Gå til innhold

Gifteringer. Diamant? Gult eller hvitt gull? Begge deler?

Lullu

Anbefalte innlegg

Ser at vi har forskjellig smak på ringene. Og det er jo bare gøy!!! Er jo kjedelig om vi alle hadde gått rundt og vært like :D

Selv liker jeg gifteringer i gult gull og uten diamant.

Kan ikke dere som har valgt ringer skrive litt om hvorfor dere har valgt disse. Legg gjerne med en link også + pris.

Mye av planleggingen overlater min samboer til meg. Når det gjelder gifteringene var han klar; gult gull og ingen diamant. Bra vi er enige vi da hvertfall :wink:

Vet ikke helt pris på våre enda, da vi først må finne størrelsen. Tipper det blir ca. 3 500,-

Sikkert mange som har sett disse nå (lagt ut en del linker her før....), men legger de ut enda en gang jeg:

http://www.smykkesenteret.no/forlovelsesri...ndgravering.htm

5 mm. gult gull, m/ stjernetegn + initialer i platina

Vis meg dine da vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har helt enkle forlovelsesringer i gult gull som vi også skal bruke som gifteringer. De skal pusses og vi skal gravere i de før bryllupet, regner med at vi ikke bruker de måneden før. (Kan hende jeg legger i tre små diamanter i min også.)

For oss er det helt uaktuellt å bytte siden svigerfar har laget de til oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp med diamant i min ring, selvom jeg alltid har sagt at jeg ikke ville ha det..... Av og til blir ting annerledes enn man har tenkt....

Ringene kan sees her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes gifteringer skal være i gult gull, det er på en måte det som hører til og hvitt gull/platina blir for kaldt etter min mening. Om man vil ha diamanter eller ikke synes jeg blir mer en smaksak. Selv har vi valgt ringer i gult gull med diamant i min (spennring), som kan sees

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ekstremt opptatt av tradisjoner og symbolikk og det er nok det som ligger til grunn for min bestemthet når det gjelder gifteringer.

I likhet med Arkana er det gult gull som gjelder for meg. Det er liksom det som viser at det er en giftering for meg. Dessuten er både jeg og BB gullmennesker og liker ikke sølv på oss selv (Her regner jeg hvitt gull med i sølvkategorien på grunn av fargen! Ikke skyt meg! :) ).

I tillegg er det dette med diamanter. Jeg har hele tiden vært klar på det at jeg ville ha diamant i ringen min fordi diamanten symboliserer evigheten, ekthet og standhaftighet.

Ringene våre (dårlig bilde da jeg har scannet dem selv fra brosjyren) er altså i gult gull med avrundet innside. Hans er helt glatt og min har tre diamanter. Ringene kostet til sammen 4600 kroner og det synes jeg ikke er så ille pris for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at ringen symboliserer en sirkel som aldri slutter og at den derfor ikke skal "avbrytes" med diamanter.....

Det er litt derfor jeg har tenkt at jeg ikke ville ha.

Men jeg valgte med allikevel..... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har samme ringer som Isiselin, men uten diamanter. Vi valgte glatte gullringer uten mønster fordi de er tidløse.

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at ringen symboliserer en sirkel som aldri slutter og at den derfor ikke skal "avbrytes" med diamanter.....

Oj! :o Det har jeg aldri hørt... Men vi får ta med oss all symbolikk; ubrutt ring (fordi inni brytes den jo ikke...) og diamanter (på utsiden)! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der tar du nok feil, Isiselin, for det går alltid et lite hull igjennom ringen når det settes diamant i. dette har visstnok noe med lyset å gjøre, sa damen på Thune......

Men det går nok bra allikevel, skal du se :blunke: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men ringen din blir ikke brutt av diamanten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei!! Angst! Ekteskapet vårt kommer til ende med gråt og tenners gnissel!! :o :sjokkert::grine:

Vel... Jaja... Det er jo gråt og tenners gnissel som er ekteskapet om en skal stole på mytene. ;) Vi overlever vel det også...

Og unnskyld for at jeg har skravlet vekk essensen av tråden din, Lullu! Tilbake til temaet: Hvilken ring foretrekker du??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bestemt oss ennå, men det blir gult gull, UTEN diamant eller annen dekor...

...så da begrenser det seg vel litt med en gang :ler:

Men vi kan jo velge mellom smal/bred, rett kant/buet, børstet/blank o.s.v.

Vi synes at et giftering skal se ut som, ja nettopp en giftering :-)

Litt tradisjonell der kanskje, men jeg kan jo ha masse andre spennende og spesielle ringer. Men akkurat gifteringen skal være klassisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Diamant er det sterkeste en kan binde en ring sammen med da.. Det bør vel ha noe å si..? :lol: (...........har selv spennring :o ) He-he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke funnet noen link til ringene våre. De er to "bølger", en i hvitt gull og en i gult gull som går "mot hverandre" (der hvor det er smalt med hvitt gull er det bredt med gult og omvendt). (Vanskelig å forklare, dette...) Min har tre diamanter, hans har ingen. De kostet egentlig 10 000 kr, men vi kjøpte de på salg (visste ikke at de var på salg da vi så på de, men ble veldig glade for det da vi skulle betale...) for ca. 6000...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke funnet noen link til ringene våre. De er to "bølger"' date=' en i hvitt gull og en i gult gull som går "mot hverandre" (der hvor det er smalt med hvitt gull er det bredt med gult og omvendt). (Vanskelig å forklare, dette...) Min har tre diamanter, hans har ingen. De kostet egentlig 10 000 kr, men vi kjøpte de på salg (visste ikke at de var på salg da vi så på de, men ble veldig glade for det da vi skulle betale...) for ca. 6000...[/quote']

De er kjempefine!!! Har sett dem...Har de på Glasmagasinet tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har enkle ringer i gult gull, bare en liten mønsterbord på kantene (skal ha forlovelsesringene våre som gifteringer). De kostet litt over 3000 for 4 år siden. Jeg syns det viktigste er at man tydelig ser at det er en giftering jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det viktigste er at man tydelig ser at det er en giftering jeg!

Enig med deg, om ikke detaller viktigste så ihvertfall viktig nok til at det blir tatt med som et argument i ringvalgsdiskusjonen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tradisjonelle glatte gullringer. Slik ser de ut:

http://www.geocities.com/kristinkol/bryllup/

Grunnen til at vi (det var egentlig mannen min som ordnet dette helt selv da...) valgte dette er fordi vi begge liker denne typen ringer best. Vi ville ha ringer som ser ut som gifteringer, og vi synes disse ringene er flotte! Er fortsatt veldig fornøyd med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...