Gjest Ethereal Skrevet 9. februar 2004 #1 Skrevet 9. februar 2004 Huden min er MYE tørrere høst og vinterstid enn resten av året, og derfor bruker jeg ofte mye rikere kremer da enn ellers. Nå, for eksempel, bruker jeg rensekrem for tørr hud og den aller rikeste fuktighetskremen (Nutri-delice Ultranourishing Cream) fra Decleor. Men snart nærmer en varmere årstid seg, og da må jeg nok skifte til en lettere krem.I fjor brukte jeg Dermalogica om sommeren og litt av høsten, men måtte kutte fordi ikke engang den rikeste kremen var nok for den tørre huden min. Flere som har det på samme måten? Hva gjør dere? Bruker opp trofast, eller setter vinterkremen på lager fram til en kaldere årstid nærmer seg?
Gjest Joanna Skrevet 9. februar 2004 #2 Skrevet 9. februar 2004 Dette er et stort interessefelt for deg, er det ikke? Jeg bruker stort sett samme krem både sommer og vinter. Merker jo at huden likevel er litt tørr om vinteren- kanskje jeg burde finne en "rikere" en til bruk i den kalde årstiden? (-som tross alt tar over halve året her i landet) Bruker nå Shiseido Pureness matifying moisturiser, men når den er tom skal jeg bytte til Vichy. Vet enda ikke hvilken Vichy-krem. (Har ikke helt oversikten over hva som finnes i det merket enda.) Pureness-kremen er suveren på min hud, som er en slags tørr blandingshud. Den trekker kjapt inn, matter ned t-sonen (har ikke fet t-sone, men *litt* småblank blir man jo alltid, spesielt om sommeren..), fukter masse og føles herlig på. Hvis jeg glemmer å smøre meg inn, føles huden i ansiktet som om den er et nummer for liten...
Gjest Ethereal Skrevet 9. februar 2004 #3 Skrevet 9. februar 2004 Dette er et stort interessefelt for deg, er det ikke? I utgangspunktet ikke; med én gang jeg finner noe som funker og som jeg er fornøyd med, slutter jeg å lete. Men på ansiktsfronten har jeg virkelig ikke hatt flaks hittil. Men spør meg ang. sminke, deo, bodylotion osv...
Gjest Joanna Skrevet 9. februar 2004 #4 Skrevet 9. februar 2004 Du har tørr hud? Vil anbefale deg å prøve Shiseido Pureness Moisturizing Gel Cream. Den er herlig, og mye "rikere" enn den jeg bruker nå. Men litt dyrere, da. Ble overrasket da jeg prøvde den, for trodde det var en krem mot kviser (som jeg ikke hadde), men jammen forsvant ikke de tørre flekkene på kinna og i panna etter bare et par dager. Dessuten merker du at den "sitter i" huden og virker hele dagen. (På en veldig positiv måte, den kjennes lett, men samtidig veldig virksom.) I tillegg gjør den ikke huden fet.
Labella Skrevet 9. februar 2004 #5 Skrevet 9. februar 2004 Jeg har også veldig tørr hud om vinteren. Fant min favorittkrem for vinterhalvåret i fjor; Vichy Nutrilogie 2 - intensive care for very dry skin - fantastisk krem som trekker raskt inn i huden. Anbefales på det sterkeste!
jolie Skrevet 9. februar 2004 #6 Skrevet 9. februar 2004 Og jeg bruker Apo Base fra apoteket. Rød tube (den feteste). Tror ikke huden min tar skade altså, også slipper jeg å bruke mange penger på et produkt jeg kanskje ikke trenger. Kan ikke smøre meg inn med den på morgenen da, for den trenger tid til å trekke inn. Men som 'nattkrem' er den super. Men så er jeg kanskje den type jente som ikke stiller så store krav til hudpleieproduktene heller? Jeg har ren og pen hud, men sensitiv. Ergo: alt som ikke irriterer går an :blunke:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå