Gjest gjest1 Skrevet 9. februar 2004 #1 Del Skrevet 9. februar 2004 Har sånn smått begynt å planlegge sommeren. Med tanke på urte og grønnsaks-hage. Skal spa opp rundt en mur langs trappa og lage en liten urtehage som blir lett og luke(ståhøyde) og lett å bruke(nært kjøkkenet). Skal og utvide min lille grønnsakhage. Av urter har jeg tidligere år hatt; rosmarin, timian, lavendel, mynte, oregano, merian og gressløk. Basilikum har jeg hatt med vekslende hell. I år skal jeg utvide med kvann og løpstikke. De er to urter som er lette å få til, men krever litt plass. I grønnsakhagen skal jeg i år som i fjor ha, gresskar, brokkoli, squash og sukkererter. Og skal prøve knutekål, og div løk sorter. Bl.a hvitløk, som jeg bare har fått til en gang før. (tomater trives ikke så godt hos meg, desverre) Syns det er så koselig å begynne å tenke på sommeren nå når det snør kjerringer ute. Bare synd jeg ikke har mulighet for et lite drivhus, da skulle tomatene fått bein å gå på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. februar 2004 #2 Del Skrevet 9. februar 2004 Nå fikk jeg også lyst til å planlegge sommeren... Har riktignok "bare" en stor byterrasse og ett års heller dårlig erfaring fra i fjor -men, starter med friskt mot denne våren. Hos oss må alt i balkongkasser og potter, og mye sol (fra morgen til kveld) og lite muligheter for skygge gjør at jeg synes det er vanskelig å vite hva som passer. Glemmer man å vanne èn dag, er det brunt dagen etter. Kanskje du kan gi meg noen tips? Det positive, for mine ferdigheter, er at vi skal pusse opp litt på terrassen vår; nye persienner, litt maling, nye blikkbeslag på gelenderet, nye fliser, nye møbler, nye potter og nytt mot i forhold til årets planter. Kan nesten ikke vente, og innimellom synes jeg at det lukter litt vår ute allerede nå... Gleder meg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 9. februar 2004 #3 Del Skrevet 9. februar 2004 Selvvanningspotter er genialt dersom man har planter som trenger mye vann. Om noen får kløe i de grønne fingrene trenger jeg masse hjelp i hagen min, for den er svæææær og jeg rekker ikke over alt! Men jeg gleder meg også til sommeren, driver og planlegger hva jeg kan få gjort med hagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå