Gå til innhold

Fravær på vgs

Sonaitt

Anbefalte innlegg

Hei :)

På 3. året vgs hadde jeg tilsammen 35 dager fravær og rundt 80 enkelttimer fravær, men på vitnemålet mitt står det at jeg kun har 18 dager fravær og 39 enkelttimer, er det sånn at fravær fra kun 2. termin teller? Eller har jeg bare vært veldig heldig, sånn at det har skjedd en feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du fått det endelige vitnemålet? På vitnemålet skal det stå fravær for både 1 og 2 termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har det. Da må det vel egentlig ha skjedd en feil? Er jo så å si bare halvparten av fraværet mitt som har kommet med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vitnemål , karakterutskrift osv. regnes enkelttimer i timer ( ikke skoletimer som det blir først som gjennom året ) , som gjør at det da hvertfall vil se litt bedre ut vet jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jepp, har det. Da må det vel egentlig ha skjedd en feil? Er jo så å si bare halvparten av fraværet mitt som har kommet med :P

Da bør du bare være GLAD! Åh, skulle ønske det kunne blitt en feil med mitt fravær fra vgs også :gjeiper: har så mye at grevlingene ikke vil ansette meg en gang... :fnise:

Anonym poster: a03ee000b052ccad9f9855f94e4aa011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vitnemål , karakterutskrift osv. regnes enkelttimer i timer ( ikke skoletimer som det blir først som gjennom året ) , som gjør at det da hvertfall vil se litt bedre ut vet jeg :fnise:

Åja, det kan iallefall forklare timene, men ikke dagene :P men jeg er glad, jeg, men er fortsatt for mye fravær med 18 dager og 35 enkelttimer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja, det kan iallefall forklare timene, men ikke dagene :P men jeg er glad, jeg, men er fortsatt for mye fravær med 18 dager og 35 enkelttimer :(

Vær fornøyd, du var borte langt mer enn 18 dager og fikk tilnærmet halvert fraværet ditt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du isåfall veldig heldig, med tanke på ditt egentlige fravær :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva ble snittet til dere som hadde mye fravær og hadde dere realfag?:) Hva har dere søkt?:)

Anonym poster: f3d1a741e6f12e10e667056f4bcc9834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

På 3. året vgs hadde jeg tilsammen 35 dager fravær og rundt 80 enkelttimer fravær, men på vitnemålet mitt står det at jeg kun har 18 dager fravær og 39 enkelttimer, er det sånn at fravær fra kun 2. termin teller? Eller har jeg bare vært veldig heldig, sånn at det har skjedd en feil?

35 dager og 80 enklettimer hørtes veeeldig mye ut! Det kan hende de har gjort en stor feil!

Det samme var til meg og ang feil i fraværstabellen, men fikk endret på det, pga jeg hadde overskit over hvilke dager jeg var bort og hvorfor!: )

Både 1 og 2 Termin teller, men det er som sakt 2 Termin de ser mest på. Det er for å se om du har forbedret deg siden 1 termin. Spessielt hvis du går siste året ditt, da telles som regel alle de karakterene du har fått løpet av det året! Altså, både 1 og 2 termin; )

Hvis du får pratet med konaktlæreren din, og du husker/vet/har bevis på hvorfor du var bort der og da, så blir alt i orden. Men pass på slik at det ikke blir igjen noe der det står "Ugydlig fravær", det er ikke bra når du skal søke Lærlingplass/Jobb!

Lykke til : )!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ble snittet til dere som hadde mye fravær og hadde dere realfag?:) Hva har dere søkt?:)

Anonym poster: f3d1a741e6f12e10e667056f4bcc9834

Hadde et snitt på 4.24, hadde ingen realfag, og har ikke søkt på noe videre. Lurer på om jeg vil få problemer med å skaffe meg jobb pga høyt fravær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Fravær er en varsellampe hos alle arbeidsgivere. Jeg ansetter ikke folk med mye fravær, uansett hvor kompetente de måtte være. Man ansetter jo folk for at de skal være på jobb :fnise:

Anonym poster: e0c1414baa0b6a1f6b4ab7b18c3a917a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde et snitt på 4.24, hadde ingen realfag, og har ikke søkt på noe videre. Lurer på om jeg vil få problemer med å skaffe meg jobb pga høyt fravær?

Hvis du senere får deg en høyere utdannelse så slipper du å vise vitnemålet fra videregående, en arbeidsgiver bryr seg sjeldent om hvilke karakterer du hadde på videregående. Det er høyere utdannelse som er viktig. Men det finnes jo alltid unntak.

Jeg har iallefall aldri blitt spurt om vitnemålet mitt fra videregående når jeg har søkt om jobb, kun vitnemålet fra høgskolen jeg gikk på. Jeg spurte de første jeg søkte jobb hos om de trengte vitnemålet fra videregående og da svarte samtlige nei. Jeg gikk allmennfag og tok en bachelor grad på høgskolen. Det hadde blitt noe annet hvis jeg tok en lavere utdannelse så vitnemålet fra videregående ble det siste vitnemålet.

Jeg tviler for at du må vise vitnemålet for en jobb i kassa på en matbutikk eller en klesbutikk, men det kommer vel an på arbeidsgiver. Kanskje noen vil se vitnemålet kun for å se fraværet :P

Du skal være glad for at de gjorde denne feilen!

Anonym poster: b0e287742806243a4e3f027cca448f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg bare lurer på en ting, blir fraværet fra 1.- og 2.-året telt med i det endelige vitnemålet på vgs, eller er det bare 3.-året som teller?

Anonym poster: 66bc5bc3caa9a955ccda7ad69aa0883d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis jeg ikke husker feil så var mitt oppdelt på vitnemålet, som feks:

1. år: 2 dager og 4 timer

2. år: 4 dager og 8 timer

3. år: 3 dager og 2 timer

Dette er bare eksempler og ikke mitt fravær fordi det husker jeg ikke. Men det kan hende at jeg husker feil og at det bare stod det totale.. Det står iallefall ALT, ikke bare 3. året.

Anonym poster: b0e287742806243a4e3f027cca448f3e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo bra! Jeg er så heldig og har 39 dager og 41 dager på 2 vgs. Og det kommer til å stå i vitnemålet mitt. Migrene og kronisk hodepine - jippi :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Men det er jo bra! Jeg er så heldig og har 39 dager og 41 dager på 2 vgs. Og det kommer til å stå i vitnemålet mitt. Migrene og kronisk hodepine - jippi :(

Har bortimot 30 dager og over 50 timer på grunn av migrene og noe annet kronisk jeg også. Tragisk at de ikke tar hensyn til slikt når det settes fravær.

Anonym poster: 66bc5bc3caa9a955ccda7ad69aa0883d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere over: Når man har migrene har man jo krav på å få fjernet 10 dager, det fikk iallfall jeg. Med mindre fraværet dere skrev er fraværet minus disse 10 dagene da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde vel tilsammen 50 dager og maaange timer fravær på vgs. Men, kom inn på høyskolen jeg ville :) regner med fremtidig arb. giver ser på vitnemålet mitt fra høyskolen og ikke vgs. Kan ikke skjønne hvorfor noen skal henge seg opp i vgs fraværet egentlig, det er mange som mistrives på vgs, men som klarer seg utmerket i jobbsammenheng

Anonym poster: a03ee000b052ccad9f9855f94e4aa011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk beskjed om at man kunne fjerne 10 dager, MEN det var såkalte karensdager, altså man fikk kun fjernet fraværet fra den fjerde dagen man var borte. Hjalp meg fint lite i og med at jeg aldri var borte mer enn et par dager i strekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...