AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #1 Del Skrevet 27. juni 2012 Litt pinlig problem, men like fullt et problem for meg. Jeg jobber på polet, og har problemer med å anslå alderen til mange med mørk hud. Synes ofte de ser veldig unge ut, kanskje fordi at de har mye glattere hud enn hvite, jeg vet ikke. I dag for eksempel spurte jeg en fyr som var 33 år om leg når han skulle kjøpe vin, og jeg merket han syntes det var rart. HVORDAN kan jeg bli flinkere til å anslå alder på mørkhudede mennesker, og er det andre som har det samme problemet? Jeg synes dette er veldig pinlig og ekkelt. Anonym poster: 0f2b1fa96d177b8c0f835e8b89fea9a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #2 Del Skrevet 28. juni 2012 Ingen tips, men jeg tror ikke dette har med hudfarge å gjøre. Sannsynligvis hadde folk på "polet" i Sør Afrika hadde samme problem med deg. Det er noe med hva man er vant til. Er en eller annen vitenskapelig forklaring på det, som jeg ikke kommer på nå. Noen? Anonym poster: c1959ba424654cc7f225290f132fb6db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 28. juni 2012 #3 Del Skrevet 28. juni 2012 Du må se på øynene. Er ikke det hvite klart hvitt, så begynner de å bli 25år+. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #4 Del Skrevet 28. juni 2012 Ingen tips, men jeg tror ikke dette har med hudfarge å gjøre. Sannsynligvis hadde folk på "polet" i Sør Afrika hadde samme problem med deg. Det er noe med hva man er vant til. Er en eller annen vitenskapelig forklaring på det, som jeg ikke kommer på nå. Noen? Anonym poster: c1959ba424654cc7f225290f132fb6db Altså, man kan lettere skille mellom detaljer i sin "egen gruppe", enn hos en gruppe mennesker man ikke er vant til å omgås. Men jeg aner ikke hva jeg skal søke på, for å finne det til deg, ts. Anonym poster: c1959ba424654cc7f225290f132fb6db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #5 Del Skrevet 28. juni 2012 Ingen tips, men jeg tror ikke dette har med hudfarge å gjøre. Sannsynligvis hadde folk på "polet" i Sør Afrika hadde samme problem med deg. Det er noe med hva man er vant til. Er en eller annen vitenskapelig forklaring på det, som jeg ikke kommer på nå. Noen? Anonym poster: c1959ba424654cc7f225290f132fb6db Det kan godt være altså. Tror kanskje det ligger noe i det du sier her. Er jo ikke meningen å fokusere på det, men når 95% av kundene dine er hvite, skiller jo det seg ut når det kommer en som er mørk i huden. Du må se på øynene. Er ikke det hvite klart hvitt, så begynner de å bli 25år+. Ahhh, tusen takk for tipset. Dette skal jeg huske på! Altså, man kan lettere skille mellom detaljer i sin "egen gruppe", enn hos en gruppe mennesker man ikke er vant til å omgås. Men jeg aner ikke hva jeg skal søke på, for å finne det til deg, ts. Anonym poster: c1959ba424654cc7f225290f132fb6db Ja, jeg forstår. Dette kan jeg tro på, for jeg har hørt at for f.eks. asiatere er alle europeere veldig like, mens det er omvendt for oss. Veldig spesielt fenomen egentlig. Anonym poster: 0f2b1fa96d177b8c0f835e8b89fea9a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vettel Skrevet 28. juni 2012 #6 Del Skrevet 28. juni 2012 Det med å se på det hvite i øynene, hvor har "gjest" det fra?? Forøvrig: Jeg synes det er vanskelig å se alder på mange mennesker jeg, uansett hudfarge... Jeg ble spurt om leg på min 30-årsdag! Og flere ganger etterpå. Men fargede mennesker eldes da på samme vis som lyshudede. Gange, klær, rynker, grått hår, tenner, etc. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bachata Skrevet 28. juni 2012 #7 Del Skrevet 28. juni 2012 Jeg tror faktisk ikke alle eldes likt, vi har jo tross alt forskjellig hud, og det er ikke bare fargen jeg mener da. Jeg har svart stefar, JEG vet hvor gammel han er, men både jeg og moren min (som altså er gift med ham og har vært det i mange år) er fullstendig klar over at han ser langt yngre ut en sine år. Min samboer er asiater, min erfaring med asiatere er at de også eldes "bedre" en hvite, at de senere får rynker og senere mister håret. Min beste venn er afroamerikaner, han er mørk og har heller ikke rynker. Har mange mørke venner, og har vanket i ett miljø med mye mørke i veldig mange år, min erfaring er at de eldes faktisk langt senere en oss, utseendemessig. De får senere rynker, de mister senere håret. NÅR de først eldes, så kan de få like mye rynker som oss ja, men det skjer altså ofte senere en hos hvite. Er min erfaring. Jeg har dog ingen tips, da jeg spør for å vite. Min sambo har blitt tatt for å være 16, og jeg syns han ser fint lik ut som når han var konfirmant, bortsett fra øynene!!! De SER mer erfarne ut en når han var yngre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 28. juni 2012 #8 Del Skrevet 28. juni 2012 (endret) Mannen min nærmer seg 40, blir ennå spurt om leg når han kjøper røyk.. Og har fått beskjed utallige ganger av både bekjente og dørvakter at id`en hans MÅ være fake. Han kommer fint unna med å si han er 25.. Min erfaring; Afrikanere flest ser gjerne 5-10år yngre ut enn de faktisk er. EDIT: Om de smiler; se etter smilerynker.. Endret 28. juni 2012 av Binta Ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kråkefjas Skrevet 30. juni 2012 #9 Del Skrevet 30. juni 2012 Det er ikke bare du som har det problemet. Det finnes jo afrikanere som har fått opphold fordi de er under 18, så har det senere vist seg at de er over 40. Enda verre med øst-asiatiske kvinner. De ser helt like ut til de er 50-60, så plutselig ser de dritgamle ut omtrent over natta. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uanonymbruker Skrevet 30. juni 2012 #10 Del Skrevet 30. juni 2012 Black don`t crack, sier de jo. Jeg er enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melly666 Skrevet 30. juni 2012 #11 Del Skrevet 30. juni 2012 Måtte :gjeiper: Har ingen hjelpfulle tips, jeg synes det er vanskelig å gjette alder på alle. Spesielt menn, som gjerne ser like ut fra de er 25 til de er 50 (annet enn klesstil). Bare finn deg en fin måte å spørre på :gjeiper: 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 30. juni 2012 #12 Del Skrevet 30. juni 2012 Min søster på over 30 ble nettopp spurt om leg for å kjøpe vin. Noen mennesker er det rett og slett bare vanskeligere å bedømme alderen på enn andre. Jeg blir også ofte spurt om leg, men jeg er ikke så gammel at jeg reagerer lenger. Men jeg synes det er litt rart at noen skal ha problemer med å bedømme om jeg er over eller under 18. Og jeg lurer også på hvor "gjest" har det her med gult fra, for det er vel likt for alle!? Og de fleste jeg kjenner over 25 har ikke noe særlig gult i det hvite på øyet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kråkefjas Skrevet 30. juni 2012 #13 Del Skrevet 30. juni 2012 Og jeg lurer også på hvor "gjest" har det her med gult fra, for det er vel likt for alle!? Og de fleste jeg kjenner over 25 har ikke noe særlig gult i det hvite på øyet Negre har ofte det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 30. juni 2012 #14 Del Skrevet 30. juni 2012 Jeg måtte titte på mannen idag, og sammenligne hans øyne med yngre venners..og joda, til en viss grad kan det stemme. Men jeg vil heller si at de over 30 gjerne har det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleLola Skrevet 30. juni 2012 #15 Del Skrevet 30. juni 2012 syns ofte det er motsatt jeg, men det er vel helst med mørkhudede fra midtøsten, at de ser tidlig gamle ut. De får jo mye tidligere ansiktshår, og husker kusinen min hadde noen jevngamle kompiser i 14-15 års alderen som fikk kjøpt ting uten leg for dem da de så så mye eldre ut. Men det kan være likt for oss hvite også, at vi ser eldre eller yngre ut. Jeg f. eks. blir sjelden spurt om leg, og kommer fint inn overalt, og har gjort det siden jeg var 18, mens samboeren min som nettopp fylte 30 blir spurt om leg. Og han er 10 år eldre enn meg Da føler jeg at jeg ser direkte gammel ut 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 1. juli 2012 #16 Del Skrevet 1. juli 2012 Det med å se på det hvite i øynene, hvor har "gjest" det fra?? Utenlands i fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå