AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #1 Del Skrevet 28. juni 2012 Hei! Håper dere kan hjelpe meg litt. Jeg havnet bakpå iht lånekassen da jeg og samboeren fikk en uventet (men gledelig) graviditet. Jeg har nå fått overskudd og tid til å ta noen enkle fag som gjør at jeg om noen år kan begynne på sykepleien(men trenger da hjelp fra lånekassen) Så spørsmålet er om dere har noen tips for meg angående lette fag å ta på NTNU Dragvoll? Anonym poster: ac815c36667703d9164370a6d0b96699 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yellow Taxi Skrevet 28. juni 2012 #2 Del Skrevet 28. juni 2012 (endret) Abnormal psykologi. Eksamen krever bare at du kan kriteriene for de mest kjente psykiske lidelsene og kan synse og drøfte litt rundt 2 caser i forhold til disse. Også pittelitt relevant å ha med seg som sykepleier. Endret 28. juni 2012 av Yellow Taxi 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #3 Del Skrevet 28. juni 2012 det hørtes kult ut! Prøvde å melde meg opp til det, men det stod vist at jeg ikke har studierett til faget, så jeg sjekket litt på ntnus sider, og der stod det følgende "Emnet har studierettskrav, det betyr at emnet er forbeholdt studenter som er tatt opp til profesjonsstudiet i psykologi, 6-årig løp (opptak fra videregående skole). " Betyr vel at jeg ikke kan ta faget det da? Faget hørtes kjempespennende ut Anonym poster: ac815c36667703d9164370a6d0b96699 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstråla91 Skrevet 28. juni 2012 #4 Del Skrevet 28. juni 2012 (endret) Medisin for ikke-medisinere sies å være et enkelt fag å stå i, og tas gjerne av sånne som deg som trenger "lette" studiepoeng. Det vil være relevant for deg i tillegg tenker jeg, hvis du skal gå sykepleier. Studiet er nettbasert, dvs at forelesningene er filmet og lagt ut på itslearning sammen med presentasjonene. Link Edit: Bør også nevnes at eksamen er av typen 3 timer med multiple choice, noe som også gjør faget veldig attraktivt. Endret 28. juni 2012 av Solstråla91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yellow Taxi Skrevet 28. juni 2012 #5 Del Skrevet 28. juni 2012 det hørtes kult ut! Prøvde å melde meg opp til det, men det stod vist at jeg ikke har studierett til faget, så jeg sjekket litt på ntnus sider, og der stod det følgende "Emnet har studierettskrav, det betyr at emnet er forbeholdt studenter som er tatt opp til profesjonsstudiet i psykologi, 6-årig løp (opptak fra videregående skole). " Betyr vel at jeg ikke kan ta faget det da? Faget hørtes kjempespennende ut Anonym poster: ac815c36667703d9164370a6d0b96699 Abnormal psykologi har to fagkoder (men det er akkurat det samme faget). En for profesjonstudenter og en for alle andre. Velg den fagkoden uten "PSYPRO" i seg, så kan du melde deg opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #6 Del Skrevet 28. juni 2012 tusen takk:) meldt meg opp nå. Storgleder meg :D Anonym poster: ac815c36667703d9164370a6d0b96699 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #7 Del Skrevet 28. juni 2012 Psykosomantikk og helsepsykologi bruker multriple choise, og det er de samme spørsmålene som går hvert år. Er mange som sitter på fasiten, så om du søker og hører deg litt rundt, kan du bare pugge den. Jeg fant dessverre ikke ut at fasiten gikk på rundgang før etter at eksamen var over, men fikk heldigvis en E på ren gjetting uten å ha kjøpt/lest pensum eller vært på forelesninger, så om det bare er stp du trenger: lett! Anonym poster: fd9ff5f6463b233c04175fb39d2df885 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Offensive Pie Skrevet 28. juni 2012 #8 Del Skrevet 28. juni 2012 Alle årsstudium-fagene i psykologi har jeg hørt at skal være greie. Det at de er relevante, blir et ekstra pluss for deg! Om du har noen lunde stødig engelsk, er Språkferdighet fra engelsk årsstudium også ganske billige studiepoeng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #9 Del Skrevet 28. juni 2012 Alle årsstudium-fagene i psykologi har jeg hørt at skal være greie. Det at de er relevante, blir et ekstra pluss for deg! Om du har noen lunde stødig engelsk, er Språkferdighet fra engelsk årsstudium også ganske billige studiepoeng. Språkferdighet har jo TO innleveringsoppgaver og en obligatorisk muntlig prøve.... Anonym poster: fd9ff5f6463b233c04175fb39d2df885 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yellow Taxi Skrevet 28. juni 2012 #10 Del Skrevet 28. juni 2012 Alle årsstudium-fagene i psykologi har jeg hørt at skal være greie. Definitivt ikke kognitiv psykologi med Biegler! Ikke noe vondt om han, men han gjør faget langt mer tidskrevende enn et typisk 7,5s poeng fag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 28. juni 2012 #11 Del Skrevet 28. juni 2012 Definitivt ikke kognitiv psykologi med Biegler! Ikke noe vondt om han, men han gjør faget langt mer tidskrevende enn et typisk 7,5s poeng fag. Min kompis som går pedagogikk tok personlighetspsykologi i år, og leste en god del - han strøk på eksamen. Tror de har blitt veldig strenge og at skriftlig psykologi ikke er så lett som MC var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Offensive Pie Skrevet 28. juni 2012 #12 Del Skrevet 28. juni 2012 Språkferdighet har jo TO innleveringsoppgaver og en obligatorisk muntlig prøve.... Anonym poster: fd9ff5f6463b233c04175fb39d2df885 De er til gjengjeld usedvanlig enkle og lite tidkrevende ^^ Biegler er visst en mann man enten elsker eller hater - jeg har bare hørt gode ting om ham! Sosial og historie er vel uansett ganske greie, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yellow Taxi Skrevet 28. juni 2012 #13 Del Skrevet 28. juni 2012 Biegler er visst en mann man enten elsker eller hater - jeg har bare hørt gode ting om ham! Sosial og historie er vel uansett ganske greie, eller? Ja, det tror jeg nok stemmer Jeg for min del liker han svært godt, men faget burde gi 15 studiepoeng og ikke 7,5! Sosial har jeg ikke hatt så det vet jeg ingenting om. Psykologienshistorie er vel som historiefag flest, det er en spennende bok (syns jeg i alle fal) å lese. - Evner du å huske det essensielle så er du sikret en C. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #14 Del Skrevet 28. juni 2012 Sosialpsykologi er lett, fikk en D uten å noen gang ha åpnet en bok om temaet:) Anonym poster: 440179756b8c157832feb3e64dca2868 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #15 Del Skrevet 28. juni 2012 Psykosomatikk. Er du heldig kjenner du noen som kjenner noen som har en gammel eksamen. Da har du plutselig fasiten på 30 av 50 spørsmål. Jeg brukte to timer på å lese og pugge og fikk B. Anonym poster: 5b92cace4c03ddebe10a8841e11d41ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest villrev Skrevet 28. juni 2012 #16 Del Skrevet 28. juni 2012 Håper det er ok at jeg spør i denne tråden..: Jeg har tenkt å ta opp fag til høsten fra et annet universitet, men tenkte samtidig å ta noen av de lette fagene ved NTNU for å bli på godfot med Lånekassen. Har søkt noen studier ved NTNU, men har ikke lyst til å studere det jeg søkte. Kan jeg begynne på et studie ved NTNU for og så melde meg av eksamenene, men melde meg opp i noen av de lette fagene? blir det vanskelig å få til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #17 Del Skrevet 28. juni 2012 Håper det er ok at jeg spør i denne tråden..: Jeg har tenkt å ta opp fag til høsten fra et annet universitet, men tenkte samtidig å ta noen av de lette fagene ved NTNU for å bli på godfot med Lånekassen. Har søkt noen studier ved NTNU, men har ikke lyst til å studere det jeg søkte. Kan jeg begynne på et studie ved NTNU for og så melde meg av eksamenene, men melde meg opp i noen av de lette fagene? blir det vanskelig å få til? Nei det er ikke vanskelig =) Såfremt fagene ikke er adgangsbegrenset. Merk deg at enkelte fag kan ha høy pågang, og da lønner det seg å melde seg opp tidlig for å få tilbud - de som går studieretningen(e) faget tilhører har som regel førsterett ved stor pågang. Men de fleste enkle fagene har ganske stor plass. Dette er jo de samme fagene som er enkle for ntnu å avvikle uten å bruke ressurser som retting av innleveringer ol. Anonym poster: fd9ff5f6463b233c04175fb39d2df885 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #18 Del Skrevet 28. juni 2012 De er til gjengjeld usedvanlig enkle og lite tidkrevende ^^ Biegler er visst en mann man enten elsker eller hater - jeg har bare hørt gode ting om ham! Sosial og historie er vel uansett ganske greie, eller? Kan jeg spørre om når du tok faget? Oppgavene er ikke vanskelige, men de er tidkrevende som fy, og de har blitt ganske strenge. Om du ikke har møtt opp på forelesning og fått med deg retningslinjene for oppgavene, så er det som regel ikke lett å stå på de ved først forsøk... Men denne tråden handler om lette stp og da er det 1000x bedre å ta de fagene som ikke har innlevering, for da slipper man å f. eks. gå til innkjøp av pensum for å henvise til det i oppgavene da biblioteket oftest er utlånt for den aktuelle litteraturen. Annet tips: aner ikke hva fagkoden er, men er et fag om hip-hop (!!) som går på dragvoll med 0 oppgaver utenom en hjemmeeksamen. En venninne av meg fikk A der uten å ha lest eller ha peiling på musikk. Hjemmeeksamen krever jo litt energi, men for de som er interessert er det sikkert en grei måte å hanke stp på. Anonym poster: fd9ff5f6463b233c04175fb39d2df885 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest villrev Skrevet 28. juni 2012 #19 Del Skrevet 28. juni 2012 Nei det er ikke vanskelig =) Såfremt fagene ikke er adgangsbegrenset. Merk deg at enkelte fag kan ha høy pågang, og da lønner det seg å melde seg opp tidlig for å få tilbud - de som går studieretningen(e) faget tilhører har som regel førsterett ved stor pågang. Men de fleste enkle fagene har ganske stor plass. Dette er jo de samme fagene som er enkle for ntnu å avvikle uten å bruke ressurser som retting av innleveringer ol. Anonym poster: fd9ff5f6463b233c04175fb39d2df885 Ok, men er jeg fortsatt student ved NTNU og har mulighet til å ta andre eksamener, hvis jeg melder meg av de eksamenene jeg egentlig er meldt opp i? og så vil jeg ikke ta studie-plassen til en som kanskje har veldig lyst på den men er på venteliste.. det jeg har søkt er forresten psykologi årsstudium Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #20 Del Skrevet 28. juni 2012 Ok, men er jeg fortsatt student ved NTNU og har mulighet til å ta andre eksamener, hvis jeg melder meg av de eksamenene jeg egentlig er meldt opp i? og så vil jeg ikke ta studie-plassen til en som kanskje har veldig lyst på den men er på venteliste.. det jeg har søkt er forresten psykologi årsstudium Ja, det er du. Hvis du melder deg av dine eksamener i årstudium i psykologi, så vil du jo ikke gi fra deg plassen med mindre du svarer nei på SO, men samtidig vil du jo åpne for en ekstra kandidat pr. eksamen du melder deg av, så om de som står på venteliste til PÅ er smarte, så kan de melde seg opp som enkeltemnestudent på disse emnene om noe er ledig. Anonym poster: fd9ff5f6463b233c04175fb39d2df885 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå