Rararara Skrevet 27. juni 2012 #1 Skrevet 27. juni 2012 Vi har en Electrolux Intuition vaskemaskin som er litt over to år gammel. Nå vil plutselig ikke døra åpne seg når vasken er ferdig. Jeg har sjekket filter og det ser greit ut. Den åpner seg oftest når jeg har kjørt et par runder ekstra sentrifugering, så jeg lurer på om det kan være at den ikke tømmer seg godt nok? Dette er så kjedelig for det er jo slett ikke alle klær som tåler den sentrifugeringen så godt, og klesvaskingen tar ekstra lang tid. Det kan heller ikke være at ungene har trykket på noe, for maskina står i egen vaskekjeller som ungene ikke har tilgang på. Leter og leter etter kvitteringen i tilfelle vi skal ha rett på reparasjon ( innen fem år?), men finner jo ikke den da.. Noen som har formening om hva det kan være? Jeg tørr jo ikke vaske klær når det skal være sånn, og ser for meg at det fort kan bli dyrt når jeg ikke finner kvitteringa...
Athene Skrevet 27. juni 2012 #2 Skrevet 27. juni 2012 Prøv å kjøre en ekstra tømming i stedet for sentifugering? Jeg har selv electrolux, og har aldri opplevd dette. Men innimellom går den i lås da jeg vrir litt feil på innstillingene. Da må jeg alltid kjøre en tømming før jeg får lov å åpne. Dette er en garantisak, ja. Garantitiden er fem år. De fleste butikker er ganske strikse på at de må ha kvittering som bevis. Ikke meningen å gni inn at du ikke finner den, men jeg anbefaler å opprette et arkiv for kvitteringer. Vi har en stor mappe, med bokstavinndeling. Da legger vi bare kvittering+garanti inn på riktig flik samme dag som et kjøp er gjort. Dette gjelder alt fra dyrere klesplagg, til hvitevarer og dyrere møbler. 2
Rararara Skrevet 27. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 27. juni 2012 Takk for svar:) jeg har prøvd å tømme også. Noen ganger fungerer dette. Når det gjelder å ta vare på kvitteringene så samler jeg alle kvitteringene i perm, men permen fra 2010 må ha forsvunnet i flytting ( noe som er dritirriterende siden vi kjøpte flere relativt dyre ting det året..) I går vasket jeg to maskiner og døra åpnet seg som vanlig, men i dag har den vært trøblete igjen... Nei...MÅ finne den kvitteringa!
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #4 Skrevet 27. juni 2012 Prøv å kjøre en ekstra tømming i stedet for sentifugering? Jeg har selv electrolux, og har aldri opplevd dette. Men innimellom går den i lås da jeg vrir litt feil på innstillingene. Da må jeg alltid kjøre en tømming før jeg får lov å åpne. Dette er en garantisak, ja. Garantitiden er fem år. De fleste butikker er ganske strikse på at de må ha kvittering som bevis. Ikke meningen å gni inn at du ikke finner den, men jeg anbefaler å opprette et arkiv for kvitteringer. Vi har en stor mappe, med bokstavinndeling. Da legger vi bare kvittering+garanti inn på riktig flik samme dag som et kjøp er gjort. Dette gjelder alt fra dyrere klesplagg, til hvitevarer og dyrere møbler. Det er ikke garanti. Du har reklamasjonsrett innen 5år. Det er to forskjellige ting. Garanti er noe som butikken tilbyr. Reklamasjonsrett er noe som er lovfestet. Anonym poster: a9cbd417b045fc45bab151a3100b6242 2
Athene Skrevet 28. juni 2012 #5 Skrevet 28. juni 2012 Det er ikke garanti. Du har reklamasjonsrett innen 5år. Det er to forskjellige ting. Garanti er noe som butikken tilbyr. Reklamasjonsrett er noe som er lovfestet. Anonym poster: a9cbd417b045fc45bab151a3100b6242 Det er helt riktig, jeg som bruker begrepene feil.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #6 Skrevet 28. juni 2012 Min var sånn, den ble verre og verre. Det var fordi jeg ikke hadde rengjort filteret. Det skitne filteret gjorde at maskinen ikke ble tømt skikkelig. Alle maskiner har en metode for å åpne døra selv om det er vann i maskinen. Du må bare finne bruksanvisningen. Jeg fulgte anvisningene, fikk åpnet maskinen, tømte vannet manuelt, renset filteret og voila! maskinen virket helt fint igjen og jeg har ikke hatt problemet siden. Anonym poster: a57f87c5f9a26d9b74cac1d929d7d4e1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #7 Skrevet 28. juni 2012 Ofte har butikker tilgang til kvitteringen i eget system. Sjekk med butikken der du kjøpte den. Anonym poster: e9b18db9f6d8d0a3dfbb8fe11e953072
Rararara Skrevet 28. juni 2012 Forfatter #8 Skrevet 28. juni 2012 Min var sånn, den ble verre og verre. Det var fordi jeg ikke hadde rengjort filteret. Det skitne filteret gjorde at maskinen ikke ble tømt skikkelig. Alle maskiner har en metode for å åpne døra selv om det er vann i maskinen. Du må bare finne bruksanvisningen. Jeg fulgte anvisningene, fikk åpnet maskinen, tømte vannet manuelt, renset filteret og voila! maskinen virket helt fint igjen og jeg har ikke hatt problemet siden. Anonym poster: a57f87c5f9a26d9b74cac1d929d7d4e1 Hei, det hørtes betryggende ut Jeg tror jeg har funnet bruksanvisninga på nett (papirbruksanvisninga ligger ved kvitteringen som jeg ikke kan finne) Må lete litt mer nøye i bruksanvisninga. Jeg mener det var filteret jeg tok ut og rengjorde, men kanskje det kan ligge igjen noe inne bak filteret? Filteret (om jeg ikke har tatt feil del :gjeiper: )rengjør jeg kanskje annenhver mnd, men bare med kost og rent vann...bør jeg bruke noe annet kanskje?
Rararara Skrevet 28. juni 2012 Forfatter #9 Skrevet 28. juni 2012 Ofte har butikker tilgang til kvitteringen i eget system. Sjekk med butikken der du kjøpte den. Anonym poster: e9b18db9f6d8d0a3dfbb8fe11e953072 Ja, det skal jeg sjekke om jeg ikke finner kviteringa! Takk for tips:) Kjøpte maskina på Lefdal, og vet de har navnet mitt i systemet iallefall.. (+ kjøpte en spillkonsoll samme dag som de registrerte navn på.)
Rararara Skrevet 28. juni 2012 Forfatter #10 Skrevet 28. juni 2012 Har nå sjekket filter og bak filteret. Ingenting der.. Jeg tømte også nødslangen. I bruksanvisninga står det at man skal etterfylle med to liter vann i såpekammeret etter man har tømt med nødslangen, for deretter å sette på uttømming. Jeg mener selv at det ikke kunne blitt pumpet ut to liter vann unr denne uttømmingen og døre gikk heller ikke opp av seg selv, så tenker litt at det kanskje kan være pumpa som er problemet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå