Gjest Ashley_Johanna Skrevet 28. juni 2012 #1 Skrevet 28. juni 2012 Har nettopp fått en melding fra naboen om at når hunden er alene, bjeffer, uler og klynker han i flere timer helt til vi kommer hjem. Dette har han ikke gjort før, men det er vel fordi vi har flyttet til et nytt sted. Bor i borettslag. Hva kan vi gjøre med dette? Han er en 6 år gammel labrador. Han er ikke vant til å være mye alene hjemme, men han begynner visst å ule med en gang vi drar uansett.
Gjest Bobler Skrevet 28. juni 2012 #2 Skrevet 28. juni 2012 Du må begynne med hjemme alene-trening på nytt. Hunden må ikke være noe alene, og du må starte forsiktig. Start med 1 minutt, så 2 minutter, 5 minutter, 10 minutter, 20 minutter osv. Kom tilbake til han FØR han bjeffer. Bjeffer han etter 10 minutter, gå tilbake til 5 minutter og gjør han trygg der. Gi han gjerne noe å pusle med (fryst KONG med leverpostei f.eks) Hvis han uler, vent til han er stille i minst 3 sekunder før du går inn. Også må du gå tilbake igjen. Veldig viktig å ta det pent når man har flyttet. Det er et nytt hus, nye lukter, nytt område og hunder trenger som regel litt tid før den kan være alene hjemme
loppekasse Skrevet 28. juni 2012 #3 Skrevet 28. juni 2012 Har du prøvd DAP? Min lenke Jeg brukte den tidligere da min hund var urolig når han måtte være alene hjemme. Fungerte veldig fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå