fleste på kroppen etterhvert som livet faller på plass med Mr. Right. Du høres ut som om du har lest litt for mange ukeblad! Anonym poster: 4d2a394aa33840ee65832a47b3bac69a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2012 #243 Del Skrevet 11. juli 2012 Verden er kanskje overbefolket, men Norge er ikke det. Jeg syns det er litt rart at man bruker foreldreløse barn i Kina-argumentet når det ikke er høy nok befolkningsvekst i Vesten. Tross alt er det lenge siden vi gikk bort fra sultne barn i Afrika-argumentet når ungene ikke vil spise maten sin, eller hva. Nå har vi en eksplosiv befolkningsøkning i Norge, der 2/3 av veksten skyldes innvandring, og 1/3 fødsler! Denne veksten har for lengst overskredet grensene for en bærekraftig utvikling. Har du f.eks. sett hva som har skjedd med boligmarkedet? Trafikk, infrastruktur, helsevesenet, m.v.? Anonym poster: 4d2a394aa33840ee65832a47b3bac69a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 11. juli 2012 #244 Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Så vi treng ikkje mat? Folketalet heng saman med ressursbruk. Ja? Og det er fare for matmangel i Vesten med det første? Herlighet, vi kan gjerne ta en diskusjon om globale ditt og datt, men det er ikke poenget her. Nå har vi en eksplosiv befolkningsøkning i Norge, der 2/3 av veksten skyldes innvandring, og 1/3 fødsler! Denne veksten har for lengst overskredet grensene for en bærekraftig utvikling. Har du f.eks. sett hva som har skjedd med boligmarkedet? Trafikk, infrastruktur, helsevesenet, m.v.? Anonym poster: 4d2a394aa33840ee65832a47b3bac69a Snakker vi om å få barn kontra ikke og argumenter som er oppbrukt? Ja. Klart at helhetlig er det MYE som må involveres, men nå snakker jeg om å FÅ BARN og argumenter for og imot det, ikke alt annet, som hører hjemme i en annen debatt. Vil du fortsette er du mer enn velkommen til å starte en tråd, som omhandler dette temaet, så skal jeg mer enn gjerne diskutere med deg. Her bare sporer du av. Endret 13. juli 2012 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starlit Skrevet 11. juli 2012 #245 Del Skrevet 11. juli 2012 De av mine veninner som har fått barn er superkvinner Takler alt de, og man kan ikke bli mer kvinnelig enn dette! Selv synes samboeren min at damer med barn, virker mer voksne ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 11. juli 2012 #246 Del Skrevet 11. juli 2012 De av mine veninner som har fått barn er superkvinner Takler alt de, og man kan ikke bli mer kvinnelig enn dette! Selv synes samboeren min at damer med barn, virker mer voksne ut.. Ikke bruk ord du ikke vet hva betyr, lille venn. Oppslagsord Ordbokartikkel kvinnelig ~lig a2 (norr kvennsligr) 1 som gjelder kvinner, er kvinne k-e arbeidere / k-e egenskaper 2 i verslære: en verslinje med k- rim tostavet rim / k- utgang trykklett sluttstavelse, jf *mannlig 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 11. juli 2012 #247 Del Skrevet 11. juli 2012 De av mine veninner som har fått barn er superkvinner Takler alt de, og man kan ikke bli mer kvinnelig enn dette! Selv synes samboeren min at damer med barn, virker mer voksne ut.. Så kvinner som ikke får barn er udugelige, mannlige og barnslige? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
attegløyma Skrevet 11. juli 2012 #248 Del Skrevet 11. juli 2012 Det er fare for matmangel i heile verda, det inneber vesten. Og dei som klagar på matprisar no dei veit ikkje kva dei kan forvente om kun kort tid. Argument for å få ungar: Nokon som elskar ein betingelseslaust (i nokre år i alle fall ) Reproduksjon av eigne gen At ein meinar ein har verdiar/ haldningar som bør vidareførast Ein treng noko som endrar perspektivet i livet Alle andre har ungar, så for å få eit sosialt liv må ein ha ungar Argument mot å få ungar: Tidkrevande Ressurskrevande Du vil elske meir enn du blir elska tilbake (i alle fall etter nokre år) Friheten blir sterkt innskrenka Karriereplanane bør reduserast for mange, sidan ungar treng tilstadeverande vaksne Eg var gammal då eg fekk junior, så eg hadde budd i utlandet i mange år, hadde studert på universitetet i 11 år, hadde gjort karriere, hadde prøvd meg som forskar og hadde reist vera rundt. Så eg hadde gjort alt eg drømte om, og var klar for noko heilt anna. Men eg innrømmer jo at det er eit egoistisk valg, ungen ba ikkje om å bli fødd, og eg har ikkje gjort det for nokon annan. Eg elskar junior, men eg visste kva det var å elske før han. Eg har tatt på meg eit stort ansvar, men eg visste kva det ville sei å ta ansvar før eg fekk han. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2012 #249 Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Ja? Og det er fare for matmangel i Vesten med det første? Snakker vi om å få barn kontra ikke og argumenter som er oppbrukt? Ja. Klart at helhetlig er det MYE som må involveres, men nå snakker jeg om å FÅ BARN og argumenter for og imot det, ikke alt annet, som hører hjemme i en annen debatt. Vil du fortsette er du mer enn velkommen til å starte en tråd, som omhandler dette temaet, så skal jeg mer enn gjerne diskutere med deg. Her bare sporer du av. 1. Det er noe drøyt å beskylde andre for å spore av, når det er et svar på dine egne påstander! 2. Du klipper sammen feil innlegg. Jeg vet ikke også om du sammenblander innlegg og brukere? Jeg har som nevnt ikke forsøkt å starte et nytt tema, men har bare svart på at du bruker et argument om at Norge ikke er overbefolket. Jeg velger å tro av din merkelige reaksjon at du må ha sammenblandet meg og mine innlegg med andre i tråden her! Anonym poster: 4d2a394aa33840ee65832a47b3bac69a Endret 13. juli 2012 av Bond 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2012 #250 Del Skrevet 11. juli 2012 Ja? Og det er fare for matmangel i Vesten med det første? Ikke så lenge vestlige trålere kan fortsette å fiske opp all fisken utenfor Afrika og i verdenshavene, og kjøpe opp maten som produseres i fattige land. Anonym poster: 49b4844be21f40ea84a23c3d752ff62f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2012 #251 Del Skrevet 11. juli 2012 Noen som vet hvorfor teksten på svar plutselig blir så uthevet? Anonym poster: 49b4844be21f40ea84a23c3d752ff62f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2012 #252 Del Skrevet 11. juli 2012 Hva har det å gjøre med overbefolkning? De fleste vestlige land føder enten akkurat nok barn til å holde folketallet jevnt eller for få, slik at det synker. Ikke dra inn fisk, det er en helt annen debatt. Alt henger sammen med alt. Anonym poster: 49b4844be21f40ea84a23c3d752ff62f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2012 #253 Del Skrevet 11. juli 2012 Denne tråden begynte så bra! Et spennende tema. Kan vi gå tilbake til TS' opprinnelige spørsmål? Og vær så snill: ignorer enkelte trangsynte, umodne, kverulerende, repiterende innlegg, som bare fører til kranglete ping-pong-diskusjoner. Noen innlegg er ikke verd å kommentere! Anonym poster: 4d2a394aa33840ee65832a47b3bac69a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stille vann Skrevet 11. juli 2012 #254 Del Skrevet 11. juli 2012 De av mine veninner som har fått barn er superkvinner Takler alt de, og man kan ikke bli mer kvinnelig enn dette! Selv synes samboeren min at damer med barn, virker mer voksne ut.. Selv syntes jeg at folk som bruker ord som "virker mer voksne ut.." ikke virker særlig voksne! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 11. juli 2012 #255 Del Skrevet 11. juli 2012 Jeg har inntrykk av at de aller, aller fleste føler kjærlighet til egne barn fra første stund... Du burde lese Helene Uris bok "Engel av Nylon", der er det mer om dette temaet - morskjærlighet - og hvor tabu det er å ha fødselsdepresjon eller manglende morskjærlighet. Det at man kanskje ikke elsker barnet fra første stund blir ikke snakket om, fordi det ideelle er å føle den morskjærligheten du snakker om. Men det er et viktig tema! Folk tror de er monstre, selv om de har normale følelser, fordi det er et sånt press på at alt skal være Utrolig Überfantastisk Fra Første SekundTM. Det er lov å synes ting er sånn halvveis greit - eller kanskje til og med helt forferdelig - en stund også, selv om man er mamma. Det er helt menneskelig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starlit Skrevet 11. juli 2012 #256 Del Skrevet 11. juli 2012 Blir overrasket over hvor bra tenåringene på "unge mødre" programmet klarer seg. De greier i det minste å elske barna sine, selv om de er unge Har aldri hørt om folk som adopterer bort barna sine i Norge, forde at moren ikke greier å gi nok kjærlighet(selv om hun er frisk).. Dette er ikke gyldige grunner godt nok, så framt ikke dette grenser seg til andre verre ting.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stille vann Skrevet 11. juli 2012 #257 Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Dette er ikke gyldige grunner godt nok, så framt ikke dette grenser seg til andre verre ting.. ? Endret 11. juli 2012 av Stille vann 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2012 #258 Del Skrevet 11. juli 2012 Blir overrasket over hvor bra tenåringene på "unge mødre" programmet klarer seg. De greier i det minste å elske barna sine, selv om de er unge Har aldri hørt om folk som adopterer bort barna sine i Norge, forde at moren ikke greier å gi nok kjærlighet(selv om hun er frisk).. Dette er ikke gyldige grunner godt nok, så framt ikke dette grenser seg til andre verre ting.. Hva har adoptering med det hele å gjøre? Anonym poster: 48bff0f499345c232629f103c06c5cac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilja Skrevet 12. juli 2012 #259 Del Skrevet 12. juli 2012 Kjære Starlit og cilja som har 0 respekt for andres liv og valg i livet. ”De som ikke ønsker seg barn, bruker gjerne tiden sin til å trene, reise, feste og kanskje klatre på karriærestigen? Dette er selvsagt spennende sysssler det også, for de som ikke trenger å tenke på noen ” ”Hva er vi kvinner laget for da? Til pynt?” ” Å velge å ikke få barn er å velge uvissheten og uvitenheten. Vi er alle biologisk programmert til å finne en partner og formere oss. Denne programmeringen kjenner de fleste på kroppen etterhvert som livet faller på plass med Mr. Right.” cilja med all respekt, eller nei, med den respekten du selv viser som er lik 0 her, hvordan kan du lære dine barn om frihet om respekt og om empati til dine barn, du eier jo selv ingen av de egenskapene? Du snakker til oss om uvitenhet, det er så til de grader den rette ræva som fiser her. Det virker som at du enten ikke forstår hva som blir skrevet her inne, noe som virker rart i og med at det ser ut som du klarer å lese, og det ser ut som du forstår norsk, så hva er problemet? Er du virkelig så allmektig, så gudliggjort og så opphøyet at du er sikker på at slik du lever ditt liv er det eneste rette alternativet, virkelig? Ikke bare er du arrogant og nesevis, men du prater om Mr. Right og meningen med livet som du er en sekt leder. Grete Waitz Hun var Norges mestvinnende langdistanseløper gjennom alle tider. Mest kjent var hun som maratonløper med VM-gull, Ol sølv og hele ni seire i New York Marathon Hennes innsats som banebrytende kvinnelig langdistanseløper har hatt stor betydning for utviklingen av kvinneidrett. Kongen utnevnte 20 november 2008 Waitz til ridder av 1. klasse av St. Olavs Orden «for hennes betydning som rollemodell». Grete Waitz representerte Norge og vant ol gull og ble altså utnevnt til ridder for hennes betydning som rollemodell, noen som folk kan se opp til altså og hun var frivillig barnløs. Likevel så presterer Starlit å si om en kvinne som Grete Waitz at hun hadde en spennende fritidssyssel og kariere men hun tenkte ikke på noen, er det noe som skurrer en smule her. Kanskje fordi hun var og er et forbilde for mange mennesker selv utenfor Norges grenser, folk trøkker ut av seg barn hver bidige dag så det er ikke så vanskelig i grunn. Maraton derimot,å bli omtalt som pioner derimot, å bli utnevnt til ridder av 1. klasse av kongen derimot. Likevel mener da Starlit at hennes liv ikke er verd en ting, at hun ikke brydde seg om noen og at hennes frididssyssel og kariere ikke er så viktig. Selv springer jeg ikke maraton, bare å springe opp en trapp er noe jeg ikke ser noe videre poeng med å gjøre men selv om jeg er en fjott i forhold til en kvinne som Grete Waitz så har vi et par likhetstrekk, vi er kvinner som har et liv uten barn, vi er fornøyd med livet vårt. Starlit spør om vi kvinner er ment til å sitte til pynt? vel, jeg hadde gjort meg særs dårlig til den jobben og, men selv det å sitte til pynt er mer hensiktsmessig enn å trøkke noe ut av sin vagina. Hva som helst her i verden er mer meningsfylt enn det, selv å se maling tørke er mer meningsfylt arbeid enn å være mor. Tror også Ingrid Bjørnov har funnet sin mr right i ektemannen Terje Holli, tror i alle fall ikke cilja kan komme og si at hun ikke har det enda, men de bestemte seg for at de rett og slett ikke hadde lyst på barn.slik så mange kvinner, norske som utenlandske som ikke ser poenget i å føde barn gjør. Likevel så finnes det mennesker som er sektledere , blærete, arrogante uvitne og helt uten respekt som har funnet den O store sannhet og prøver desperat å selge den til oss FRIVILLIGE barnløse ved å tvinge evangeliet om barn ned i halsen på oss, vel mine synspunkter på disse menneskene kommer nok ikke til å endre seg med det første heller Du Skreppa... Nå er det nå en gang slik at du ikke vet hvem jeg er eller hvilket liv jeg har levd eller lever. Alle mennesker har ulike erfaringer og mange fasetter. Min mening om ufrivillige barnløse utgjør ikke hele meg. Du kan kalle meg hva du vil (og selv om du tar feil, så er det greit), men faktum er at jeg representerer en motvekt mot den relativt nye trenden som er å velge bort barn. Noen bestemmer seg når de er 15 at de aldri skal ha barn, og slik blir det. Noen er fornøyd med det, andre er ikke det. Noen bestemmer seg når de er 15 at de aldri skal ha barn, og ombestemmer seg når de er 20, 30 eller 40, for så å få barn. Mitt personlige syn er at de færreste (ja, selv jeg kan erkjenne at de finnes) er inst inni sjelen fornøyde som barnløs livet ut. Mitt personlige syn er at noen av de som velger å være barnløs egentlig ombestemmer seg når de er f.eks. 40. Da prøver de å få barn eller ikke, så viser det seg at det ikke blir noe barn, og de fortsetter å hevde at de er fornøyde som barnløse. Og det er de, for så vidt. Det er ikke noen krise at de ikke fikk barn, men bare de vet om at de bar eller bærer på et ørlite barneønske som ingen andre får vite om. Jeg har erfart alle varianter med mine venner og min omgangskrets. Jeg har venner som er 35 og lykkelige barnløse (men jeg blir ikke overrasket om barn kommer etterhvert samtidig som det selfølgelig er greit om det ikke gjør det). Jeg har venner som har levd lenge som lykkelige frivillige barnløse for så å få barn nummer en ved 40 og barn nummer to ved 42. Jeg har barnløs familie som sitter på gamlehjem og snakker om savnet etter barn som ingen visste om. Jeg har ufrivillige barnløse venner som er desperate. Jeg har et lesbisk venninnepar som nettopp har fått sin førstefødte. Jeg har et barnløst vennepar som er forsterforeldre osv osv. Likevel, min personlige oppfatning av verden er at vi mennesker i utgangspunktet er programmert til å finne oss en make og å formere oss. At biologisk utvikling og samfunnsutvikling på godt og vodt har endret menneskers levemåte over tid er et faktum. Majoriteten av jordens befolkning føler et slags driv mot å få barn = meningen med livet for denne majoriteten. Dette for meg er faktum. Det betyr ikke at jeg fordømmer de som ikke kjenner eller erkjenner dette drivet. Tvert imot, jeg er (tro det eller ei) en meget tolerant person med en fundamental respekt for alle mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 12. juli 2012 #260 Del Skrevet 12. juli 2012 Klart du dømmer når du sier at ditt personlige syn overkjører alle de her som forsøker å fortelle deg at verden ikke henger sammen slik for de. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå