AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #1 Skrevet 27. juni 2012 Jeg har fått en dårlig uvane de siste ukene.. Jeg prøver å holde meg på 1500 kcal om dagen, for har ca. 10 kg ekstra. Om jeg spiser opp til 2000 kcal tenker jeg ikke så mye over det, tenker bare "Jaja, legger hvertfall ikke på meg." Men om jeg spiser over 2200 så kaster jeg opp med vilje. Det er liksom bare noe jeg MÅ gjøre, får ikke fred før jeg vet at jeg ikke har inntatt mindre enn 2200 kcal.. vet ikke om jeg blir slankere av dette heller, kanskje kaloriene blir sugd opp før jeg får kastet opp? Og NEI, jeg har ikke bulimi, jeg overspiser ikke for så å kaste opp, er kanskje bare snakk om halve kveldsmaten eller noe. Og det er heller ikke noe som skjer hver dag, kanskje 1-2 ganger i uka, eller sjeldnere.. kommer dette til å hjelpe meg? Eller blir kaloriene tatt opp i kroppen før 10-30 min? Er bare litt redd for å utvikle bulimi, selv om jeg føler jeg har kontrollen. Anonym poster: 067f77ada2ef07a3b6c4639b9573c9be
Gjest nysgjerrigperen Skrevet 27. juni 2012 #2 Skrevet 27. juni 2012 hmmmm... høres ikke bra ut. Du står nemlig i fare for å utvikle spiseforstyrrelse. Hvis du har dårlig samvittighet, vil jeg heller anbefale deg å trene litt!
karella Skrevet 27. juni 2012 #3 Skrevet 27. juni 2012 Hei, Jeg kjenner meg desverre igjen i måten du beskriver "tilstanden" din på. Når du fysisk får deg selv til å kaste opp så har du ikke kontroll. Selv om det "bare" er 1-2 ganger i uken, så kan jeg tenke meg at du tenker på å kaste opp hver dag? Noe som kan utvikle seg til hvert måltid osv. Jeg har desverre gått igjennom dette selv. Jeg spiste meg aldri stappmet og så kastet opp, men jeg begynte med å "bare" kaste opp det ekstra jeg ikke trengte (sånn som dine ekstra 200 kalolorier)..så ble det nesten hver middag, og så begynte jeg å spise mat som var lett å kaste opp igjen som is og frokostblanding. Jeg vil virkelig anbefale å snu denne tankegangen rundt før det kan utvikle seg til noe virkelig helsefarlig og få hjelp fra noen hvis du fortsatt føler at du må kaste opp og har dårlig samvittighet av å spise mat. For meg hjalp det å bli mer sosial og være mer aktiv, finn gjerne noen du kan trene eller finne på ting sammen med, kom deg ut og gjør ting som får deg til å føle deg selvsikker. Når du begynner å tenke på å kaste opp..bryt mønsteret og gjør noe annet istedenfor, gå en tur, ring en venninne eller noen i familien. Du klarer fint å gå ned de ekstra kiloene uten å kaste opp. Du vet hva som skal til, og tenk fornuftig. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå