Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst på et hull til i hver øreflipp. Jeg tenkte først på å få en venninne til å gjøre det for meg med nål/gjøre det selv, eller om jeg kanskje skal dra til frisøren. Men hvor mye koster det ca. å ta to hull hos frisøren?

Jeg vet at jeg burde dra til piercing studio, men jeg synes det er unødvendig dyrt for kun øreflippene.

Anonym poster: 8780c65c74e2a7285c70ea41352a94b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller tatt det selv med nål, enn hos frisøren med pistol.

Anonym poster: 47232248e81e984b6570fc21899c16d4

• Liker 3
Skrevet

Nja, ikke enkelt å si. Her i gården ligger prisene på alt fra 70 til 150 NOK per hull. Jeg vil tippe rundt 200-300 NOK for begge ørene, men det varierer fra salong til salong, og alt etter ørepynten du kjøper i tillegg.

Aldri ta slikt hjemme og uten en kyndig ved din side, og selvom utstyret som brukes hos pierceren visstnok skal være mer egnet til å ta hull, så vil jeg si at å ta det hos frisør på langt nær gir så mange komplikasjoner som å ta det selv. Å leke med kroppen på egenhånd kan gi uforventa og alvorlige konsekvenser, og det er det ikke verdt uansett om det handler om to små hull eller store implanter.

• Liker 3
Skrevet

DRA TIL ET PROFESJONELT PIERCING STUDIO! Herremin, bli så oppgitt over alt folk lar seg gjøre med kroppen din. Ville du feks latt en sykepleier gjennomføre en operasjon på deg? Nei, nemlig.

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville heller tatt det selv med nål, enn hos frisøren med pistol.

Hvorfor?!

AnonymBruker
Skrevet

Sist jeg sjekket, kostet det rundt 300 å få satt piercing i begge ørene, hos piercingstudio. Det inluderer smykkene :)

Anonym poster: de295d4b6d32950854f698fb053a4673

Skrevet

Frisør eller piercing studio...

Skrevet (endret)

Piercingstudio.....

Ørepistol VS Piercing

Bla litt nedover så finner du det...

Edit; Link... :sjenert:

Endret av DesertRose
  • Liker 4
Skrevet

DRA TIL ET PROFESJONELT PIERCING STUDIO! Herremin, bli så oppgitt over alt folk lar seg gjøre med kroppen din. Ville du feks latt en sykepleier gjennomføre en operasjon på deg? Nei, nemlig.

Ja, det er jo akkurat det samme :ironi:

• Liker 2
Skrevet

Piercingstudio.....

Ørepistol VS Piercing

Bla litt nedover så finner du det...

Edit; Link... :sjenert:

Sto mye bullshit på den sida der! På min salong bruker vi engangsdeler til hull i ørene, vi har skikkelig opplæring, og oppfølgingstime. Tror den linken der er litt oppdatert, og skrevet med ett veldig snevert øye.

Skrevet (endret)

Tja... Du kan jo godt dra til frisør hvis du ikke har noe imot potensielle klemskader og smerter. Ørene mine ser helt normale ut, men om du kjenner på dem vil du kjenne små klumper på øreflippene, som følge av klemskaden. Av og til er det smertefullt å berøre disse, særlig når de hovner opp. Hver gang jeg setter i øredobber, blir hele øret illrødt og hovent, til tross for at dobben er ren, i riktig materiale, pluss at hullet ikke har grodd igjen. Det går seg til etter en dag, men når jeg tar ut dobben igjen begynner det å samle seg ekstra mye puss i hullet, slik at området rundt hullet hovner kraftig opp, og jeg kan klemme ut hvit guffe (døde hudceller) i store mengder. Selve hullet føles alltid sårt når jeg stikker noe inn i det, selv om det som sagt ikke har grodd igjen. Faktisk vil jeg påstå at selve hullet er mer som et sår enn et hull.

Hullene jeg tok selv - med en sikkerhetsnål (absolutt ikke å anbefale) - flere år senere har det aldri vært noen problemer med. De "oppfører" seg helt eksemplarisk. Om valget virkelig står mellom frisør og å gjøre det selv, ville jeg definitivt gjort det selv; da med kanyle. Om du ikke bare er opptatt av å ha noe i ørene, men også har noe mellom ørene, drar du til et piercingstudio. Har du flaks så kan det gå bra hos frisøren. Vet du hva du driver med så kan det gå bra å gjøre det hjemme. Er du opptatt av å minimere sjansen for at noe kan gå galt, både der og da og i fremtiden, så er piercingstudio det eneste logiske valget.

Endret av Antlers
  • Liker 5
Skrevet (endret)

[quote name=frisørmester :)' timestamp='1340903916' post='11195947]

Sto mye bullshit på den sida der! På min salong bruker vi engangsdeler til hull i ørene, vi har skikkelig opplæring, og oppfølgingstime. Tror den linken der er litt oppdatert, og skrevet med ett veldig snevert øye.

Endret av DesertRose
  • Liker 2
Skrevet

Gjør det hos en piercer.

Jeg er frisørlærling (dvs, jeg har vært, og skal bli igjen. har et bittelite opphold nå:P), og har INGEN planer om å stikke hull i noen.

• Liker 2
Skrevet

Det står om disse såkalte engangsdelene og...

Og prosessen med å lage hullet er uansett likt, med eller uten engangsdeler. Dette står det og om i artikkelen. Les litt mer nøye neste gang.. :sjenert:

Jeg leste grundig! Så det sto om de, men det er fortsatt en gammel artikkel. Tiden forandrer seg vettu. Kansje du skal oppdatere deg litt mer nøye neste gang.. :sjenert:

Skrevet

Mange går til en frisør for å ta hull med en pistol...Men de ville aldri gått til en piercer for en hårklipp......

Det er en grunn dette er adskilte yrker og begge har en egen utdannelse.

• Liker 3
Skrevet

Mange går til en frisør for å ta hull med en pistol...Men de ville aldri gått til en piercer for en hårklipp......

Det er en grunn dette er adskilte yrker og begge har en egen utdannelse.

Åh. Hva må jeg gå for og få "piercing utdannelse" da? :)

AnonymBruker
Skrevet

[quote name=frisørmester :)' timestamp='1340915076' post='11196812]

Åh. Hva må jeg gå for og få "piercing utdannelse" da? :)

• Liker 4
Skrevet

Ihvertfall ikke frisørlinjen.

Neivel. HVILKEN utdannelse tar man da, frøken know-it-all? :popcorn:

Skrevet

Piercere går i lære. Før det ble etablert en grunnutdanning for frisører gikk de som skulle bli det også rett i lære. Just sayin'.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gjort begge deler og anbefaler virkelig å gå til piercer(evt.frisør),mye mindre smertefullt enn å gjøre det selv :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...