AnonymBruker Skrevet 10. juli 2012 #221 Del Skrevet 10. juli 2012 Om det å få barn er den største lykken på jord, hvorfor viser da forskning at frivillig barnløse er de som scorer høyest på lykketester? Hm? Se blant annet her og her. Anonym poster: dd6e1d0adf196fe31dedc56790df934e 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2012 #222 Del Skrevet 10. juli 2012 Det ingen snakker så mye om er KJÆRLIGHETEN du føler for egne barn. Jeg er så heldig å ha vært hodestups forelsket i en gutt/mann både som ung og "halvgammel", jeg har hobbyer jeg brenner for, jeg har venner og familie som betyr enormt mye for meg, men, ingen av disse tingene kan måle seg med kjærligheten jeg føler for mine barn. Og det går alle som velger ikke å få barn glipp av, og det er det vi som har valgt å få barn ikke forstår. Vi unner alle å oppleve den intense kjærligheten til egne barn. Det finnes ikke noe i verden som gir deg den samme følelsen... Det er meningen med livet. En klisje ja, men jeg tror de aller, aller fleste foreldre er enige med meg. Ting faller på plass og man får et annet syn på livet når man har fått et eget barn. Folk som ikke har barn har ingen begreper om hva det vil si å ha barn. Man kan tro at man klarer å forestille seg det, men det klarer man ikke. Å velge å ikke få barn er å velge uvissheten og uvitenheten. Vi er alle biologisk programmert til å finne en partner og formere oss. Denne programmeringen kjenner de fleste på kroppen etterhvert som livet faller på plass med Mr. Right. Takk for omtanken, men mitt liv har falt på plass allerede, uten barn. Jeg kunne like gjerne sagt til deg at jeg unner deg å elske en mann så høyt at du ikke trenger barn for at livet skal falle på plass. Men da ville jeg jo fremstått som like mye besserwisser som du gjør i innlegget ditt. Anonym poster: 141a987c138f70e66d83e609ea4c1cb5 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 10. juli 2012 #223 Del Skrevet 10. juli 2012 Rainbow; det er mange lesbiske og homofile som velger å få barn, så akkurat den programmeringsteorien der er jeg nå ikke helt sikker på om det er så mye hold i. Hehe, nei, det har du nok helt rett i. De aller fleste skeive jeg kjenner vil som nevnt ha barn. Men siden hun jeg siterte mente alle er programmert til å lage barn med Mr Right tenkte jeg å vise at den rette ikke nødvendigvis er en Mr og at programmeringen ikke funker sånn for alle! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilja Skrevet 10. juli 2012 #224 Del Skrevet 10. juli 2012 nå er det ganske mange som ikke opplever denne overveldene kjærligheten og bruker lang tid på å lære seg å bli gla i barna, som med andre nye mennesker man møter. Det er synd det er en så stor tabu, for de som opplever det opplever det fryktelig vanskelig. Anonym poster: 48bff0f499345c232629f103c06c5cac Jeg har inntrykk av at de aller, aller fleste føler kjærlighet til egne barn fra første stund... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilja Skrevet 10. juli 2012 #225 Del Skrevet 10. juli 2012 Jeg skjønner at jeg provoserer noe fryktelig... Jeg er enormt stolt av mine barn og av å være mor. Det er en heftig oppgave, som jeg synes mannen min og jeg gjør en god jobb med. Mine synspunkter på frivillige barnløse (som ikke er syke eller traumatiserte) kommer nok ikke til å endre seg med det første. For all del, misforstå meg rett; alle mennesker er like mye verdt og fortjener samme respekt. Man har lov til å være uenige og man har lov til å ha synspunkter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 10. juli 2012 #226 Del Skrevet 10. juli 2012 Jeg har inntrykk av at de aller, aller fleste føler kjærlighet til egne barn fra første stund... Da har du feil inntrykk.Og det skjønner jeg veldig godt at du har, for ikke faen om folk kan være åpne og ærlige med slike folk som deg. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilja Skrevet 10. juli 2012 #227 Del Skrevet 10. juli 2012 Da har du feil inntrykk.Og det skjønner jeg veldig godt at du har, for ikke faen om folk kan være åpne og ærlige med slike folk som deg. Hvis du er så naiv at du tror alt folk skriver her på KG-forumet er slikt folk står og roper fra hustakene en vanlig tirsdags ettermiddag så tar du feil. I tillegg baserer jeg ikke mine inntrykk kun på folk jeg omgås... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 10. juli 2012 #228 Del Skrevet 10. juli 2012 Nå ja. Jeg vet nå om flere som ha hatt tilknytningsvansker. Men i motsetning til deg så er jeg ikke så full av søppel at jeg dømme dem for det. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilja Skrevet 10. juli 2012 #229 Del Skrevet 10. juli 2012 Nå ja. Jeg vet nå om flere som ha hatt tilknytningsvansker. Men i motsetning til deg så er jeg ikke så full av søppel at jeg dømme dem for det. Kopier en setning eller avsnitt der jeg fordømmer folk som ikke føler tilknytning til egne barn med det samme. Helt greit for meg at du ikke liker det jeg skriver, men når du skal uttrykke dette kan du i det minste holde deg til saken og sannheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 10. juli 2012 #230 Del Skrevet 10. juli 2012 Det ingen snakker så mye om er KJÆRLIGHETEN du føler for egne barn. Og det går alle som velger ikke å få barn glipp av, og det er det vi som har valgt å få barn ikke forstår. Vi unner alle å oppleve den intense kjærligheten til egne barn. Det finnes ikke noe i verden som gir deg den samme følelsen... Å velge å ikke få barn er å velge uvissheten og uvitenheten. Det kommer jo akkurat an på hva man er interessert i. Jeg har en brennende interesse for hest, og for meg ville et liv uten hester, den fantastiske frihetsfølelsen når man galopperer over jordene, den sterke forbindelsen man føler mellom hest og menneske, den ydmykheten man kjenner når man rir og får lov å låne litt av all kraften til hesten og ta del i noe som er så mye sterkere enn en selv - et liv uten alt det ville vært veldig tomt. De som ikke er interessert i hest går glipp av så mye som jeg ikke kan forstå at de vil gå glipp av (eller jo, det kan jeg, for jeg skjønner at folk vil forskjellige ting, f.eks. at noen er lykkelige uten barn, men for the sake of argument). Det samspillet, å kunne danse med et dyr på et halvt tonn på dressurbana, å fly over høye hindre, å være ett med dette mektige vesenet som lar meg få bestemme hvor vi skal. Å få respekt av og få respektere og være i livet til dyr som utstråler kraft og eleganse... Å bli møtt med humring om morgenen, å få passe på at de har det bra, å se at de leker med hverandre på jordet og er lykkelige - det er så fantastisk, og gir meg så mye, det finnes ikke noe i verden som gir meg den samme følelsen... Å velge å ikke ha hest i livet er å velge uvissheten og uvitenheten - de som velger å ikke ha det får aldri vite hvordan det er å ha superkrefter, eller i hvert fall få låne litt av dem. Men jeg forstår at andre kan ha det helt fint uten å ha vært nær en hest noen gang. Jeg forstår også at disse menneskene kan få alt de vil ut av livet uten å få pådytta seg noe jeg mener er kjempefint. Jeg er ikke interessert i å få egne barn. Hadde jeg fått det, hadde jeg fortsatt gått glipp av alt dette fantastiske du prater om, fordi det hadde ikke vært fantastisk for meg. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 10. juli 2012 #231 Del Skrevet 10. juli 2012 Kjære Starlit og cilja som har 0 respekt for andres liv og valg i livet. ”De som ikke ønsker seg barn, bruker gjerne tiden sin til å trene, reise, feste og kanskje klatre på karriærestigen? Dette er selvsagt spennende sysssler det også, for de som ikke trenger å tenke på noen ” ”Hva er vi kvinner laget for da? Til pynt?” ” Å velge å ikke få barn er å velge uvissheten og uvitenheten. Vi er alle biologisk programmert til å finne en partner og formere oss. Denne programmeringen kjenner de fleste på kroppen etterhvert som livet faller på plass med Mr. Right.” cilja med all respekt, eller nei, med den respekten du selv viser som er lik 0 her, hvordan kan du lære dine barn om frihet om respekt og om empati til dine barn, du eier jo selv ingen av de egenskapene? Du snakker til oss om uvitenhet, det er så til de grader den rette ræva som fiser her. Det virker som at du enten ikke forstår hva som blir skrevet her inne, noe som virker rart i og med at det ser ut som du klarer å lese, og det ser ut som du forstår norsk, så hva er problemet? Er du virkelig så allmektig, så gudliggjort og så opphøyet at du er sikker på at slik du lever ditt liv er det eneste rette alternativet, virkelig? Ikke bare er du arrogant og nesevis, men du prater om Mr. Right og meningen med livet som du er en sekt leder. Grete Waitz Hun var Norges mestvinnende langdistanseløper gjennom alle tider. Mest kjent var hun som maratonløper med VM-gull, Ol sølv og hele ni seire i New York Marathon Hennes innsats som banebrytende kvinnelig langdistanseløper har hatt stor betydning for utviklingen av kvinneidrett. Kongen utnevnte 20 november 2008 Waitz til ridder av 1. klasse av St. Olavs Orden «for hennes betydning som rollemodell». Grete Waitz representerte Norge og vant ol gull og ble altså utnevnt til ridder for hennes betydning som rollemodell, noen som folk kan se opp til altså og hun var frivillig barnløs. Likevel så presterer Starlit å si om en kvinne som Grete Waitz at hun hadde en spennende fritidssyssel og kariere men hun tenkte ikke på noen, er det noe som skurrer en smule her. Kanskje fordi hun var og er et forbilde for mange mennesker selv utenfor Norges grenser, folk trøkker ut av seg barn hver bidige dag så det er ikke så vanskelig i grunn. Maraton derimot,å bli omtalt som pioner derimot, å bli utnevnt til ridder av 1. klasse av kongen derimot. Likevel mener da Starlit at hennes liv ikke er verd en ting, at hun ikke brydde seg om noen og at hennes frididssyssel og kariere ikke er så viktig. Selv springer jeg ikke maraton, bare å springe opp en trapp er noe jeg ikke ser noe videre poeng med å gjøre men selv om jeg er en fjott i forhold til en kvinne som Grete Waitz så har vi et par likhetstrekk, vi er kvinner som har et liv uten barn, vi er fornøyd med livet vårt. Starlit spør om vi kvinner er ment til å sitte til pynt? vel, jeg hadde gjort meg særs dårlig til den jobben og, men selv det å sitte til pynt er mer hensiktsmessig enn å trøkke noe ut av sin vagina. Hva som helst her i verden er mer meningsfylt enn det, selv å se maling tørke er mer meningsfylt arbeid enn å være mor. Tror også Ingrid Bjørnov har funnet sin mr right i ektemannen Terje Holli, tror i alle fall ikke cilja kan komme og si at hun ikke har det enda, men de bestemte seg for at de rett og slett ikke hadde lyst på barn.slik så mange kvinner, norske som utenlandske som ikke ser poenget i å føde barn gjør. Likevel så finnes det mennesker som er sektledere , blærete, arrogante uvitne og helt uten respekt som har funnet den O store sannhet og prøver desperat å selge den til oss FRIVILLIGE barnløse ved å tvinge evangeliet om barn ned i halsen på oss, vel mine synspunkter på disse menneskene kommer nok ikke til å endre seg med det første heller 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 10. juli 2012 #232 Del Skrevet 10. juli 2012 Kjære Starlit og cilja som har 0 respekt for andres liv og valg i livet. ”De som ikke ønsker seg barn, bruker gjerne tiden sin til å trene, reise, feste og kanskje klatre på karriærestigen? Dette er selvsagt spennende sysssler det også, for de som ikke trenger å tenke på noen ” ”Hva er vi kvinner laget for da? Til pynt?” ” Å velge å ikke få barn er å velge uvissheten og uvitenheten. Vi er alle biologisk programmert til å finne en partner og formere oss. Denne programmeringen kjenner de fleste på kroppen etterhvert som livet faller på plass med Mr. Right.” cilja med all respekt, eller nei, med den respekten du selv viser som er lik 0 her, hvordan kan du lære dine barn om frihet om respekt og om empati til dine barn, du eier jo selv ingen av de egenskapene? Du snakker til oss om uvitenhet, det er så til de grader den rette ræva som fiser her. Det virker som at du enten ikke forstår hva som blir skrevet her inne, noe som virker rart i og med at det ser ut som du klarer å lese, og det ser ut som du forstår norsk, så hva er problemet? Er du virkelig så allmektig, så gudliggjort og så opphøyet at du er sikker på at slik du lever ditt liv er det eneste rette alternativet, virkelig? Ikke bare er du arrogant og nesevis, men du prater om Mr. Right og meningen med livet som du er en sekt leder. Grete Waitz Hun var Norges mestvinnende langdistanseløper gjennom alle tider. Mest kjent var hun som maratonløper med VM-gull, Ol sølv og hele ni seire i New York Marathon Hennes innsats som banebrytende kvinnelig langdistanseløper har hatt stor betydning for utviklingen av kvinneidrett. Kongen utnevnte 20 november 2008 Waitz til ridder av 1. klasse av St. Olavs Orden «for hennes betydning som rollemodell». Grete Waitz representerte Norge og vant ol gull og ble altså utnevnt til ridder for hennes betydning som rollemodell, noen som folk kan se opp til altså og hun var frivillig barnløs. Likevel så presterer Starlit å si om en kvinne som Grete Waitz at hun hadde en spennende fritidssyssel og kariere men hun tenkte ikke på noen, er det noe som skurrer en smule her. Kanskje fordi hun var og er et forbilde for mange mennesker selv utenfor Norges grenser, folk trøkker ut av seg barn hver bidige dag så det er ikke så vanskelig i grunn. Maraton derimot,å bli omtalt som pioner derimot, å bli utnevnt til ridder av 1. klasse av kongen derimot. Likevel mener da Starlit at hennes liv ikke er verd en ting, at hun ikke brydde seg om noen og at hennes frididssyssel og kariere ikke er så viktig. Selv springer jeg ikke maraton, bare å springe opp en trapp er noe jeg ikke ser noe videre poeng med å gjøre men selv om jeg er en fjott i forhold til en kvinne som Grete Waitz så har vi et par likhetstrekk, vi er kvinner som har et liv uten barn, vi er fornøyd med livet vårt. Starlit spør om vi kvinner er ment til å sitte til pynt? vel, jeg hadde gjort meg særs dårlig til den jobben og, men selv det å sitte til pynt er mer hensiktsmessig enn å trøkke noe ut av sin vagina. Hva som helst her i verden er mer meningsfylt enn det, selv å se maling tørke er mer meningsfylt arbeid enn å være mor. Tror også Ingrid Bjørnov har funnet sin mr right i ektemannen Terje Holli, tror i alle fall ikke cilja kan komme og si at hun ikke har det enda, men de bestemte seg for at de rett og slett ikke hadde lyst på barn.slik så mange kvinner, norske som utenlandske som ikke ser poenget i å føde barn gjør. Likevel så finnes det mennesker som er sektledere , blærete, arrogante uvitne og helt uten respekt som har funnet den O store sannhet og prøver desperat å selge den til oss FRIVILLIGE barnløse ved å tvinge evangeliet om barn ned i halsen på oss, vel mine synspunkter på disse menneskene kommer nok ikke til å endre seg med det første heller :pls: :pls: :pls: :pls: :pls: 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2012 #233 Del Skrevet 10. juli 2012 Jeg har både en lyst til å spre mine gener og "bidra" til slekta, samtidig som jeg er ganske egoistisk, og har lyst til å vie livet til meg selv og mitt eget velvære. Jeg vet ikke om jeg vil bruke alle pengene, energien og tiden som et barn krever. Vet ikke hva jeg skal velge ennå. Anonym poster: 42dd64900a6b0ff2ab71ca5b6a2ced8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
attegløyma Skrevet 11. juli 2012 #234 Del Skrevet 11. juli 2012 Jeg har både en lyst til å spre mine gener og "bidra" til slekta, samtidig som jeg er ganske egoistisk, og har lyst til å vie livet til meg selv og mitt eget velvære. Jeg vet ikke om jeg vil bruke alle pengene, energien og tiden som et barn krever. Vet ikke hva jeg skal velge ennå. Anonym poster: 42dd64900a6b0ff2ab71ca5b6a2ced8a Eg var egoistisk og valde å få barn inn i ei overbefolka verd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 11. juli 2012 #235 Del Skrevet 11. juli 2012 Verden er kanskje overbefolket, men Norge er ikke det. Jeg syns det er litt rart at man bruker foreldreløse barn i Kina-argumentet når det ikke er høy nok befolkningsvekst i Vesten. Tross alt er det lenge siden vi gikk bort fra sultne barn i Afrika-argumentet når ungene ikke vil spise maten sin, eller hva. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
attegløyma Skrevet 11. juli 2012 #236 Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Og eg e superlei av at barnlause blir skildra som egoistiske! No HAR eg barn, så eg e vel ikkje egoistisk lenger, sjøl om eg fekk barn fordi VI ville ha det, ikkje for barnet eller Norge sin del. Pur egoisme mao. Elles er argument om overbefolkning absolutt plausible i denne samanheng, sidan vi alle kjempar om dei same ressursane mtp mat. Norge er ikkje sjølvforsynt med mat, og blir det ikkje heller så lenge forbrukarane ikkje er villige til å betale dei høgare kostnadane ved matproduksjon i Norge (desse kostnadene er høgare grunna høgare lønnsnivå til dømes). Sidan verda er overbefolka vil folketalsauke i Norge vere med på å auke behovet for mat på verdsbasis, noko verda ikkje treng. Ein etnisk norsk unge er ikkje meir verdt enn ein kinesisk unge vel? Folk er folk og mat er mat og det siste begynner det å bli mindre av... Estimat viser at verda går tom for fosfor i 2025, dette er ein viktig bestanddel i kunstgjødsel som er essensielt for å oppretthalde den matproduksjonen vi har i dag. Så det er ganske dystre framtidsutsikter for sonen eg har valt å få fordi eg ville ha ein unge... Endret 11. juli 2012 av attegløyma 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2012 #237 Del Skrevet 11. juli 2012 Verden er kanskje overbefolket, men Norge er ikke det. Til informasjon: Norge er en del av verden. Vi importerer store deler av det vi forbruker, fisken vi spiser kommer fra det samme havet, og CO2en og andre ting vi slipper ut blander seg med den resten av verden produserer. Den største forskjellen er egentlig at barn født i Vesten kommer til å forbruke og forurense mer enn barn født de fleste andre steder. Anonym poster: 49b4844be21f40ea84a23c3d752ff62f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 11. juli 2012 #238 Del Skrevet 11. juli 2012 Hva har det å gjøre med overbefolkning? De fleste vestlige land føder enten akkurat nok barn til å holde folketallet jevnt eller for få, slik at det synker. Ikke dra inn fisk, det er en helt annen debatt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2012 #239 Del Skrevet 11. juli 2012 Jeg går vel ikke under kategorien "de som ikke ønsker å få barn" - men jeg har lyst til å kommentere denne tråden: jeg var ikke opptatt av barn som ung, var sammen med mannen min lenge før vi i det hele tatt begynte å tenke på barn. Hadde det helt greit egentlig- uten. Masse farting og frihet og morro. Da jeg nærmet meg 30 - fant vi ut at vi måtte ta et standpunkt. Og det kom barn. Jeg er ganske så enig i andre innlegg over her - om at man ikke har noen garanti for at man får besøk av sine barn når de blir voksne, at man blir sittende alene alikevel etc. etc. MEN: jeg tror at ved å få barn opplever man det ultimate/betingelsesløse med tanke på følelser. Å få barn er både himmel og helvete. Jeg tror ikke noe i denne verden kan måle seg med dette følelsemessig. På godt og vondt. Ingen kjærlighet til noen mann -kan måle seg med det man føler for sine barn. Utover det tror jeg man kan ha det aldeles utmerket i livet også uten barn. Men jeg tror man går glipp av noe helt spesielt. Og akkurat det er jeg glad for at jeg har fått med meg. Samt at man har godt av å ikke konstant å tenke på seg selv og sette seg selv i forsetet til enhver tid. Det tror jeg er meget sunt. Men dessverre. Det er nettopp det som ofte oppleves som et problem: De som har barn er ofte bare opptatt av barna sine og egen familie, og har lite omtanke for noen / noe annet! Jeg opplever at det er de som ofte er egoistiske, ikke de barnefrie! Anonym poster: 4d2a394aa33840ee65832a47b3bac69a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
attegløyma Skrevet 11. juli 2012 #240 Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Hva har det å gjøre med overbefolkning? De fleste vestlige land føder enten akkurat nok barn til å holde folketallet jevnt eller for få, slik at det synker. Ikke dra inn fisk, det er en helt annen debatt. Så vi treng ikkje mat? Folketalet heng saman med ressursbruk. Endret 11. juli 2012 av attegløyma 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå