Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt grønn når det gjelder boliglån. Jeg har vært student til nå, og har leid bolig, men ønsker å komme meg ut på boligmarkedet.

Totalt har jeg 52´ på BSU. Foreldrene mine skal stille som kausjonist. Hvor lett/ vanskelig er det å få boliglån når man har kausjonist? De har ca. 850´ i samlet brutto årsinntekt og rundt 1,5 mill. i gjeld. Har avtalt møte med banken, men det er en stund til.

Også lurer jeg på hvordan jeg evt. får finansiert møbler, hvitevarer osv. i boligen. Går det også under boliglånet?

Anonym poster: 212ec4843ab05410a56fac135d0a2958

Videoannonse
Annonse
Gjest _La Femme
Skrevet

Har du fast inntekt ved siden av studiene? En student uten jobb får ikke huslån.

Du får ikke finansiert møbler, hvitevarer, osv med et vanlig huslån? Det finnes sikkert andre lån for det, men det er jo bare dumt. Da bør man heller spare og betale kontakt.

AnonymBruker
Skrevet

Med kausjonist går alt mye lettere, men møbler må du få råd til på annet vis.

Anonym poster: 213db1e338397cca9b2652de55140a79

AnonymBruker
Skrevet

Kausjonist har ingen ting å si for betalingsevnen din, så det er den som nok vil være begrensningen din (sammen med EK-kravet). Umiddelbart høres det ikke ut som om du har spesielt gode sjanser til å få et stort nok lån til at du kan kjøpe noe eget (manglende egenkapital, manglende oppsparing til møbler, noe som indikerer at du ikke har så mye rom i økonomien din, mulig lav betalingsevne, osv.), men det er umulig for noen her å si. Det kommer an på så mye; hvilken utdannelse du holder på med, hva slags kundeforhold familien din har i banken, hvor du kan finne penger, hvor langt du har kommet i studiene, osv. Det kan godt være det går, men det beste er å spørre banken når dere kommer så langt, i stedet for å kanskje få urealistiske forventninger her.

Anonym poster: fc26f06ea98be94d158f203a28d8e89a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ferdig med bacheloropgrad og har fått meg jobb.

Skal i møte med banken på tirsdag, så vi får se. :)

Anonym poster: 212ec4843ab05410a56fac135d0a2958

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...