Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er som regel veldig varsom før jeg klikker på linker, men jeg tror jeg har gått i baret nå i kveld.

Jeg så noen poste en link på Twitter. Det var ikke en fortkortet link, og siden teksten før linken var noe hun som postet linken fint kunne skrevet trykket jeg på linken. Ren refleks, for det viste seg å være svært lite interessant det som sto på siden. Noe om slankemiddel.

Jeg lukket bare linket og tenkte at det var det, men så skrev en annen at det var et virus.

Det jeg lurer på er altså om dette er noe jeg kan bli plaget med i ettertid, eller om det er reinspikka spam, ferdig med det. Jeg vil jo overhodet ikke være en som sprer slike meldinger.

Har dere noe hjelp/tips?

Takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke poste URL-adressen her?

Selvsagt kan jeg det. Tenkte bare det ville blitt teit i tilfelle noen andre trykker på den ved et uhell, og det viser seg å være noe ikke helt bra.

Uansett, her er linken jeg trykket på: newsevening8.com og readyactionnews.com

Skrevet (endret)

Norton AV sier sidene ikke er noen trussel, men gjennom et raskt Google-søk så viser det seg at de bak sidene utvilsomt operer med virus og spam. Da kan det enten være at Norton ikke fant viruset som sidene muligens innehar, eller at viruset stammer fra en annen kilde, men linker til disse sidene slik at de som står bak får flere treff.

Uansett så kan det være lurt å scanne datamaskinen din med ett oppdatert antivirusprogram, kan personlig anbefale en kombinasjon av Malwarebytes og Microsoft Security Essentials.

Endret av meh
Skrevet

Norton AV sier sidene ikke er noen trussel, men gjennom et raskt Google-søk så viser det seg at de bak sidene utvilsomt operer med virus og spam. Da kan det enten være at Norton ikke fant viruset som sidene muligens innehar, eller at viruset stammer fra en annen kilde, men linker til disse sidene slik at de som står bak får flere treff.

Uansett så kan det være lurt å scanne datamaskinen din med ett oppdatert antivirusprogram, kan personlig anbefale en kombinasjon av Malwarebytes og Microsoft Security Essentials.

Takk for et godt svar!

Det eneste antivirusprogrammet jeg har er Norton Antivirus. Helt oppdatert og alt det der. Holder det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...