Gå til innhold

200 stk hver dag

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

nå tar jeg ca 200 situps hver eneste dag, rette og skrå.. noen som vet når dtte skal vise sine resultater? hvor lenge en må holde på?målet er å få magemuskler og stram mage til juni måned,til sommeren og de lette klærene kommer frem. har trent armer en måned og ser tydlig resultater der, men mage er kanskje ikke like lett... trenger ekstreme gode råd! mat har jo også litt å si så klart:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk å trene ryggen også, hvis ikke har ikke magetreninga noen god effekt... :wink:

Gjest Ethereal
Skrevet

Kvalitet er viktigere enn kvantitet! Selv tar jeg knapt en eneste sit-up, men har allikevel ganske definerte magemuskler. Men jeg har relativt lav fettprosent, og det er der forskjellen ligger. Det nytter ikke å kun trene sit-ups, og forvente definterte muskler, da trenger du i tillegg å forbrenne fett, slik at polstringen forsvinner.

Hør på et treningsstudio om råd for hva som er lurt. Det Suzy sier, stemmer også. Trener du magemusklene ensidig uten samtidig å trene musklene i ryggen, risikerer du å få vondt i ryggen.

Skrevet

Husk også at du sjelden får flat mave av situps alene. Du styrker musklene noe vanvittig ja, men er du jentemyk, synes sjelden sixpacken... til det må du forbrenne fett.

Og ryggen, som de andre sier - glem ikke ryggen!

Gjest lekebøll
Skrevet

Fettforbrenning, som det er sagt - for å deffe.

Jeg ville forøvrig heller tatt færre - og virkelig tunge (riktige) sit-up's, enn 200 "lette".

Gjest Ethereal
Skrevet

I tillegg til flotte statiske øvelser som styrker "korsettmuskulaturen". For eksempel den fryktede "Planken".

Gjest the imp
Skrevet

Planken, er det den der du støtter deg på tærne og albuene og trekker magen inn? Jada, krøkkete forklart.... :)

Skrevet

Noen nevnte rygg og. Du må huske og trene rygg like mye som mage. Etter som den og er med på og holde deg oppe. men antallet er ikke det viktigste, men hvordan du gjør det, du skal kjenne godt etter og kjenne at du bruker musklene. Prøv den når du løigger på rygg, løfter beina rett opp hendene ned langs siden og bruker NEDRE del av magen til og såvidt løfte rompa opp fra gulvet. bra forklaring??

Skrevet
I tillegg til flotte statiske øvelser som styrker "korsettmuskulaturen". For eksempel den fryktede "Planken".

Planken er glimrende!

Prøv å holde deg oppe i ett minutt - pause - 45 sek - pause - og tilslutt 30 sek... Hardt!!

Bare pass på at rumpa ikke stikker opp (det er greit å ha speil)

Planken styrker hele midtpartiet ditt - inkludert ryggen :wink:

Skrevet

Jeg ville ikke tatt sit-ups hver eneste dag. Magemusklene trenger restitusjon på samme måte som andre muskler.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan noen forklare hva planken er for noe. Hvordan gjøres det?

Stilling osv ?

Skrevet
Noen nevnte rygg og. Du må huske og trene rygg like mye som mage. Etter som den og er med på og holde deg oppe. men antallet er ikke det viktigste' date=' men hvordan du gjør det, du skal kjenne godt etter og kjenne at du bruker musklene. Prøv den når du løigger på rygg, løfter beina rett opp hendene ned langs siden og bruker NEDRE del av magen til og såvidt løfte rompa opp fra gulvet. bra forklaring??[/quote']

åiåi.. den hørtes superdeilig ut! den går på ryggen ja? jeg begynte å tenke på at ryggen min har aldri fått noe særlig trening.. hm.. har aldri lært meg noen ryggøvelser.. noen flere som går på ryggen folkens?

Skrevet
Kan noen forklare hva planken er for noe. Hvordan gjøres det?

Stilling osv ?

Planken er å ligge med ansiktet ned, på gulvet (matte) med albuene i 90 grader, slik at underarmene støtter mot gulvet - og tærne i gulvet. Kroppen skal være rett - som en planke - og du må stramme både magemuskler og mye annet for å stabilisere deg.

Pass på at rumpa ikke stikker opp. Kroppen skal være rett. Det er vanskeligere enn du tror.. :wink:

Du som ville ha ryggøvelser;

Stå på alle fire på gulvet, løft diagonalt motsatt arm og ben opp fra gulvet (høyre arm og venstre ben osv...) trekk dem innunder deg og strekk dem deretter så langt ut du kan (ikke høyeere enn resten av kroppen). Gjenta 12 ganger på hver side

Ligg på magen på gulvet med nesa ned i gulvet (Den skal peke ned hele tiden). Legg hendene på rumpa (hold fast) og løft overkroppen litt opp fra gulvet mens du presser skulderbladene sammen. Slapp av og gå ned igjen. Gjenta f.eks 12 ganger og ta pause. Ikke løft for høyt, da belaster du korsryggen.

Skrevet
Jeg ville ikke tatt sit-ups hver eneste dag. Magemusklene trenger restitusjon på samme måte som andre muskler.

Magemusklene kan trenes hver dag, de trenger ikke samme restitusjon som andre muskler. Utenom hvis man blir støl.

Poenget er å gjøre sit-upsene riktig, ellers ingen fremgang. Bedre å ta 50 riktige sit-ups, enn 200 gale...

Skrevet

Magemusklene kan trenes hver dag, de trenger ikke samme restitusjon som andre muskler. Utenom hvis man blir støl.

Poenget er å gjøre sit-upsene riktig, ellers ingen fremgang. Bedre å ta 50 riktige sit-ups, enn 200 gale...

Hvorfor ikke? Jeg trodde at alle muskler fungerer etter samme prinsipp: Når man trener så bryter man litt ned, det er restitusjonen som gjør dem sterkere og bygger dem opp igjen?

Skrevet

Hvorfor ikke? Jeg trodde at alle muskler fungerer etter samme prinsipp: Når man trener så bryter man litt ned, det er restitusjonen som gjør dem sterkere og bygger dem opp igjen?

Joda, men magemusklene er de mest tøyelige musklene i kroppen og trenger ikke så mye hvile som andre muskler. Men enig at hver dag er litt mye. En dag hvile mellom hver 2-3 dag er mer passende. Blir man støl, skal man uansett la muskelen få hvile.

Her står det en del bra om magetrening.

Skrevet
tnk u suzy ;)

Null problem :D

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Å fy f*** som jeg hater den planken! Men den er effektiv for både mage og rygg!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva med feks. bruke romaskin? trener man ikke rygg mage armer og lår på en effektiv måte da? er usikker, men lurer på om det er noe for meg.

Og hvor ofte dvs, hvor mange ganger skal jeg drive og ro for å merke forskjell? dæven, jeg er grønn på slikt. Men er motivert til å starte å trene, hele kroppen verker etter det!

Håper noen kan svare meg her... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...