Gå til innhold

Får alenemødre dekket husleie av sosialkontoret?

Gjest Minto

Anbefalte innlegg

Gjest Minto

En bekjent av en venn sier hun får full overgangsstønad, dobbelbarnetrygd,småbarnstilleg,bidragsforskudd og samt dekket 6000 av husleien på 7000. Stemmer virkelig dette? Hun sier det er fordi hun er alenemor og da har dårlig råd. Jeg tviler ikke på at hun får det, men er det ikke en mer spesiell grunn enn at hun er alenemor med dårlig råd? Og dette er ikke ment for og hakke ned på alenemødre, bare lurer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan få dekket noen av boutgiftene hvis man har dårlig råd. Det heter bostøtte og man får det av Husbanken. Trenger ikke være alenemor for å få det. Hørtes mye ut å få 6000! Men det er ulikt fra kommune til kommune.

Jeg har vært alenemor med full overgangsstønad i 4 år, og student i 3 år og har aldri fått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har ikke noe å si at man er alenemor, det som har noe å si er inntekten. Tjener man 500.000 i året og er alenemor så sier det seg selv at man ikke får sosialhjelp.

Anonym poster: 83c7695396632d5497f19b32ec52f9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gagaen

" Alenemødre" er ikke en ensartet gruppe der alle får penger fra sosialen . Noen jobb , noen får penger på andre måter .

At bostøtte dekker 6 av 7000 i husleie hørtes feil ut , kan være andre fromer for støtte i tillegg.

Men hvorfor lure på slik , får hun penger så trenger hun dem sikkert. Er du misunnelig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at den vanlige alenemor ikke får dekket husleie av sosialkontoret. Man kan få bostøtte, ja, men det er en langt lavere sum, ikke fra sosialkontoret, og ikke øremerket alenemødre.

Hvis hun får husleie dekket av sosialkontoret er det andre faktorer som ligger bak.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alene

Jeg er Alenemamma , jeg får en ekstra barnetrygd , ikke dobbel . Jeg får støtte til barnetilsyn , men mister da foreldrefradrag på selvangivelsen .

Altså så er det ikke mye å bli rik på ;) Jeg er i full jobb , og har en normal god lønn . ( Høyskoleutdannet )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minto

" Alenemødre" er ikke en ensartet gruppe der alle får penger fra sosialen . Noen jobb , noen får penger på andre måter .

At bostøtte dekker 6 av 7000 i husleie hørtes feil ut , kan være andre fromer for støtte i tillegg.

Men hvorfor lure på slik , får hun penger så trenger hun dem sikkert. Er du misunnelig ?

Ehh nei jeg er ikke misunnelig haha! Bare lurer, for hvis det er sånn så vet jeg om mange som skulle hatt det samme!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hallo? Hvorfor får hun støtte av sosialkontoret?

Anonym poster: d5016d2452b1ddbd23a9e1670ea8edde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo? Hvorfor får hun støtte av sosialkontoret?

Anonym poster: d5016d2452b1ddbd23a9e1670ea8edde

Høyst sannsynlig fordi hun trenger den av én eller annen grunn som vi ikke vet om.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...