camze Skrevet 27. juni 2012 #1 Skrevet 27. juni 2012 Tok en microdermal ved tinningen på mars, har nå i det siste fått en infeksjon.. Det verker, spesielt om natta, er hovent, rødt og vondt. Har fått beskjed av piercer å rense med varmt vann og grønnsåpe en gang om dagen i ei uke.. Har også pyricept jeg renser med om morgen + klorexidin jeg smører på.. Men ser ingen bedring, noen som har noen gode tips?
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #2 Skrevet 27. juni 2012 dra til legen? Anonym poster: 50b3660d7175c0f030bee7a628b3136f
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #5 Skrevet 27. juni 2012 Har du prøvd saltvannsbad? Kok opp vann med havsalt(ikke vanlig bordsalt, da det kan være tilsetingsstoffer), fyll opp et glass eller en kopp og bad piercingen en god stund. Dette kan du gjøre så ofte du trenger, det suger på en måte ut verket osv. Du finner mer info her tror jeg: http://www.pinpoint-piercing.no/etterbehandling.html Det funka kjempebra for meg ihvertfall, pyrisept og klorhexidin er såpass sterkt, så for min del ble det bare sårt i tillegg når jeg prøvde det. Anonym poster: c00e58c6968e615fc267e105f0b4e1d9 2
DesertRose Skrevet 27. juni 2012 #6 Skrevet 27. juni 2012 Vask med sterilt saltvann et par ganger hver dag. Kan lages selv eller kjøpes på apotek. Unngå pyrisept og klorexidin. 3
camze Skrevet 27. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 27. juni 2012 Mente jeg smurte på bacimycin, IKKE klorexidin!
camze Skrevet 27. juni 2012 Forfatter #8 Skrevet 27. juni 2012 Litt vanskelig å få bada piercingen som er ved tinningen da :b
Bambi* Skrevet 27. juni 2012 #9 Skrevet 27. juni 2012 Har du prøvd saltvannsbad? Kok opp vann med havsalt(ikke vanlig bordsalt, da det kan være tilsetingsstoffer), fyll opp et glass eller en kopp og bad piercingen en god stund. Dette kan du gjøre så ofte du trenger, det suger på en måte ut verket osv. Du finner mer info her tror jeg: http://www.pinpoint-piercing.no/etterbehandling.html Det funka kjempebra for meg ihvertfall, pyrisept og klorhexidin er såpass sterkt, så for min del ble det bare sårt i tillegg når jeg prøvde det. Anonym poster: c00e58c6968e615fc267e105f0b4e1d9 Jeg anbefaler også saltvannsbad Tok navlepiercing hos pinpoint, og de anbefalte det. Det funker veldig bra mot betente og hovne områder
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #10 Skrevet 27. juni 2012 Litt vanskelig å få bada piercingen som er ved tinningen da :b Bruk et shotteglass om du har, også bare setter du det mot tinningen med så varmt saltvann som du orker Det funker nok om du vil. Skal love deg at det ikke er verre enn å bade en septumpiercing (noe jeg måtte gjøre) Anonym poster: c00e58c6968e615fc267e105f0b4e1d9
camze Skrevet 27. juni 2012 Forfatter #11 Skrevet 27. juni 2012 Da får jeg gå til innkjøp av havsalt imorgen! Har de no saltvann på apoteket som går å skru igjen og bruker flere ganger?
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #12 Skrevet 27. juni 2012 Ja, de selger det der. Bare spør de som står i kassa så hjelper de deg nok! Håper det ordner seg! Anonym poster: c00e58c6968e615fc267e105f0b4e1d9
camze Skrevet 27. juni 2012 Forfatter #13 Skrevet 27. juni 2012 Men kan legen skrive ut resept på antibiotika som tar det? Eller gjør de ikke sånt?
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #14 Skrevet 27. juni 2012 http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-9308.aspx fungerte knall på min leppe piercing Anonym poster: 6cf05081c1ef73d38ed723edaff3d03b
Gjest Loverdose Skrevet 27. juni 2012 #15 Skrevet 27. juni 2012 (endret) Jeg selv fikk betennelse i min piercing (bare at denne var i brynet, ikke microdermal). Det jeg gjorde for å fjerne betennelsen var: 1. Begynte å rense piercingen daglig med Klorhexidin. "Alle" sier at man ikke skal bruke det, men det som er med Klorhexidin er at det tar knekken på bakterier, og det er ved betennelse viktig. 2. Etter rensing, påføre Bacimycin/Bacitracin. To ganger daglig, eventuelt Brulidine. Gjør dette i ca. 2 uker! Forsvinner ikke betennelse, må du nesten oppsøke personen/studioet som tok den på deg. Om infeksjonen er "innvendig", altså at det er en hard kul som du trykker på og det gjør veldig vondt, bør du stikke innom personen som tok piercingen på deg og få stikket hull på den, gjør du ikke det forsvinner den ikke. Går du til legen med dette, vil de be deg fjerne smykket. Endret 27. juni 2012 av Loverdose
camze Skrevet 28. juni 2012 Forfatter #16 Skrevet 28. juni 2012 Gikk til innkjøp av skikkelig saltvann idag, sku hjem å rense, og plutselig detter hele microdermalen ut! Hele shiten kom ut! Så ringte piercer og skal dit og snakke med de 4 juli, de tar vel en ny en tenker jeg for den skal jo ikke falle ut etter 3 mnd :S
LaLuna Skrevet 28. juni 2012 #17 Skrevet 28. juni 2012 Jeg har en helix som har verket i flere månder etter jeg tok den. Har prøvd det meste av rensemiddler før jeg fant ut at grunnen var snykket. Det var titan og ikke kirurgisk stål.
camze Skrevet 28. juni 2012 Forfatter #18 Skrevet 28. juni 2012 Hva er forskjell på titan og kirurgisk stål? Men uansett, får jeg ta en ny en hos piercer ettersom den falt ut? Ringte å hørte, men de sa jeg måtte komme 4 juli MED kvittering, og den finner jeg såklart ikke -.-
LaLuna Skrevet 29. juni 2012 #19 Skrevet 29. juni 2012 I tillegg til at det ikke er noen sjanser for Nikkelintoleranse (allergi) har også Titan den egenskapen at overflatestrukturen på smykket oppfattes av huden som vann. Fordelen er at, i motsetning til Kirurgisk stål, så gror altså Titan ved at det aksepteres av kroppen som en del av huden. Til informasjon gror Kirurgisk stål ved såkalt "regresjon". Det vil si at huden kapsler det inn, fordi den ikke klarer å kvitte seg med fremmedlegemet som er piercet dit. Dette fant jeg på nett.. Problemet mitt er at huden min på en måte gror "sammen" med smykket og forblir åpent, og derfor konstant infisert...
Gjest Loverdose Skrevet 29. juni 2012 #20 Skrevet 29. juni 2012 Gikk til innkjøp av skikkelig saltvann idag, sku hjem å rense, og plutselig detter hele microdermalen ut! Hele shiten kom ut! Så ringte piercer og skal dit og snakke med de 4 juli, de tar vel en ny en tenker jeg for den skal jo ikke falle ut etter 3 mnd :S Nei, så tidlig skal den så visst ikke falle ut. Noe sier meg at arbeidet har vært dårlig utført...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå