venus_ Skrevet 28. juni 2012 #1 Skrevet 28. juni 2012 Om en sykemelding blir skrevet ut til meg, må jeg bruke den eller kan jeg bare kaste den? Har ikke tenkt å gå på jobb syk, men vurderer å ta ut en egenmelding istedet da legen min er treig.
Ms. Peanut Skrevet 28. juni 2012 #2 Skrevet 28. juni 2012 Du kan friskmelde deg når som helst, men du er pliktig til å gi beskjed til Nav når du gjør det. Legen sender sin kopi til Nav, så det er nok greit å hvertfall gi dem beskjed om at du velger å ikke bruke den. Men har du først fått den burde du jo heller bruke den enn egenmelding - det er lenge igjen av året enda... God bedring!
venus_ Skrevet 1. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2012 Har allerede skrevet egenmelding nå, mens sykemeldingen ligger klar på legekontoret. Kan jeg bare kaste den eller må jeg si ifra? Sier jeg da ifra til arbeidsgiver eller legekontoret?
Leanne Skrevet 2. juli 2012 #4 Skrevet 2. juli 2012 du må vel gi beskjed til arbeidsgiver og til Nav, for legen har nok sendt en kopi til nav allerede..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå