habahab Skrevet 27. juni 2012 #1 Skrevet 27. juni 2012 (endret) Hei! Jeg vil bare sende ut en anbefaling til alle som liker å spise sunt, har allergier, spiser vitaminer eller kosttilskudd i forbindelse med trening osv osv; iHerb tilbyr ALT innen helsekost! Her finner du alt fra vitaminer til matvarer, sunn godis og alt annet du trenger for å leve sunt! Prisene er latterlig billige når man sammenligner med norske helsekostforretninger - og mange av merkene er de samme som de du finner her i Norge. Dagens anbefaling er Spirulina, en alge som har ekstremt mange bra egenskaper, både for de som ønsker å gå ned i vekt og for andre som liker å holde oss friske og raske. Den er fin å blande i fks en grønnsakssmoothie. Her er litt mere info: "Spirulina har en appetittnedsettende virkning, og er særdeles velegnet kosttilskudd under faste og slankekurer. I tillegg til å skape en metthetsfølelse tilfører spirulina mange viktige næringsstoffer som du ellers lett går glipp av når du spiser lite. Forskning har dokumentert at spirulina har vektreduserende virkning hos overvektige. De næringsstoffene som finnes i spirulina gjør kroppen mer tilfreds og gjør at den krever mindre inntak animalsk protein og sukker. Spirulina inneholder 10 ganger mer betakaroten enn gulrøtter, 50 ganger mer jern enn spinat, 10 ganger mer kalsium enn melk, 5 ganger mer klorofyll enn grønne blader og 3 ganger mer protein enn fisk. Spirulina inneholder dessuten vitamin B12, magnesium, enzymer og verdifulle fettsyrer. Spirulina inneholder en svært høy konsentrasjon av næringsstoffer. Det er lettfordøyelig og stappfull av antioksidanter. Proteininnholdet i spirulina er hele 62%. Fordøyeligheten av proteinet i spirulina er 85%, mens det i biff kun er 20%. På grunn den store konsentrasjon av næringsstoffer og det høye proteininnholdet, har spirulina tradisjonelt blitt brukt som næringstilskudd til personer som ikke kan innta tilstrekkelig kalorimengde eller proteiner gjennom mat alene. Spirulina brukes også av sportsutøvere med ekstra behov for næring og proteintilskudd. Proteintilskuddet kan være nyttig både for kroppsbyggere og for idrettsutøvere med behov for ekstra utholdenhet. Prøv gjerne å innta spirulina får joggeturen eller i forkant av konkurranse. Idrettsfolk har også erfaringer med at spirulina kan bidra til økt restitusjon etter treningen. Studier antyder at spirulina øker produksjonen av antistoffer, cytokiner og andre celler som øker motstandskraften og hjelper å bli kvitt infeksjoner og kroniske sykdommer som blant annet kreft. Spirulina er sannsynligvis gunstig ved alvorlige leverskader som følge av alkoholmisbruk, underernæring, og langvarig rus- og medikamentbruk. Spiruina beskytter også nyrene fra skadevirkningene som kan oppstå fra sterke medisiner. Det er også påvist at spirulina kan gi beskyttelse mot allergiske reaksjoner ved å hemme frigjøring av histaminer. Mer forskning trengs imidlertid for å kunne bekrefte dette." Tar gjerne imot gode tips fra andre som har funnet gode produkter fra iHerb! Endret 30. juni 2012 av Bond
Pingting Skrevet 29. juni 2012 #2 Skrevet 29. juni 2012 Jeg kan leve med alle de fantastiske (og udokumenterte) påstandene dine om vekttap, næringsverdi og effekt på kroppen under trening og slikt. ...men føler du ikke det er litt over streken og kanskje bittelitt etisk på trynet å hevde at spirulina faktisk kan kurere ting som kreft!? 3
Sin Skrevet 29. juni 2012 #3 Skrevet 29. juni 2012 (endret) Pingting: Jeg tror jeg elsker deg! Endret 30. juni 2012 av Bond
Gjest Bond Skrevet 30. juni 2012 #4 Skrevet 30. juni 2012 Tråden ryddet. Husk at det ikke er lov å poste rabattkoder som gir personlige fordeler. Bond, mod
Pingting Skrevet 30. juni 2012 #5 Skrevet 30. juni 2012 Pingting: Jeg tror jeg elsker deg! Bra moderatoren lot det viktigste stå igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå