Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det har seg sann at jeg har en hvit kommode (som kostet meg flesk..) hvor jeg har vært så dum å legge inn en flaske med cola. Denne ble langt inn på lørdag, og i dag da jeg skulle åpne øverste skuff, hvor colaflasken låg, var godt over halve innholdet vekk, men ingen tegn til selve colaen. Denne har da trukket inn i selve møbelet, og på flaten skuffen står på, ser jeg noe grønt, også noe kvitt oppå. Ser akkurat ut som muggsopp.

Har nå stått å pusset mye av det vekk, men colaen er fortsatt inne i selve kommoden. Er det bare å kaste den nå, eller er det fortsatt håp, i og med at det ble oppdaget så tidelig at det kun har lagt seg på overflaten?

Det hadde isåfall vært et stort tap for meg, i og med at den er veldig ny, men jeg fikk tak i den aller siste før de sluttet å selge de. Og kostet meg en god del med penger. Hadde jo håpt den skulle fulgt meg livet ut, så fin er den. Noe jeg kan gjøre?

Endret av solch
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet at klor dreper muggsopp, men hvorvidt møbelet ditt tåler det kan jeg ikke si noe om dessverre. Håper det ordner seg i alle fall. ;)

Skrevet

Eddik dreper også mange typer mugg, og er mye snillere mot møblene enn klor. Sett ut møbelet (hvis det ikke regner), vask først med mildt såpevann. Skyll godt. Så tørke over med klut fuktet godt med eddikvann (50/50). La møbelet tørke godt og lufte seg før du tar det inn igjen.

Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Ok, takk for svar :) Må prøve ut før møbelet går på dynga

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...