AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #1 Skrevet 27. juni 2012 Driver å kikker på leiligheter. De fyker langt over takst og det virker håpløst. Må kanskje vurdere litt andre steder, der prisene ikke er såå høye. Hvilke andre områder rundt oslo er ok? Jeg jobber på Rikshospitalet, så klart hadde det vært fint å ikke hatt så utrolig lang reisevei til jobb. Takker for tips Anonym poster: 1a6371d67f5b963c5bfa47421f810bfc
belle_ Skrevet 27. juni 2012 #2 Skrevet 27. juni 2012 Lillestrøm. Ski og oppegård området. Er jo en god del billigere på østkanten, sett på Holmlia? Moss er også et alternativ, men det er ganske langt. Mot Sandvika og Bærum blir nok i dyreste laget, men om du drar enda litt lengre mot Drammen er nok prisene litt vennligere.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #3 Skrevet 27. juni 2012 Ideelt sett burde du bodd på vestsiden av byen, men de to nærmeste kommune Asker og Bærum er omtrent på prisnivået til Oslo så du må nok til Lier eller Drammen. Da blir reiseveien fort relativt lang. Hva med Nittedal, Lillestrøm eller Ski? Anonym poster: ebe6a4e4969cd467f24533eead857873
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #4 Skrevet 27. juni 2012 Eiksmarka! Anonym poster: 9b7dc5cdc8dff5910318f169ecddc254 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #5 Skrevet 28. juni 2012 Det går helt fint å bo i Oslo uten å blakke seg, du må bare langt nok inn i Groruddalen. Jeg stortrives, jeg. Anonym poster: 9eef072c138bf230eee828e48879fb51
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #6 Skrevet 28. juni 2012 Hvordan kan folk seriøst mene at det er bedre å bo i SKI enn på Grorud?? Ski er helt forferdelig, noe kjedeligere, mer sjelløst og mer utrivelig er det vanskelig å finne. Det er kanskje ok å bo i Ski hvis man er en livredd alenemor med tre unger under 6 eller en pensjonist som er dårlig til bens og liker å se på tv hele dagen. Eller hvis eneste interessen er kjøpesentre, dagbladet og hot dog. Jeg ville definitivt bodd i Grorud hvis jeg hadde lite penger. Prisene vil stige der også, så kan du selge etter noen år og kjøpe et annet sted om du foretrekker det. Anonym poster: e0e7c3ab6adbeeaf98aa203eb2b30a09
Gjest Lille-pus Skrevet 28. juni 2012 #7 Skrevet 28. juni 2012 Smaken og behovene kan være litt ulike, derfor vil det noen være helt perfekt på å bo på det ene stedet mens det for andre vil være perfekt å bo på det andre stedet. Ski kommune er forøvrig en helt ok, og veldig hyggelig kommune å bo i som voksen.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #8 Skrevet 28. juni 2012 Hvordan kan folk seriøst mene at det er bedre å bo i SKI enn på Grorud?? Ski er helt forferdelig, noe kjedeligere, mer sjelløst og mer utrivelig er det vanskelig å finne. Det er kanskje ok å bo i Ski hvis man er en livredd alenemor med tre unger under 6 eller en pensjonist som er dårlig til bens og liker å se på tv hele dagen. Eller hvis eneste interessen er kjøpesentre, dagbladet og hot dog. Jeg ville definitivt bodd i Grorud hvis jeg hadde lite penger. Prisene vil stige der også, så kan du selge etter noen år og kjøpe et annet sted om du foretrekker det. Anonym poster: e0e7c3ab6adbeeaf98aa203eb2b30a09 Nå er det vel ingen som har sagt at Ski er bedre enn Grorud, de har kommet med Ski som forslag fordi TS spurte etter steder utenfor Oslo som likevel er sentrale. Folk prioriterer ulikt, sånn er det bare. For noen er det aller viktigst å bo i byen og man godtar dermed å betale det samme for et bittelite bøttekott som man ville fått en romslig leilighet for utenfor byen. For andre er god plass og ro viktigere, og de trekker dermed ut av byen. Selv bor jeg i Follo og trives godt her. Toget går fire ganger i timen i rushen og jeg bruker ikke mer enn 30 minutter til jobb, noe som er vesentlig mindre enn enkelte av mine byboende venner gjør pga baneskifter osv. Jobber jo i byen, og har ingen problemer med å bli igjen der hvis det er noe jeg vil finne på. For det samme som jeg ga for rekkehuset mitt her ute (120 kvm), ville jeg kunne fått en 40 kvm leilighet på Sagene. For min del, som har mann og barn, var det ikke noe spørsmål engang. Anonym poster: 084365beff32de1c96d989794ac89a66 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #9 Skrevet 28. juni 2012 Hvordan kan folk seriøst mene at det er bedre å bo i SKI enn på Grorud?? Hvem er det som mener det er bedre å bo i Ski enn på Grorud da? Ingen i denne tråden som har påstått det i alle fall. Glem ikke at TS spør om utenfor Oslo. Sist jeg sjekket lå Grorud i Oslo... Anonym poster: ebe6a4e4969cd467f24533eead857873 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #10 Skrevet 28. juni 2012 Hvordan kan folk seriøst mene at det er bedre å bo i SKI enn på Grorud?? Ski er helt forferdelig, noe kjedeligere, mer sjelløst og mer utrivelig er det vanskelig å finne. Det er kanskje ok å bo i Ski hvis man er en livredd alenemor med tre unger under 6 eller en pensjonist som er dårlig til bens og liker å se på tv hele dagen. Eller hvis eneste interessen er kjøpesentre, dagbladet og hot dog. Jeg ville definitivt bodd i Grorud hvis jeg hadde lite penger. Prisene vil stige der også, så kan du selge etter noen år og kjøpe et annet sted om du foretrekker det. Anonym poster: e0e7c3ab6adbeeaf98aa203eb2b30a09 Selv om grorud ser billigere ut om en blar gjennom finn.no, så skal jeg love deg at det går mye over takst der også for tiden. Er på utikk etter bolig i /i nærheten av Oslo selv for tiden, og det er på grorud jeg møter flest andre i budkampene nettopp fordi folk blir tiltrukket av at prisantydningene er lavere der. Anonym poster: 12402cd69131d126e24b558a5fb7c0ec 1
Holar Skrevet 30. juni 2012 #13 Skrevet 30. juni 2012 Selv bør jeg på Langhus i Ski. Kort vei til byen både med bil og tog. Helt greit nabolag, kort vei til butikker. Husprisene er overkommelige, men du kan jo sjekke litt på finn.no
Katana Skrevet 30. juni 2012 #14 Skrevet 30. juni 2012 Asker og Bærum er landlige, fine steder, samtidig som du bor forholdsvis sentralt.
Naos Skrevet 30. juni 2012 #15 Skrevet 30. juni 2012 Mange på jobben pendler fra Moss, Ås, Ski, Nittedal, Hadeland og Eidsvoll. Virker ganske greit, men så jobber vi rimelig sentrumsnært. Flere av pendlerne bruker kortere tid på jobb enn de som bor i Oslo.
Gjest Herr Heftig Skrevet 30. juni 2012 #16 Skrevet 30. juni 2012 Hvis du ikke har noe imot harry, men hyggelige folk kan jo Enebakk være et alternativ. Lav kvadratmeterpris, men du må jo ha bil da.
Coffee_Cup_ Skrevet 30. juni 2012 #17 Skrevet 30. juni 2012 Det går helt fint å bo i Oslo uten å blakke seg, du må bare langt nok inn i Groruddalen. Jeg stortrives, jeg. Anonym poster: 9eef072c138bf230eee828e48879fb51 Det er like sentralt å bo i Lillestrømområdet som på Grorud. Jeg bodde på Ammerud før og bruker ikke lengere tid til jobb selv om jeg nå bor utenfor Lillestrøm. -CoffeeCup
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå