encore Skrevet 28. juni 2012 #1 Skrevet 28. juni 2012 Jeg jobber for et vikarbyrå, og har nå to ganger fått avbrutt et oppdrag på samme plass pga. misforståelser/dårlig kommunikasjon/hva det nå enn kan være, mellom byrået og oppdragsgiver. Den første gangen var det snakk om fem uker arbeid i sommer, som jeg likevel ikke fikk siden oppdragsgiver sa at ferielistene ikke var oppdatert da de bestilte oppdraget, og at de hadde fått inn en ny person og det var meningen jeg skulle jobbe i de to ukene denne personen hadde ferie i stedet for. Javel, tenkte jeg, er da faen ikke min feil at de er så sløve, men godtok det likevel av frykt for å skape dårlig stemning, siden jeg har erfart at da blir man straffet med å ikke få oppdrag på et par uker.. Tidligere denne uken ble jeg så oppringt av min konsulent i vikarbyrået, som sa at jeg trengtes på denne plassen til 13 august pga sykdom. Sa ja til å jobbe der fram til den datoen, men heisann, da jeg kom på jobb i dag var den nyansatte personen tilbake på jobb- hun hadde bare hatt ferie i et par dager, hun. Spurte henne om hun skulle være der i sommer også og om hun ikke var syk, noe hun bekreftet. Så da lurer jeg på om jeg faktisk har krav på å få betalt for disse ukene? Det er jo faktisk en inntekt jeg sårt trenger og har regnet med (selv om det er latterlig dårlig betalt) og nå har jeg måttet omstille mine egne planer TO ganger i tillegg, pga. rot fra deres side. Har prøvd å se i kontrakten min ang. mine rettigheter når slike ting skjer, men mangler tydeligvis en side i den (lol). Står vel sikkert ikke uansett, men om _jeg_ mot formodning hadde måttet avbryte et oppdrag, ja da hadde jeg blitt pålagt erstatningsansvar Noen som vet? Eventuelt vet hvor jeg kan henvende meg for å få hjelp? Er så lei nå..
Gjest Miranda2011 Skrevet 28. juni 2012 #2 Skrevet 28. juni 2012 Jeg jobber for et vikarbyrå, og har nå to ganger fått avbrutt et oppdrag på samme plass pga. misforståelser/dårlig kommunikasjon/hva det nå enn kan være, mellom byrået og oppdragsgiver. Den første gangen var det snakk om fem uker arbeid i sommer, som jeg likevel ikke fikk siden oppdragsgiver sa at ferielistene ikke var oppdatert da de bestilte oppdraget, og at de hadde fått inn en ny person og det var meningen jeg skulle jobbe i de to ukene denne personen hadde ferie i stedet for. Javel, tenkte jeg, er da faen ikke min feil at de er så sløve, men godtok det likevel av frykt for å skape dårlig stemning, siden jeg har erfart at da blir man straffet med å ikke få oppdrag på et par uker.. Tidligere denne uken ble jeg så oppringt av min konsulent i vikarbyrået, som sa at jeg trengtes på denne plassen til 13 august pga sykdom. Sa ja til å jobbe der fram til den datoen, men heisann, da jeg kom på jobb i dag var den nyansatte personen tilbake på jobb- hun hadde bare hatt ferie i et par dager, hun. Spurte henne om hun skulle være der i sommer også og om hun ikke var syk, noe hun bekreftet. Så da lurer jeg på om jeg faktisk har krav på å få betalt for disse ukene? Det er jo faktisk en inntekt jeg sårt trenger og har regnet med (selv om det er latterlig dårlig betalt) og nå har jeg måttet omstille mine egne planer TO ganger i tillegg, pga. rot fra deres side. Har prøvd å se i kontrakten min ang. mine rettigheter når slike ting skjer, men mangler tydeligvis en side i den (lol). Står vel sikkert ikke uansett, men om _jeg_ mot formodning hadde måttet avbryte et oppdrag, ja da hadde jeg blitt pålagt erstatningsansvar Noen som vet? Eventuelt vet hvor jeg kan henvende meg for å få hjelp? Er så lei nå.. Kan ikke skjønne at dette er lov, hadde villa undersøkt med lønnskontoret om du har rett på betaling, de vet sånt
encore Skrevet 28. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 28. juni 2012 Kan ikke skjønne at dette er lov, hadde villa undersøkt med lønnskontoret om du har rett på betaling, de vet sånt Ja, ikke vet jeg, derfor jeg spør her Man har vel i utgangspunktet ikke rett på å få lønn for timer man ikke har jobbet, men jeg har jo fått skriftlig oppdragsbekreftelse og alt, for begge gangene..
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #4 Skrevet 28. juni 2012 Du skal få betalt for de tidene du er lovet å få betalt for. Dere har inngått en kontrakt og den er bindende! Om de så ikke gir deg noe "meningsfyllt arbeid" i denne tiden er i så fall vikarbyråets valg. Men: når du får betalt så skal du også være tilgjengelig for arbeidsgiver. Jeg regner med at det står noe om oppsigelse i kontrakten, hvilket vil gjelde og som vikarbyrået kan bruke - og dermed evt slippe å betale deg lønn helt til 13. august (dersom oppsigelsestiden er kortere). Anonym poster: 4c9e66ba31077285949ecbef16872989 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå